На автосалона в Детройт се състоя световният дебют на изцяло новия спортен седан Stinger.
Снимки NAIAS
Мощен седан със задно задвижване блесна на автосалона в Детройт

KIA Stinger е сбъднатата корейска мечта

Денислав Стоянов - сряда, 11-01-2017 - 22:50

Шедьовърът на Петер Шрайер смайва с изящни форми и модерни функции

Корейците от KIA отдавна загатват, че работят върху модел, който да може гордо да се конкурира с лидерите в класа на изящните купета и седани с 4 врати, като всепризнатите модели Mercedes-Benz CLS, BMW Серия 4 Gran Coupe, Infiniti Q50 и Lexus IS. През 2011 г. на автосалона във Франкфурт корейците показаха смелата си концепция KIA GT. Тогава повечето критици определяха съдбата на прототипа GT като неосъществима мечта на корейската марка, популярна с производството на автомобили за масовия пазар. През последвалите 5 години обаче концептуалната разработка на KIA се пренесе от сферата на въображението в реалността и на международното автомобилно изложение в Детройт се състоя световният дебют на изцяло новия спортен седан с 4 врати, наречен Stinger. За разлика от всеки друг модел на KIA досега, Stinger е автомобил-мечта за марката и именно тази мечта се превърна в шедьовър след години на упорит труд от страна на вдъхновена група дизайнери, инженери и мениджъри от целия свят, а резултатът е направо зашеметяващ.

Широката следа на задните колела и вдлъбнатите контури на вратите подчертават мощността и динамиката.

Дизайнът на новия Stinger е разработен под прякото ръководство на германеца Петер Шрайер и талантливия му екип от дизайнери във Франкфурт. Моделът е лесно разпознаваем като нов етап в еволюцията на предхождащата го концепция. Общата дължина на Stinger е 4830 мм, широчината е 1870 мм, а междуосието е цели 2905 мм и е по-голямо от това на всички конкуренти. Спортният седан Stinger разполага с пет места и голям багажник, като е призван да претвори сегмента, в който преобладават европейските автомобили. Изящният седан обещава да бъде най-бързият и най-луксозен автомобил в историята на KIA. Моделът ще се предлага с богат избор от двигатели и задвижващи конфигурации, както и с редица луксозни удобства. Новият Stinger ще влезе в продажба на пазара в САЩ малко по-късно тази година, докато в Европа моделът се очаква до края на 2017 г. Цените все още не са оповестени.

Отличителната за KIA радиаторна решетка тип „тигров нос“ е умело вплетена между ефектните LED фарове.

Външният вид на KIA Stinger е подчертано дързък и автентичен, но в същото време и луксозен, и спортен. Автомобилът е проектиран да постигне съвършения баланс между управление и пътно поведение, да предостави безупречен комфорт на пътниците, и в същото време да осигури достатъчно място за багаж. Отличителната за KIA радиаторна решетка тип „тигров нос“ е умело вплетена между ефектните LED фарове. Предната част е агресивна, задната част е мускулестата, като са свързани със стегнат страничен силует с удължен преден капак и къс преден надвес, увеличено междуосие за по-просторно купе и дълъг заден надвес. Силуетът в съчетание с визуалния баланс на Stinger придава на автомобила елегантен и атлетичен външен вид. Широката следа на предните и задни колела, заедно с вдлъбнатите контури на вратите, подчертават мощността и динамиката на Stinger. Фронталните въздуховоди, хрилете в калниците, плавната форма на шасито и интегрираният заден дифузьор подчертават ефективната му аеродинамика. Моделът е с интегрирани четири овални ауспуха.

На премиерата на Stinger в Детройт присъства главният дизайнер на KIA Петер Шрайер (вторият от ляво).

