Отпред са променени бронята, въздухозаборниците, светлините за мъгла, решетката и фаровете.
Снимки Христо Петров и Land Rover

Range Rover Evoque е обновен отвън и отвътре

Денислав Стоянов - четвъртък, 03-12-2015 - 12:45

Луксозният всъдеход се отличава с по-елегантен дизайн и модерни двигатели

През 2011 година Land Rover представи компактния си всъдеход Range Rover Evoque. Моделът веднага се превърна в бестселър и завладя сърцата на хиляди хора по света. От дебюта досега са произведени над 400 000 бройки, което прави луксозния компактен SUV най-бързо продаващият се Land Rover за всички времена. Този успех в продажбите беше придружен и от овациите на критиката – от своето появяване досега Evoque е спечелил повече от 165 международни награди. Изминалата 2014 г. беше най-успешната досега за Evoque с 125 364 продадени бройки в цял свят. През тази година Land Rover подобри своя най-продаван модел и го направи още по-желан. Новият Range Rover Evoque е с по-елегантен дизайн на екстериора и интериора, оборудван е с модерни двигатели и технологии, които да затвърдят статута му на пазарен лидер.

В новия спойлер на задната врата е монтирана по-широка и тънка LED стоп светлина.

Външният вид на Range Rover Evoque е подобрен с внимателно преработени детайли. На пръв поглед веднага се забелязва новата предна броня, новата радиаторна решетка и изцяло светодиодните адаптивни предни фарове, както и елегантните светодиодни светлини за мъгла. Уголемените въздухозаборници създават по-стабилна стойка. Стандартната радиаторна решетка на Evoque се отличава с две дръзки хоризонтални лайсни и нов десен от фина мрежа. Динамичната решетка е с шестоъгълен дизайн и по-издадена мрежа. Отличителните въздушни отвори на предния капак, които досега се монтираха само на моделите с 3 врати, вече присъстват и в колите с 5 врати. Новият спойлер на задната врата е снабден с монтирана високо по-широка и по-тънка LED светлина, сигнализираща за задействането на спирачките. Възможностите за създаване на Range Rover Evoque по индивидуални спецификации, поръчани от клиента, вече са почти безгранични. Моделът може да се персонализира с три изцяло нови дизайна на алуминиеви джанти с две покрития, с голям избор между динамичен или стандартен бодикит, и широка гама цветове за екстериора с дизайн на покрива в контрастен цвят.

На конзолата се вижда 8-инчовият сензорен екран на новата мултимедийна система.

Промените в интериора на Range Rover Evoque включват нови по-луксозни тапицерии на седалките и облицовки на вратите с меки материали, които в съчетание с преработения дизайн на инструменталния панел придават изтънчена атмосфера на салона. Стандартните модели са оборудвани с текстилна тъкана тапицерия Ebony, а луксозните модели са облечени с кожена тапицерия, която може да бъде черна или бежова, както и комбинация между черно и червено, и черно и бежово.

Седалката на водача се регулира в шест степени, а в топ моделите предните седалки са с масаж.

Седалката на водача се регулира в шест степени, а най-високо оборудваните модели са снабдени с предни масажиращи седалки с 14 степени на електрическо регулиране. Собствениците могат да избират измежду 13 цвята, два от които са нови, а вътрешното осветление с цветове по желание на клиента придава задушевна атмосфера и предоставя визуален комфорт. На конзолата се вижда 8-инчовият сензорен екран на новата информационно-развлекателна система. Сензорният екран предлага лесни за обхождане менюта и дава възможност на водачите да прелистват екраните също като на смартфон. Музикалната стереоуредба с 6 високоговорителя може да се надстрои със сателитна навигация с SD-карта, DAB и HD-радио.

Луксозният модел е облицован с тапицерия, която комбинира черна и червена кожа.

