Пеевски: Враг №1 на Фабриката за фалшиви новини (СЕДМИЧЕН ОБЗОР)

Агенция Монитор - събота, 25-11-2017 - 19:17

Депутатът от ДПС и наш издател Делян Пеевски официално се е превърнал във враг номер едно на Фабриката за фалшиви новини. Медиите от машината за публични манипулации на задкулисието у нас не пропуска и ден, в който да не избълва поне една напълно измислена новина срещу Пеевски. И макар, че всички материали на Фабриката не почиват на доказателства, които да удостоверят истинността им, бълването на измислици не спира. Причината за фиксацията на Фабриката в образа на Пеевски пък е очевидна – медиите от издателската му група не спираме да разкриваме мръсните схеми на олигархията у нас и това сериозно притеснява престъпните босове, които дават мило и драго да спрат разкритията ни. И затова техните медии се трудят неуморно, изпълнявайки заповедта за очерняне на депутата. Ето и най-абсурдните фалшиви новини, които се появиха за Пеевски през последната седмица.

 

Фабриката набута Пеевски и в телевизиите

Троловете на олигархията не спят, а от сутрин до вечер се чудят как да заработят хонорарите си, за да плюят по вечния враг на задкулисието – депутата от ДПС Делян Пеевски. За пореден път на нашия издател бяха приписани бизнес начинания, с които той няма нищо общо.

В сайта на агент „Акадмеик“ от ДС „Фрогнюз“, се появи обширен материал, с който се опитва bTV отново да бъде пришита към Пеевски. За целта от бутиковия сайт издържан от Българския Мадоф Цветан Василев с пари откраднати от КТБ, са измайсторили фалшификат по комунистическо-доноснически модел с единствената цел да се внуши на публиката зададен от олигархичния център компромат. И отново по комунистически прийом, щом няма доказателства, чрез които да се подсили лъжата, такива се измислят. Друг е въпросът, че документите, които „Фрогнюз“ уж вади, за да защити тезата си, не просто не доказват връзки на телевизията с Пеевски, а дори вадят на светло нещо много по-притеснително – банкерът беглец Цветан Василев е извадил торбата с окрадените от КТБ документи и сега се мъчи да ги използва в своя полза. Никой обаче не би повярвал на Българския Мадоф, окрал с лъжите си стотици хиляди вложители и държавата. И понеже се страхува от възмездието за тези си престъпления, сега панически се опитва да прехвърли вината си върху други. Тази опорна точка бе инфлитрирана дори и при шумния развод в самата Фабрика за фалшиви новини, който се случи след като медийната наложница на Цветан Василев Люба Кулезич бе свалена от ефира на захранваната от банкера беглец телевизия BiT. Любимият експерт по всичко на олигархията Илиян Василев моментално навърза в цялата махленска свада между Кулезич и господарите й, името на Пеевски. Сюжетът, разбира се, бе доразвит пак от „Фрогнюз“. Въобще, каквото неприятно да се случи на олигархията, дори косъм от мустак да падне в чашата отлежало уиски на укриващ се в Белград престъпник, вероятно пак Фабриката за фалшиви новини ще обвини Пеевски.

 

Използват Пеевски, за да си

оправдаят грантовете

Фабриката за фалшиви новини в лицето на най-видното си острие „Дневник“ на Иво Прокопиев пръсна поредната фалшива новина по адрес на депутата и наш издател Делян Пеевски. Маскирана като интервю с грантаджията Георги Ганев, манипулацията има за цел да разпространи опорната точка на задкулисието, колко лош е законопроектът на Пеевски, Цонев и Хамид срещу вторичния грабеж на активите на КТБ.

