Шестоъгълната радиаторна решетка е доста по-плоска и по-широка от предходния модел.
Снимки Audi

Купето Audi A5 се удължи, но отслабна

Денислав Стоянов - сряда, 17-08-2016 - 16:00

Второто поколение е изградено върху платформата от алуминиеви сплави

През 2007 година Audi се завърна в сегмента на четириместните купета с модела A5. Той беше създаден на платформата на тогавашното Audi A4 и завладя сърцата на автомобилните ентусиасти по целия свят с елегантните си и динамични форми. През миналата година беше представено изцяло новото поколение на Audi A4, а сега дойде време за второто поколение на купето А5. Едновременно с A5 дебютира и неговата спортна версия S5. Подобно на новото А4, купето A5 е построено върху платформата MLB Evo. В нейната структура широко са използвани алуминиеви сплави, затова въпреки че новото A5 е пораснало до 4,67 м дължина, теглото му е намалено с 60 кг. Коефициентът на челно съпротивление е понижен до 0,25. Новото A5 впечатлява с изцяло нова ходова част, мощни двигатели и технологии, като в него са внедрени множество удобства и електронни системи за подпомагане на водача.

Отзад изпъкват стреловидните светлини с LED елементи и мигачите с динамична функция.

Второто поколение на Audi A5 се отличава със свеж, модерен и изискан външен вид. Подобно на своя предшественик, новото четириместно купе е атлетично, динамично и елегантно. Характерен елемент при предходния модел беше вълнообразната линия на каросерията под ръба на страничните прозорци, която вече е оформената триизмерно. Прецизно очертаната линия над изпъкналите арки на калниците акцентира върху всичките четири колела, напомняйки за системата за двойно предаване Quattro.

В профил каросерията е с балансирани пропорции с дълъг преден капак, голямо междуосие и къси надвеси.

Балансираните пропорции на каросерията с дълъг преден капак, издължено междуосие и къси надвеси в предната и задната част подчертават спортния дух на новото A5. Задните светлини с LED елементи и опционалните светодиодни или матрични системи на предните светлини с динамична функция на мигачите изпъкват в тъмната част на денонощието.

На таблото пред водача има виртуален кокпит с 12,3-инчов TFT екран, а в средата е 8,3-инчовият таблет.

Вътрешното пространство в новото Audi A5 се е увеличило, благодарение на нарасналите размери на каросерията и увеличеното междуосие. Мястото за водача и пътниците е значително по-щедро, а хоризонталната архитектура на арматурното табло и непрекъснатата ивица на вентилационните решетки създават усещане за простор. Качеството на изпълнението на интериора е на много високо равнище.

Мястото за водача и пътниците е значително по-щедро, а седалките са с деликатни странични опори.

Материите и тапицериите в салона изглеждат изискано и са приятни на допир, като по този начин създават уютна атмосфера и подчертават престижния характер на модела. Информационният модул включва 8,3-инчов дисплей на навигационната система MMI на централната конзола и виртуален кокпит с 12,3-инчов TFT екран на таблото пред водача. Като опция се предлага индиректно осветление с гама от 30 на брой регулируеми светлинни нюанса.

Задните седалки са предназначени за двама средни на ръст пътници, но при нужда могат да седнат трима.

Обемът на багажника е 465 литра. Задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40 и сгъната на части с помощта на удобни лостчета в багажника. Като опция се предлага възможност за отваряне на капака на багажника с леко движение на крака под бронята.

Обемът на багажника е 465 литра, а задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40.

Новото Audi A5 дебютира на пазара с пет двигателя, снабдени с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. В сравнение с предходния модел, двигателите са с до 17% по-динамични и с до 22% по-икономични. Бензиновите мотори са два – 2.0 TFSI и 3.0 TFSI, а дизеловите са три - 2.0 TDI и два варианта на 3.0 TDI. Мощността им е увеличена значително и сега варира между 190 и 286 к.с. Серийно се вграждат 6-степенната механична предавателна кутия и 7-степенната автоматична трансмисия S tronic в съчетание с 4-цилиндровите агрегати, както и в комбинация с 3.0 TDI с 218 к.с. и предно или двойно предаване.

Като опция се предлага спортен диференциал на задната ос за още по-динамично и прецизно пътно поведение.

По-мощният дизел 3.0 TDI с 286 к.с. е съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic с хидравличен преобразувател. Двата най-мощни агрегата се предлагат серийно със система за двойно предаване Quattro. Като опция Audi предлага спортен диференциал на задната ос за още по-динамично и прецизно поведение на пътя. За първи път се предлага новата система за двойно предаване Quattro с технология Ultra. В момента тя може да бъде съчетана с 4-цилиндровите двигатели TFSI и TDI, и 6-степенната механична предавателна кутия.

За първи път се предлага новата система за двойно предаване Quattro с технология Ultra.

Audi A5 2.0 TDI ultra

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 3800-4200 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-3000 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

106 г/км емисии на СО2

Тагове:  AudiQuattro

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.