Интериорът осигурява необходимото пространство за максимално удоволствие от шофирането, като в същото време изкушава пътниците да се насладят на несравним лукс и комфорт. Тапицерията в салона е изработена от висококачествена мека на допир фина кожа, която покрива седалките с дълбок контур. Седалката на водача е снабдена с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт. Таблото е разположено в удобна хоризонтална равнина. Централната конзола е интуитивно разделена на две специфично обособени зони - за управление на информационно-развлекателната система с голям цветен интерактивен сензорен екран и зона за регулиране на климатичната система. Воланът е масивен, облицован с кожа, има избор между аналогова и цифрова визуализация. Красиво оформените измервателни уреди се отличават с ефектни метални пръстени и червени стрелки. Вентилационните отвори са разположени в предната и задната част на автомобила, а салонът е изпълнен с изискани хромирани детайли. Удълженото междуосие осигурява щедро място за краката на пътниците отпред и отзад, а ниската позиция на седене гарантира обширно пространство над главите на водача и всички пасажери.

Новата KIA Stinger се предлага с избор от два бензинови двигателя - 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с мощност 255 к.с. при 6200 об/мин и максимален въртящ момент от 353 Нм при 1400-4000 об/мин и 3,3-литров V6 битурбо двигател, който предоставя 365 к.с. при 6000 об/мин и  максимален въртящ момент от 510 Нм в широкия интервал от 1300 до 4500 об/мин. С този мотор Stinger ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди и достига максимална скорост от 269 км/ч. Агрегатите са съчетани с второ поколение на 8-степенната автоматична скоростна кутия за адаптивно превключване, която предава тягата към задните колела. Тъй като водачите не винаги могат да разчитат на идеални климатични пътни условия, KIA Stinger се предлага освен със задно предаване, така и със задвижване на всички колела AWD. За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и със система за динамично управление на въртящия момент. Тя следи действията на водача и условията на пътя и при необходимост автоматично подава тяга или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия. Автомобилите със задно задвижване са оборудвани с механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Предното окачване на KIA Stinger е McPherson, а задното е многораменно. Характеристиките на амортисьорите, кормилното управление и задвижването могат да бъдат модифицирани от водача чрез специалната система за електронно регулиране с пет режима - Персонален, Еко, Спорт, Комфорт и Смарт. Електрическият сервоусилвател на волана гарантира незабавна реакция благодарение на вграден електромотор на кормилната рейка, което усъвършенства поведението му и намалява нежеланите вибрации. Настройката на твърдостта на волана се регулира чрез петте режима на управление. Моделите с 2,0-литровия турбодвигател са комплектовани с гуми с размер 225/45 R18, докато моделите с 3,3-литровия V6 битурбо мотор са оборудвани с гуми от висококачествен каучук с различен размер - 225/40 R19 отпред и 255/35 R19 отзад. Спирачните дискове Vented Brembo са стандарт при големия двигател. Комбинирани са с преден спирачен апарат с четири бутала и заден спирачен апарат с две бутала.

Системите в помощ на водача осигуряват безупречен синхрон на всички функции за максимално удоволствие от шофирането. При разработването на Stinger, инженерите от KIA са въвели нова система, която предупреждава водача по време на шофиране. Системата постоянно следи неговите действия и поведението на колата с готовност да задейства предупредителен звуков сигнал при отчетено съществено спадане на нивото на внимание по време на шофиране. Системата за предотвратяване на челен сблъсък с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила. Интелигентната система за контрол на дистанцията поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на колата в натоварен трафик. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение предупреждава водача чрез звуков сигнал и активно влияе на волана с цел поддържане изрядната позиция на автомобила в избраната пътна лента. Системата за предупреждение за напречен трафик зад автомобила сканира пространство зад превозното средство при напускане на паркомясто и предупреждава водача със звуков сигнал при установяване на всяко движение.

Новата KIA Stinger ще се предлага с нова палитра от най-съвременни технологии за свързаност, развлечение и информация. Регулируемият на височина дисплей пред водача проектира важната за шофьора информация на предното стъкло, като скорост, навигация при предстоящ завой, настройки на аудиосистемата и автопилота, информация за мъртвата зона. В централната конзола е интегрирано и безжично зарядно устройство за смартфон. Моделът разполага серийно с Bluetooth, а повечето от подсистемите на автомобила са достъпни чрез вградените във волана бутони. Наличната премиум аудиосистемата Harman/Kardon с 9 тонколони е с мощност 720 вата и външен усилвател за кристално чист звук.

Тагове:  KIAStinger

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.