Мнението на икономиста очаквано е в полза на интересите на Прокопиев, за чиято групировка Ганев по принцип работи. Интересите на Българския Мадоф Цветан Василев са защитени от медиите на неговия побратим Прокопиев. Самият Ганев обаче гони и собствен интерес - защитава добре платения си от грантове от чуждестранни фондации труд, като обяснява, че заради безумната му книга за КТБ депутатите се втурнали да пишат законопроекти. Самата аргументация на Ганев е повече от нелепа – оплаква се, че фирмите по принцип ще бъдат ограничени да прехвърлят акции само защото имат кредити към банки, а в същото време законопроектът третира такива дейности само след евентуален фалит на трезор. Това обаче са факти, а медиите от фабриката за фалшиви новини и техните платени глашатаи, като Ганев, очевидно не обичат да боравят с факти. Те обичат само да боравят с долари, макар и срещу тях да предлагат единствено пръскането на лъжи по адрес на личности и бизнеси, пречещи на техните олигархични господари.

 

Прокопиев опръска Брюксел

с фалшиви новини

Труженици от фабриката за фалшиви новини около олигарха Иво Прокопиев отидоха лично до Брюксел, за да разпръснат опорните точки на техните задкулисни господари.

Тъй като аудиторията на изданията, в които работят, очевидно не дава достатъчна представителност на техните манипулации, група представители на казионния Съюз на издателите, в който членуват основно медии от кръга „Капитал“ и присъдружните им сайтове, предвождани от Теодор Захов, посетиха вчера Брюксел. Захов е съдружник на Прокопиев в „Икономедия“, дясна ръка на олигарха и съответно председател на полуанонимния Съюз на издателите. Поводът за посещението на отбраната групировка пък се оказа среща с председателя на Европейската асоциация на издателите на вестници (ENPA) Карло Пероне, когото те лично са облъчили с фалшиви новини.

Информацията за събитието бе разпространена по

познатата изпипана схема

чрез която фабриката за фалшиви новини добавя международен блясък на манипулативните си акции. Обширен репортаж се появи първо в англоезичния сайт на доверения им брюкселски дописник Горан Готев, който упорито използва традиционната международна медия „Юроактив“ (виж карето), в угода на разнообразни тъмни балкански интереси. Часове по-късно публикацията бе дословно преведена и публикувана в „Дневник“.

Макар и на пръв поглед да изглежда странно, защо „Дневник“ съобщава новини за себе си, позовавайки се на други медии, причината е повече от прозаична. В усукано обяснение сайтът на Иво Прокопиев обяснява, че взема „новината“ от сайта на Георги Готев, който пък работи в уважаваната медия „Юроактив“. Така, макар и шизофренично, се използва за повече достоверност имиджът на въпросния базиран в Брюксел сайт.

Основната опорна точка

на цялото упражнение е разкрита и описана отдавна. Група олигарси в лицето на Иво Прокопиев, Огнян Донев и Сашо Дончев се опитват да си издействат застраховка срещу наказателно преследване за далаверите си. Дебела финансова сянка от Белград пък им спуска Българския Мадоф Цветан Василев, който харчи окрадените от КТБ милиарди с мечтата да избегне правосъдието. Поради тази причина те използват казионните медии, които притежават, за да получат алиби на издатели, притискани от властите в България, уж за да им запушат устата. Колко фалшиво е това алиби, е видно от самия им отчаян ход – да се откажат да прокарват манипулациите си, а лично да ги разпространяват. Причината е критично малкият брой читатели, които имат въпросните бутикови медии, а както сочат неоспоримите правила на пазарната икономика – аудиторията е най-големият лакмус за качеството на продукта, който произвеждаш. Именно против всякаква пазарна логика, а само благодарение на изпросени грантове от чуждестранни фондации и милостинята на олигархичните си собственици, тези издания продължават да съществуват. Апропо, в Съюза на издателите има точно 10 членове, като само един от тях издава национален ежедневник. Останалите са интернет сайтове, малки регионални медии и профилирани списания с миниатюрен тираж. А недоверието на българските читатели и съответно силната зависимост от парите на собствениците им е и основната причина представители на тези издания толкова настървено и самоотвержено да бранят олигархичните им интереси.

