Полегатите хромирани кантове създават впечатление, че това е елегантно купе.
Снимки Jaguar

Jaguar направи най-луксозното комби

Денислав Стоянов - събота, 01-07-2017 - 14:47

XF Sportbrake съчетава елегантен дизайн с просторен и практичен салон

Второто поколение на Jaguar XF се радва на още по-голям успех от предшественика си, но за да задоволят всички потребности на клиентите, британците пуснаха и комби версия на модела, която носи името XF Sportbrake. Новият модел е най-луксозното комби в своя клас и съчетава елегантен дизайн, просторен интериор и практичен багажник. Новият Jaguar XF Sportbrake изпъква в сегмента на луксозните комбита със завладяваща комбинация от елегантен дизайн, високи технологии и смайваща динамика. Комбито задава нови стандарти за практичност и удобство с лесни за ползване функции и технологии, които правят всяко пътуване по-безопасно, по-интелигентно и по-спокойно. Комбинацията от пространство и икономичност превръщат XF Sportbrake в перфектния спътник за хора с активен начин на живот. С дължина от 4955 мм, новият Jaguar XF Sportbrake е малко по-къс от предишния модел, но междуосието му е удължено с 51 мм до 2960 мм. Това увеличава мястото за краката отзад и обема на багажника, като в същото време допринася за високото качество на возене на автомобила. Впечатляващите му пропорции допринасят за постигането на коефициент на аеродинамика от 0,29.

Елегантните линии и пропорции правят XF Sportbrake едно от най-желаните луксозни комбита в света.

Отпред дизайнът запазва характерните извивки на седана, а отзад XF Sportbrake се отличава с елегантен силует, който създава динамичен и целеустремен профил и трансформира обема на наличното вътре пространство. Всяка линия на XF Sportbrake създава стремителен силует. Това придава на автомобила усещане за скорост и много динамичен външен вид. Интериорът предоставя просторно място, изпълнено с естествена светлина от панорамния покрив по протежение на тавана с площ от 1,6 кв.м. Пътниците отзад могат да се насладят на увеличеното пространство за коленете и главата. Обемът на багажно пространство е цели 565 литра и се увеличава до 1700 литра при свалена задна седалка с делими падащи облегалки.

Бързата информационно-развлекателна система Touch Pro се управлява през 10-инчовия сензорен дисплей.

Новият Jaguar XF Sportbrake се предлага с богата гама от усъвършенствани 4- и 6-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, които осигуряват обичайните за Jaguar пъргава динамика, висока икономичност и голям капацитет за теглене. Гамата започва с дизелов мотор Ingenium с турбокомпресор с променлива геометрия и с мощност 163 к.с. Той е със задвижване на задните колела и е много икономичен. Подобретият силов агрегат осигурява емисии на CO2 от едва 118 г/км и разход на гориво от 4,5 л/100 км. Следват го 2,0-литров дизелов двигател със 180 к.с. и автоматична трансмисия, 2,0-литров дизелов мотор с 240 к.с. и автоматична трансмисия, както и със задвижване на всички колела.

В салона има повече пространство и за пътниците отзад в един луксозен салон, който изглежда фантастично.

На върха в гамата е 3,0-литровият дизелов двигател V6 с мощност 300 к.с., 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване на задните колела. С него луксозното британско комби ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Бензиновите двигатели са 2,0-литров 4-цилиндров с мощност 250 к.с. и автоматична трансмисия, както и задвижване на задните колела RWD или на всички колела AWD. Най-динамичен е бензиновият двигател V6 с механичен компресор и максимална мощност 380 к.с. Заедно с 8-степенна автоматична трансмисия ZF и подобрената система за задвижване на всички колела на Jaguar, тази комбинация доставя динамика като на спортен автомобил с ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.

Със сгънати седалки и делими падащи облегалки, обемът на багажника се увеличава от 565 до 1700 литра.

Новият Jaguar XF Sportbrake има архитектура с високо съдържание на алуминий, което го прави по-лек от преди. Настройките на окачването са калибрирани специално, за да отговарят на изискванията към луксозните комби. Здравата и олекотена конструкция придава на просторния Jaguar динамика с пъргаво управление и динамични реакции. Стандартно задното окачване е с въздушни пружини, за да гарантира, че XF Sportbrake запазва нормалното си поведение, дори когато е натоварен до горе. Опционалната система за програмиране на динамика на Jaguar позволява на водачите да регулират настройките на кормилното управление, трансмисията и горивния дросел. С амортисьори с адаптивна динамика клиентите могат да регулират и настройките на окачването за персонализирано усещане при шофиране.

XF Sportbrake с AWD запазва характерното за Jaguar усещане за задно задвижване и прецизно управление.

Двойното задвижване AWD и системата IDD на Jaguar, която елиминира недозавиването и електронната намеса, са подходящи за динамично шофиране при модели със задвижване на всички колела. В резултат на това XF Sportbrake с AWD запазва характерното за Jaguar усещане за задвижване на задните колела и пъргави реакции на волана. Новият XF Sportbrake продължава лидерството на Jaguar в конструкциите с високо съдържание на алуминий, за да предостави олекотен дизайн, който е едновременно по-здрав и по-лек от предшественика си. С иновативна нова еднокомпонентна, полимерната задна врата Sportbrake предоставя почти идеално разпределение на теглото 50:50 между предната и задната част, което полага основите за прецизното му управление и висока икономичност.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.