Предната решетка е с L-образни хромирани ламели, а огледалата и релсите на покрива са сребристи.
Снимки Suzuki

Suzuki Vitara S добави мощност за спортни натури

Денислав Стоянов - петък, 18-03-2016 - 10:30

Японският всъдеход получи бензинов турбодвигател и 6-степенен автоматик

През миналата година дебютира новото Suzuki Vitara, което най-напред се предлагаше с 1,6-литров бензинов двигател с мощност 120 к.с. и 1,6-литров турбодизелов агрегат също със 120 к.с. Бензиновият мотор се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а турбодизеловият - с 6-степенна механична. През настоящата година Suzuki разшири гамата за Vitara с напълно нова екипировка, като включва спортна версия на модела, обозначена с буквата S. Новата Vitara S се задвижва от напълно нов 1,4-литров бензинов турбомотор, съчетан с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателната гама е допълнена и от 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя в комбинация с 1,6-литровия турбодизелов мотор. Благодарение на новите двигатели и скоростни кутии, Suzuki Vitara предлага широка гама от варианти за задвижване, като със сигурност ще удовлетвори потребностите на повече клиенти.

В интериора има много червени акценти, като шевовете на волана и седалките, и пръстените на уредите и отворите.

На външен вид новата версия Suzuki Vitara S се отличава с няколко характерни стилови елементи в екстериора и интериора. Спортният дух на модела е подчертан от серийните 17-цолови джанти, предната решетка е украсена с L-образни хромирани ламели, а страничните огледала и релсите на покрива са оцветени в сребристо. В предните светлини са интегрирани специфични елементи в червено. В интериора са добавени солиден брой стилистични червени акценти, като например шевовете на облицованите в кожа волан и скоростен лост, шевовете на велурените тапицерии на седалките и декоративните червени пръстени на контролните уреди и вентилационните отвори. Педалите пък са получили алуминиева облицовка.

Задните калници са раздути, а капакът на багажника подчертава големите триъгълни светлини.

Новото Suzuki Vitara S се задвижва от алуминиев 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с принудително пълнене с турбокомпресор, както и със система за директно впръскване на горивото. Максималната му мощност от 140 к.с. е налична при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение във впечатляващо широкия интервал между 1500 и 4000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,2 секунди. С новия си двигател Suzuki Vitara развива максимална скорост от 200 км/ч. Новият агрегат 1.4 Boosterjet се предлага стандартно в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция може да се поръча и 6-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin. Автоматикът работи плавно на магистралата и по-пъргаво на планински пътища. При спокойно шофиране разходът на бензин в смесен цикъл е 5,5 л/100 км, а при спортна езда се качва до около 8 на сто.

В двуцветната каросерия са съчетани сиво и черно, като 17-цоловите джанти с нов дизайн също са в черно.

Благодарение на новия турбодвигател, Vitara S е доста по-пъргава от версията с атмосферен мотор, което дава възможност на водачите със спортен стил на шофиране да се наслаждават на прилична динамика. Системата за разпределение на векторната тяга имитира диференциал с ограничено приплъзване и възпрепятства недозавиването. Воланът е относително директен, окачването е стегнато, а шасито се наклонява сравнително малко в острите завои. В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson с пружина и полунезависимо задно окачване с торсионна греда.

Пътният просвет от 185 мм не е от най-големите, но е достатъчен за преодоляване на препятствия.

Новото Suzuki Vitara S има геометрична проходимост с преден ъгъл на атака от 18,2 градуса и заден ъгъл от 28,2 градуса. Системата за помощ при спускане подпомага водача по стръмен наклон. Пътният просвет от 185 мм не е от най-големите, но е достатъчен за офроуд. Фирмената система за задвижване на четирите колела All-Grip 4WD предлага четири режима на работа - автоматичен (Auto), при сняг (Snow), спортен (Sport) и със заключен диференциал (Lock). Режимите се сменят от въртящ се селектор на централната конзола, като променят работата на двигателя и на автоматичната скоростна кутия. Двойното предаване 4х4 се задейства при скорост до 60 км/ч в режими Snow и Lock. В режим Sport двигателят поддържа по-високи обороти, а автоматикът превключва скоростите по-късно за по-пъргаво ускорение. Режимът Lock се използва ако закъсате в кал или сняг, като при него системата разпределя поравно тягата между предната и задната ос.

Тапицерията на седалките съчетава кожа по периферията и велур на плоските части.

У нас цената на Suzuki Vitara стартира от 29 990 лева с ДДС за базовия модел и стига до 51 590 лева за дизела с автоматик в най-високото ниво на оборудване. Последното ниво включва автоматичен климатик, аудиосистема със 7-инчов сензорен дисплей, бордови компютър, автоматични светлини и чистачки, парктроник с камера за заден ход, меки велурени седалки, кожени апликации и т.н. За безопасността на пътя новата Vitara S е оборудвана със система за аварийно спиране, адаптивен круйз-контрол, асистент за спускане и потегляне по наклонен терен, електронен контрол на стабилността, както и пълен пакет от 7 въздушни възглавници.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 4WD

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

140 к.с. макс. мощност при 5500 об/мин

220 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на гориво

128 г/км емисии на СО2

49 890 лева цена на модела

 
Тагове:  SuzukiVitara

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.