Междуосието в стандартната версия е 3,07 метра, а в удължената версия е 3,21 метра.
Снимки BMW, The Power Crew, Христо Петров

BMW Серия 7 - за пресметливи бизнесмени и за истински баровци

Денислав Стоянов - понеделник, 15-02-2016 - 09:00

Новата баварска лимузина предизвиква активните водачи и глези пътниците с разкош

От 1977 година лимузината Серия 7 е най-големият модел в гамата на BMW. В продължение на почти четири десетилетия седанът е позициониран като луксозен автомобил за активни шофьори. Новото, шесто поколение на BMW Серия 7 променя приоритетите си и освен автомобил за динамични водачи, на преден план са изведени комфортът и съвременните технологии. В 7-а серия дебютира новата платформа на BMW. Междуосието се запазва, като е 3070 мм в стандартната версия и 3210 мм в удължената L. Дължината е увеличена малко, съответно до 5098 мм и 5238 мм. Широчината от 1902 мм се запазва, а височина е нараснала до 1478 мм. Вратите, покривът и капакът на багажника са изработени от алуминиеви сплави, а в конструкцията за първи път са използвани магнезий и карбон, така че теглото е намалено със 130 кг и в базовата версия е 1800 кг.

Бъбрековидната решетка е по-голяма и има активни клапи, които регулират въздушния поток към радиатора.

Дизайнът на новото BMW Серия 7 е съществено променен и новият баварски флагман не може да бъде объркан с предшественика си. Профилът е с познатия дълъг капак, изместен назад салон, висока линия на прозорците и характерните извивки на задните стойки на покрива. Бъбрековидната радиаторна решетка е станала по-голяма и е получила активни клапи, които регулират въздушния поток към радиатора. Продълговатите светодиодни фарове започват от решетката и са по-големи, а като опция могат да бъдат с лазерна оптика за дългите светлини, която осветява на разстояние от 600 метра. Профилните стени са украсени с вентилационни отвори, а над праговете има хромирани лайсни. Големите задни L-образни светлини са свързани със сребриста лайсна. Версията с M спортен пакет се различава по аеродинамичните елементи в бронята и 19-инчовите алуминиеви джанти.

Елегантният профил е с изместен назад салон, а при отварянето на вратите пространството под тях се осветява.

При отварянето на вратите пространството под тях се осветява. Ключът за Серия 7 е снабден със специален екран, който показва разнообразна информация, като например нивото на горивото в колата, след какъв пробег предстои планирано сервизно обслужване и др. В интериора хармонично са съчетани кожа, дърво и полиран алуминий, като е доста трудно да се намерят пластмасови детайли. Дори по-голямата част от бутоните са метални. Осветлението е светодиодно, може да променя цветовете си, а като опция се предлагат диоди в тавана, имитиращи небе със звезди. В луксозния салон преобладават хоризонталните линии. Воланът е с намален диаметър и е много удобен за захващане.

В интериора хармонично са съчетани кожа, дърво и полиран алуминий, като почти няма пластмасови детайли.

Арматурното табло е дисплей с течни кристали, а графиките променят цвета си в зависимост от това какъв режим на шофиране избран. В режим Sport доминира червеният цвят, а в Comfort - синият. Системата за прожектиране на най-важните данни на предното стъкло е стандартна. Централната конзола на BMW Серия 7 традиционно е обърната към шофьора. Най-отгоре е инсталиран мониторът на мултимедийната система iDrive. Той е сензорен, но е запазен и кръглият джойстик за движение в менюто, на чиято повърхност могат да се изписват с пръст търсените дестинации в навигационната система. Той също така предоставя гласов контрол и дори разпознава жестове на ръцете. Бутоните вече са по-малко, като тези за контрол на климатроника вече сработват само с леко докосване. Както воланът, така и предните седалки са оборудвани с електрически регулировки.

Пакетът Executive Lounge включва подложки за краката за пътниците отзад, два 10-инчови монитора и подвижен таблет.

Седалките в BMW Серия 7 са много меки и удобни, като в същото време поддържат добре тялото в завоите. Оборудвани са с функции за подгряване и вентилация, както и с няколко вида масаж. Подлакътниците също могат да се подгряват, а в тях е скрита в кутия с безжично зарядно устройство за мобилен телефон и ключа. Конфигурацията на втория ред седалки може да бъде за трима или с две отделни комфортни кресла с електрическо регулиране, подложки за краката и сгъваеми масички. Във втория случай има възможност да се премести напред предната пасажерска седалка за да се увеличи пространството за краката. Мястото отзад е много щедро дори в стандартната версия, а в удължената просто е огромно. Стандартно задните седалки са с подгряване. Обемът на багажника е увеличен до 515 л, а капакът може да бъде оборудван със сензор за електрическо отваряне.

Седящият отзад може да премести напред предната пасажерска седалка за да увеличи пространството за краката.

