Седанът Peugeot 301 е с освежена визия и получи много практични съвременни технологии.
Снимки Peugeot

Най-практичният седан за България

Денислав Стоянов - понеделник, 03-04-2017 - 08:45

Обновеното Peugeot 301 получи свеж дизайн и съвременни технологии

Надеждността и здравината винаги са били от първостепенно значение за нас българите при покупката на автомобил. Новите модели коли са много технологични, но някои от тях вече далеч не са толкова издръжливи и здрави, колкото преди 30 години, тъй като в тях са използвани многократно повече детайли и електроника. За потребителите, които търсят преди всичко здрав и просторен автомобил, през 2012 година французите от Peugeot лансираха бюджетния седан 301. Моделът беше създаден специално за развиващите се страни и до момента от него са продадени над 360 000 бройки. Седанът Peugeot 301 е много подходящ за българските пътища, тъй като ходовата му част е адаптирана и са използвани много фиксиращи елементи.

В задната част е модифицирана бронята, а светлините вече са с нов дизайн с триизмерна форма.

Успехът на Peugeot 301 се дължи на признати качества като най-просторния в сегмента салон, симпатичен външен вид, надеждни двигатели, както и устойчиви на износване материали в купето. Моделът е оборудван с двойни уплътнения срещу навлизане на прах и влага в купето, климатик с функция за летните горещини и отопляемо предно стъкло за зимните студове. Автомобилът е голям - с дължина от 4,45 метра и междуосие 2,65 м, той е с размерите на модел от по-горния сегмент, но в същото време се предлага на относително ниска цена от 21 000 лева. Сред големите плюсове на Peugeot 301 са евтината поддръжка и ниските разходи за сервизно обслужване. Неотдавна седанът беше освежен и получи много съвременни технологии.

Отпред радиаторната решетка е по-тясна и вертикална, а в новата броня светят LED дневни светлини.

Обновеното Peugeot 301 прие новата корпоративна идентичност на марката с по-тясна вертикална хромирана радиаторна решетка, в стила на новите кросоувъри, в центъра на която е интегрирано логото с лъва. Върху горния кант на хромираната рамка е изписано името Peugeot, а формата на капака е леко модифицирана. Предните фарове са с нова форма в две секции и са изравнени с каросерията. Бронята също е нова, а в новата V-образна решетка са интегрирани светодиодните дневни светлини. Най-голямата разлика в задната част са новите светлини с дизайн във формата на следи от нокти на хищник, както и променената броня. Дизайнът на профила изглежда завършено с новите 15- или 16-инчови алуминиеви джанти.

В централната част на салона е големият 7-инчов сензорен екран на навигационната система TomTom.

В салона на обновеното Peugeot 301 видимо са подобрени материите и покритията. Интериорът е получил нови циферблати с прибори и модифициран селектор на автоматичната скоростна кутия. Вътре изпъква големият 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система със сателитна навигация. На него се виждат изображението от камерата за заден ход и триизмерната навигационна система TomTom. Екранът може да дублира съдържанието на смартфона на водача чрез системата Mirror Screen за свързаност за устройствата с Android Auto и Apple CarPlay. Обновеното Peugeot 301 предлага комфортни места за водача и още четирима пътници. Багажникът на седана с обем от 506 литра е един от най-големите в сегмента и може да бъде увеличен до 1332 литра със сгъване на задните облегалки в съотношение 1/3 към 2/3.

Багажникът е с обем от 506 литра, а при необходимост може да бъде увеличен мигновено до 1332 литра.

За задвижването на Peugeot 301 се предлага нов 3-цилиндров 1,2-литров бензинов двигател с мощност 82 к.с. По-големият 1,6-литров бензинов двигател е с мощност от 115 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна автоматична скоростна кутия от ново поколение. Ако пътувате повече по-добре изберете 1,6-литровия турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 100 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Той тегли добре колата при ускорение и изкачва уверено баирите с остри завои. Скоростният лост има дълъг ход и превключването на предавките не е много прецизно. Средният разход на гориво не надхвърля 4 л/100 км и осигурява автономен пробег от над 1200 км при вместимост на резервоара от 50 л. Пътното поведение на Peugeot 301 е стабилно, а управлението е адекватно и седанът следва добре зададената траектория.

Седанът Peugeot 301 осигурява добър баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение.

Стабилността в завоите и комфортната возия на модела изпъкват по неравните български пътища с лоша настилка, където Peugeot 301 се държи мъжки, без да тревожи водача и пътниците със загуба на сцепление или друсане от дупките. Седанът осигурява добър баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение, благодарение на окачването и добрата шумоизолация. За безопасността на пътниците Peugeot 301 е оборудвано с ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Пасажерите са защитени благодарение на предни и странични въздушни възглавници и обезопасени от триточкови предпазни колани отзад. За повече сигурност на децата, задните седалки са оборудвани с точки за закрепване на детски седалки. У нас обновеното Peugeot 301 вече се предлага в търговските центрове на марката в цялата страна, като базовата цена е 21 053 лева с ДДС, а моделът се съпровожда с гаранция от 5 години или 100 000 км.

Peugeot 301 1.6 BlueHDi Allure

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

254 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

183 км/ч максимална скорост

3,9 л/100 км смесен разход на дизел

101 г/км емисии на СО2

27 113 лева цена на модела

Тагове:  Peugeotседан

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.