Отпред изпъква бронята, над която прави впечатление хищният поглед на LED фаровете.
Снимки Volkswagen

Спортист на електрическа диета

Денислав Стоянов - неделя, 26-06-2016 - 18:00

Volkswagen Golf GTE се движи екологично в града, но е динамичен на пътя

Седмото поколение на Volkswagen Golf стана първият автомобил в света, на който са поставени всички възможни видове задвижване. Почитателите на Golf могат да избират между двигатели, работещи на бензин или дизелово гориво, на природен газ или на чиста електрическа енергия. Сега Volkswagen представя и хибриден вариант на своя бестселър, наречен Golf GTE, който представлява най-модерният и актуален plug-in хибрид. Новият Golf GTE доказва практически, че за безшумно и екологично ежедневно придвижване е достатъчно само да имате гараж или поне да разполагате с контакт на мястото за паркиране. Освен че в града може да се движи изцяло на ток, Golf GTE може да бъде динамичен спортист, благодарение на комбинацията от бензиновия турбодвигател и електромотора, които осигуряват системна мощност от 204 к.с. и го ускоряват от място до 100 км/ч за 7,6 секунди.

Изпускателната система е с две ауспухови тръби, джантите са 18-инчови алуминиеви.

На външен вид новият Volkswagen Golf GTE изглежда агресивно. В предната част изпъкват С-образните дневни светлини в бронята, над която се извисява хищният поглед на LED фаровете. В профил се отличават 18-инчовите алуминиеви джанти с нископрофилни гуми, а двойната изпускателната система с голям калибър подсказва, че става дума за относително мощен автомобил. Вътре всичко е направено като в спортна кола - твърди предни седалки с изразени странични опори, скосен в долната си част волан с три спици, алуминиеви пластини върху педалите и детайли от карбон.

Салонът е като на спортен автомобил - предни седалки със странични опори и скосен отдолу волан.

Интериорът на Golf GTE наподобява на този в Golf GTI, но натискайки бутона за стартиране, не се чува дрезгав рев, а се запазва тишината. Електрическият мотор с мощност 75 кВт още със старта разполага с впечатляващ въртящ момент от 350 Нм и при натискане на газта мощно тласка колата напред, но отново не издава звук. В режим по подразбиране E-Mode, хибридният Golf GTE се движи почти безшумно, като хищник на лов. Всичко, което се чува от водача и околните е едва забележим шум от гумите. И в това тихо състояние Golf GTE е способен да се ускори до 130 км/ч и да измине до 50 км пробег. В града често се използва движението по инерция и по този начин се зарежда батерията, така че може да се акумулира енергия.

Под предната емблема има гнездото за зареждане, което при „пълнене” е свързано посредством кабел.

На магистралата и при ускорение до 130 км/ч, токът в батерията свършва за няколко километра. В резултат на това придвижването само на електрическа енергия продължи 25 км, след което започна да работи 1,4-литровият бензинов турбодвигател със 150 к.с. Мощността му е достатъчно да тегли тежащия около 1600 кг хечбек, но не се усеща спортна динамика, каквато се очаква от GT-автомобил. Ако искате да изпитате емоции и нямате нужда от чисто електрическо задвижване, трябва да активирате режима GTE от бутон на централния тунел, вляво от селектора на 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В този случай бензиновият двигател и електрическият мотор дават системна мощност от 204 к.с. и ускоряват Golf забележимо по-бодро, отколкото всеки от тях поотделно. Динамиката не е толкова изразена, колкото при чистокръвния Golf GTI, но хибридът е много близо до своя брат и издава звук като спортен автомобил. Моделът описва завоите прецизно, а добавените килограми не са го лишили от пъргавината, типична за Golf.

Батериите са под задните седалки, което сваля центъра на тежестта и подобрява стабилността.

Разположението на батериите под задните седалки сваля центъра на тежестта по-ниско, но не разваля правилното разпределение на теглото, а само оказва много положително влияние върху управлението, контрола и стабилността. Специална програма непрекъснато следи работата на двата агрегата, така че ако искате да изпреварите някой, можете да го направите за секунди, като в същото време не се харчи много гориво. В резултат на своята разумна дейност консумацията на гориво е около 5 л/100 км. Това означава, че ако карате нормално и без рязко подаване на газ, с един 40-литров резервоар можете да изминете автономен пробег от около 800 км. Но ако искате да се наслаждавате на темпераментния характер на Golf GTE, ще изминете не повече от 600 км без презареждане. Той не е толкова бърз и динамичен, но е много по-спортен, отколкото стандартния Golf 1.4 TSI.

Използвайки опционалната станция Wallbox, батерията се зарежда за 2 часа и 15 минути.

Ако е необходимо, електрическият мотор добавя мощност за динамично ускорение, а от друга страна позволява да се пести гориво. Но всички тези предимства са достъпни само след няколко часа зареждане на батерията с енергия чрез контакт у дома или обществени зарядни станции. Под предната емблема на Volkswagen е разположено гнездото за зареждане, което при „пълнене” е свързано посредством съответния кабел. След максимум 3 часа и 45 минути течно охлажданата литиево-йонна батерия е напълно заредена. Използвайки обществените станции за зареждане или опционално наличната станция Wallbox, ще можете да презаредите дори в рамките на 2 часа и 15 минути. Новият Golf GTE се предлага и у нас, но цената му от 69 440 лева е доста по-висока от класическия спортист Golf GTI, което показва, че който иска да е едновременно бърз и чист, трябва да плати повече.

Под предния капак са събрани бензиновият двигател 1.4 TSI и електромоторът.

Volkswagen Golf GTE

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG

204 к.с. системна максимална мощност

350 Нм системен въртящ момент

7,6 секунди ускорение от 0-100 км/ч

222 км/ч максимална скорост

12,4 кВч/100 км консумация на ток

1,7 л/100 км среден разход на бензин

39 г/км емисии на СО2

69 440 лева цена на модела

Тагове:  Golfхибридplug-in

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.