За задвижването на новия Range Rover Evoque компанията Land Rover е направила изцяло нов 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, отговарящ на изискванията на стандарта Евро 6. Новият турбомотор съчетава водеща динамика, финес и икономичност. Двигателят е проектиран, конструиран и произведен във Великобритания. Новият алуминиев дизелов агрегат TD4 се предлага в две мощности – със 150 и 180 к.с. По-малкият е по-икономичен със среден разход на гориво от 4,2 л/100 км, а по-мощният агрегат със 180 к.с. харчи в комбиниран цикъл 4,8 л/100 км. Повече динамика предлага Range Rover Evoque с по-мощния агрегат TD4 със 180 к.с. под капака. Дизеловият двигател работи в тандем с 9-степенната автоматична скоростна кутия на ZF. Тя превключва предавките много плавно и незабелязано.

За да пришпорите Evoque, преминете в режим Sport на трансмисията, свалете няколко предавки надолу от лостчетата зад волана и натиснете газта докрай. Максималната тяга от 430 Нм е на разположение още от 1750 об/мин и остава налична до 2500 об/мин. В този момент динамиката е напълно достатъчна за да ускорите за бързо изпреварване или при включване в магистрала. Новият Evoque се предлага и с усъвършенствания 2,0-литров бензинов двигател Si4 с мощност 240 к.с. на Land Rover. С него всъдеходът се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди, постигайки максимална скорост от 217 км/ч и среден разход на гориво 7,8 л/100 км. За да се намалят текущите разходи при новите олекотени двигатели сервизните интервали са удължени от 25 800 км до 33 800 км.

Кормилното управление дава възможност на водача да атакува с увереност острите завои.

На пътя прави впечатление подобреното и по-еластично окачване, което филтрира напълно малките дупки и неравности, а големите се отработват само с леко потропване и се усещат основно от пътниците отзад. Кормилното управление е леко в града, а с увеличаване на скоростта става по-твърдо и директно, давайки възможност на водача да шофира динамично по планинските пътища и да атакува с увереност острите завои.

Новият Evoque може да се движи безопасно във вода с дълбочина до 50 см.

Водещите в класа високопроходими възможности на модела Range Rover Evoque за 2016 г. бяха подобрени с въвеждането на системата на Land Rover All-Terrain Progress Control, която се появи за първи път в големите всъдеходи Range Rover и Range Rover Sport. Технологията поддържа предварително определена скорост, избрана с помощта на автопилота, на предна или задна предавка от 1,8 км/ч до 30 км/ч, като дава възможност на водача да се съсредоточи върху управлението при труден терен. И въпреки, че 90% от клиентите на Evoque с двойно задвижване 4х4 никога не са напускали асфалтовите пътища, най-малкият Range Rover може да се справи с тежък офроуд. Благодарение на своя голям пътен просвет от 212 мм и късите надвеси, Evoque има отлична геометрична проходимост с преден ъгъл на атака от 25 градуса, заден – 30 градуса и ъгъл на рампата - 22 градуса. Тези показатели дават възможност на всъдехода да се изкачва и спуска по хълмове с диагонални възвишения на предела, както и да преодолява препятствия като кални коловози или хлъзгава глина. Освен това Evoque може да се движи гарантирано безопасно във вода с дълбочина до 50 см.

Новият Range Rover Evoque вече се предлага у нас и може да бъде тестван в търговския център на „Мото-Пфое”, официален вносител на Land Rover за България. Цените на модела Range Rover Evoque за 2016 г. са сравними с цените на сегашния модел. Нивата на оборудване за Evoque са преработени, за да се изравнят с тези на Range Rover Sport, така че клиентите имат избор измежду пет силно желани нива - Pure, SE, HSE, HSE Dynamic и Autobiography, както и набор от 15 допълнителни комплекта за оборудване.

Land Rover Range Rover Evoque TD4 180

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

9-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

430 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

125 г/км емисии на СО2

70 600 лева базова цена на модела

106 150 лева цена на тествания модел