Групичката олигарси

създадени по времето на прехода от Драгалевския лаборант Иван Костов, естествено посочват за свои основни врагове властите в България. Причината е, че техният Бащица отдавна не може да се добере до публичната власт в страната, съответно неговите олигархични отрочета вече не могат да се ползват от институционалния чадър, който Фетхуллах Костов бе опънал над тях. Затова правителство, прокуратура, контролни органи като Комисията за финансов надзор и Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество се оказват основен обект на техните отчаяни вопли. Същевременно голям проблем за опазване на придобитите от тях по престъпен начин активи се оказва и публичността, която даваме ние от „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“ и Агенция Монитор. Поради тази причина основен враг на олигарсите, криещи се зад фабриката за фалшиви новини, се оказва и нашият издател Делян Пеевски. Именно доминираната от интернет сайтове организация се оплаква от монопола, който Пеевски имал над разпространението на печатни издания. Освен, че е лъжа твърдението на представителите на въпросната групичка в Брюксел, логически това е абсурдно. Твърденията им, че се имали проблеми с институциите заради публикациите в притежаваните от тях медии пък хронологично не могат да бъдат потвърдени. По-скоро обратната връзка доказа самият Иво Прокопиев миналата седмица, тъй като първо се оказа, че дялове от бизнеса му могат да бъдат запорирани от КОНПИ и след това изведнъж „Капитал“ и „Дневник“ стартираха серия публикации колко зависим и компрометиран бил този орган. Самият олигарх пък се представи като тежко репресиран, откакто ГЕРБ е на власт в страната, а обвинението, което уж му били изфабрикували, е именно заради далавера с публични средства с двама от министри от първото правителство на тази партия.

Медийните бухалки

на тези олигарси, макар и със затихващи функции, продължават да се насочват срещу неудобни за тях институции, бизнеси и личности, а последната им наказателна акция буквално премина границите, като опръска с фалшиви новини дори и Брюксел.

 

 

„Капитал“ залива Пеевски с

фалшиви новини от чужбина

Класическа фалшива новина по изпитаните опорни точки на фабриката за манипулации на „Капитал“ и присъдружните им медии се пръкна в родното обществено пространство от чужбина. Написани са дежурните лъжи по адрес на депутата и наш издател Делян Пеевски, че имал монопол над печатния пазар, че притежавал телевизии и, естествено, тънки намеци, че има общо с усвояване на еврофондове.

Фалшивата новина е написана в авторитетния немски ежедневник „Тагесцайтунг“ и услужливо препечатана в българската секция на иначе авторитетната медия „Дойче веле“. Използвани са твърдения на НПО-та финансирани от чужди грантове, обслужващи интересите на Иво Прокопиев, оформени са като под индиго опорни точки на фабриката за фалшиви новини, въобще статията изглежда като напечатана на пишеща машина в редакцията на „Капитал“. А в същото време уж идва от чужбина. Отговорът е елементарен – авторката Барбара Йортел е прекарала триседмично обучение на разменни начала в главния цех на фабриката за фалшиви новини - „Капитал“. Излиза, че „Капитал“ не е писал тази фалшива новина, но опорните им точки са излети в ушите на германската журналистка и тя съответно ги публикува в медията, в която работи, за да бъдат претакани като кисело зеле у нас. Плурализъм, ли? Не, просто пералня за фалшиви новини.

 

Пинокио пак в ролята на далтонист

Дървената кукла на конци на олигархията - шефът на бутиковата партия „Да(й), България“ Христо Иванов, отново направи нескопосан опит да влезе в ролята на критик на управлението.

На фона на категоричната позиция на Брюксел, отчитаща напредъка на страната ни в последния мониторингов доклад за правосъдието и вътрешния ред у нас, провалилият се като правосъден министър псевдополитик, който си спечели прозвището Пинокио, взе да сипе от торбата лъжи и в свой стил като далтонист да казва на черното бяло, твърдейки, че документът всъщност отчитал, че страната ни се е отказала от усилията си за реформи. Нищо неочаквано, свикнали сме с изкривения прочит на събитията от страна на Иванов, който всъщност полагаше огромни усилия да омаскари България тъкмо в тази посока пред европейските институции.

Не е неочаквано също така, че услужливо в ролята на трибуна за олигархията за пореден път влязоха обслужващите интересите на банкера беглец Цветан Василев сайтове като „Фрогнюз“ на Огнян Стефанов, по-известен с ДС псевдонима си агент Академик, който набързо изтипоса манипулативните твърдения на проваления псевдополитик.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.