Новото BMW Серия 7 е с богато серийно оборудване, което подхожда на представителния седан. Стандартно базовата версия предлага безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов електронен климатик, сензори за светлина и дъжд, премиум аудиосистема с 12 високоговорителя, Bluetooth, камера за движение на заден ход, сателитна навигация, адаптивен круйз-контрол с функция за движение в трафик. Стандартно в салона има 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите, както и технология за наблюдение на „слепите” зони и спазване на лентата за движение. Пакетът Executive Lounge включва четиризонов климатроник, вентилация и функция масаж на всички седалки, два 10-инчови монитора и подвижен таблет за пътниците отзад, както и малък хладилник в задния подлакътник. В списъка с опции се появяват безжичен Интернет, автопилот за паркиране с дистанционно управление от ключа, парфюмиране на салона, аудиосистема с 1400 вата с осветени говорители, камери за пълен 360-градусов обзор, системи за нощно виждане и разпознаване на пътните знаци.

Под капака на 750Li се крие 4,4-литров V8 битурбо двигател с 450 к.с., който тегли отлично лимузината.

Първоначално новото BMW Серия 7 се предлага у нас с избор между два бензинови и два дизелови турбодвигателя с директно впръскване на горивото и Start-Stop система. Първи е 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов мотор с мощност 326 к.с. в модификацията 740i. Под капака на 750i се крие 4,4-литров V8 битурбо двигател със запас 450 к.с. при 5500-6000 об/мин. Този мотор тегли отлично лимузината в средния работен диапазон, тъй като има приличен въртящ момент от 650 Нм при 1800-4500 об/мин. Той е отзивчив и бързо набира скорост. При ускорение „осмакът” отговаря с приятен рев от изпускателната система, но не като от див звяр, а рафиниран като от хищник в зоологическата градина. С най-мощния в момента двигател BMW Серия 7 демонстрира отлична динамика и се ускорява от място до 100 км/ч за 4,4 секунди. Освен че е много мощен, бензиновият седан е станал доста по-икономичен и според производителя в смесен цикъл харчи 8,5 л/100 км, а в града - 11,9 л.

За пестеливи бизнесмени е 730d, задвижван от 3,0-литров турбодизелов мотор с мощност 265 к.с.

Ако искате да се наслаждавате на лукса и динамиката на BMW Серия 7 срещу по-скромен разход, много по-разумен вариант е 730d, задвижван от 3,0-литров турбодизелов мотор с мощност 265 к.с., които субективно се усещат поне като 300. Той работи много приятно и дори е по-тих от бензиновия V8. Този двигател е със спокоен характер и тегли отлично още от ниските обороти. Максималният въртящ момент от 620 Нм е наличен при 2000 об/мин. Автомобилът с лекота поддържа скорост от 130 км/ч под 2000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 5,8 секунди. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия сменя предавките почти незабележимо и много бързо. Вече е готов и моделът 740d с мощност 326 к.с., както и хибридна модификация 740e също с 326 к.с., която може да измине 40 км на електричество. Флагманът се нарича M760Li xDrive с 6,6-литров V12 мотор под капака и чудовищна мощност от 600 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

С двойно предаване xDrive голямата лимузина има значително по-добро сцепление на сняг.

Клиентите на BMW Серия 7 все по-често предпочитат да оборудват автомобила си със задвижване на всички колела xDrive. И това никак не е случайно. С двойно предаване голямата лимузина има по-добро сцепление особено на сняг, какъвто често остава непочистен по родните пътища и особено по малките улички. При старата 7-а серия системата xDrive беше несъвместима с интегралното активно кормилно управление. Сега за пръв път Active Steering може да се съчетае с xDrive за постигане на максимална комбинация от стабилно пътно поведение и динамично управление. Благодарение на завиването на задните колела в същата или противоположна посока, в зависимост от ситуацията на пътя, се повишава както маневреността при движение в града, така и пъргавината при динамично шофиране и се гарантират особено прецизни реакции в завои.

Дори в режим Sport лимузината вози комфортно и стегнато, но без да се влияе от пътната настилка.

Инженерите от BMW са направили истинска революция по отношение на возенето, защото сега шасито е фокусирано върху комфорта. Стандартното оборудване включва въздушно окачване и адаптивни амортисьори, които буквално изглаждат неравностите на пътя, сякаш колата се извисява над асфалта. Можете също така да изберете активни стабилизиращи щанги и технологията Active Comfort Drive, която сканира пътя пред колата за наличие на дупки. Дори при шофиране в режим Sport лимузината вози комфортно и стегнато, но без да се влияе от несъвършенството на платното, като в същото време не се усеща наклоняване на каросерията. Воланът е много лек, независимо от избраните настройки. Дори и при 200 км/ч на германските аутобани в салона е много тихо, благодарение на отличната шумоизолация.

BMW 730d xDrive

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

620 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на дизел

137 г/км емисии на СО2

176 050 лева цена на модела

 

BMW 750Li xDrive

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

450 к.с. макс. мощност при 5500-6000 об/мин

650 Нм въртящ момент при 1800-4500 об/мин

4,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,5 л/100 км среден разход на бензин

197 г/км емисии на СО2

232 300 лева цена на модела

 
Тагове:  BMW

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.