По-безопасни и по-евтини батерии

Агенция Монитор - петък, 18-08-2017 - 15:37

Цинково въздушните батериите предизвикват интерес поради тяхната висока енергийна плътност и факта, че се съставени от най-разпространените материали на Земята. За съжаление, освен тези предимства презареждането е трудно.

Учени от университета в Сидни са създали нов катализатор от намиращите се в изобилие елементи, създавайки цинк въздух акумулаторни батерии, които биха си съерничали с литиево йонните батерии в мобилни устройства.

Химическата реакция, която кара цинково въздушните батерии да произвеждат електричество, идва от въздуха около клетката. Те всъщност дишат кислород, който взаимодейства с въглероден катод, за да произведе хидроксил, който взаимодейства с цинков анод генерирайки електричество. Използването на въздух като реагент позволява в батерията да има по-голямо количество цинк, което увеличава енергийната плътност и прави батерията доста лека и безопасна.

Но проблемът е, че след като цинковият анод е бил окислен не е може да бъде използван. Тези батерии може да бъдат механично „презареждани” чрез цялостна подмяна на цинка или чрез използване на електрокатализатори, направени от редко срещани земни минерали, които намаляват кислорода, докато разреждат батерията, и го генерират по време на презареждане.

„Повечето акумулаторните батерии с цинк и въздух използват скъпи катализатори от благородни метали, като платина и иридиев оксид”, казва Юан Чен, водещ разработката. „За разлика, методът ни създава цял род нови високоефективни и евтини катализатори.”

За да създадат новите катализатори, учените създават метални оксиди от познати елементи като желязо, кобалт и никел. Техният метод на производство повишава ефективността чрез много внимателно управление на състава, размера и кристалната структура на тези метални оксиди, което може да доведе до съзаването на по-лесно зареждащи се батерии от цинк и въздух.

За да тестват новите  батерии, екипът ги зарежда и разрежда 60 пъти за 120 часа и констатира, че клетките губят по-малко от 10% от тяхната ефикасност. Това означава, че те все още не са толкова ефективни, колкото литиево йонните батерии, но ще бъдат по-евтини и по-лесни за производство.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.