Между 3 и 4 т въглища , трябва да бъдат хвърлени от огняра в пещта, за да бъдат изминати 100 км при нормални условия
Христо Христов

Локомотив от Втората световна война разхожда туристи из България

Христо Христов - вторник, 13-02-2018 - 15:44

Парен локомотив от отдавна извадената от експлоатация серия  16.27, възстановен преди 3 години в депо Горно Оряховица с прикачена към него 72-тонна цистерна за вода и 4 пътнически вагона обикаля от няколко дни България. Машината, която „гълта“ близо 3 т висококачествени въглища на 100 км преход се кара от Алберт Иванов и колегите му Йордан Тошев и Младен Кутев, които возят петдесетина  фенове на старите локомотиви от Германия. Маршрутът им тръгва от Нюрнберг /Германия/, минава през Виена,Будапеща,  Белград и Ниш, като на наша територия са включени гари по линиите от София до Велико Търново през Стара Загора , Пловдив, Карлово и Пирдоп. Композицията е тръгнала на 10 февруари от Германия и пътешествието  трябва да приключи на 17-и т.м.

Сред пътниците има дори граждани на Австралия, научи репортер на вестника, които са си запазили места преди повече от година.Някои от пътниците са бивши служители на транспортни компании в родните си страни, има и машинисти, които са приключили трудовия си стаж на точно такъв локомотив.

33 локомотива от серия 16,27 са били закупени за нуждите на БДЖ през далечната 1952 година, те са били част от 859 произведени за нуждите на Германия през Втората световна война. Доставени са били от склад във Виена заедно с резервни части за тях.

Според специалистите оттози тип в Европа има запазена само една машина - в Люксембург. Мощността на локомотива е 1 800 к.с., а дължината му с тендера - 23 м. Максималното му тегло е 156 т., включително 30 куб. м. вода и 10 т. въглища. Локомотивът, който спря в Стара Загора, за да могат туристите да разгледат запазената там машина, произведена в Хановер през 1922 година е бил използван до 1975 г., след което е бил зачислен в резерва.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.