Предните адаптивни изцяло матрични светодиодни светлини с интегрирани мигачи светят триизмерно.
Снимки Opel

Opel GT Concept тръгва със задно предаване

Денислав Стоянов - четвъртък, 28-01-2016 - 09:09

Бъдещият спортен автомобил следва традициите на успешните си предшественици

На автомобилното изложение в Женева в началото на март Opel ще представи студията GT Concept, която показва как ще изглеждат спортните коли в бъдеще. Прототипът създава нови тенденции и спира дъха със своите форми. Чистокръвният атлет с разположен зад предния мост двигател и задно предаване е директен потомък на легендарния спортист Opel GT и студията Monza Concept. Спортният автомобил е авангарден, но и пуристичен, изоставяйки всичко, което нарушава чистотата на формите. Новият Opel GT Concept няма врати на дръжките, няма външни огледала или пък чистачки на предното стъкло. Динамична машина с акцент върху шофирането е с червена очертаваща линия, която разделя каросерията визуално и оформя пропорциите.

Предното стъкло преминава в стъклен панорамен покрив, позволяващ на пътниците да се наслаждават на гледката.

Ярко изразените червени предни гуми, монтирани върху колела с атрактивен дизайн на ролкови кънки, напомнят за мотоциклета на Opel Motoclub 500, който е авангарден за времето си и с гордост носи двете си червени гуми през 1928 г. Самото име също е директна отправка към оригиналния GT. Новият GT Concept обаче няма много други връзки с миналото. Моделът впечатлява с дългото торпедо, отсъствието на капак на багажника и двата изпускателни накрайника в средата. Големите врати с интегрирани странични прозорци са в основата на плавното преминаване на формите от стъкло в метални повърхности.

При отваряне големите врати с интегрирани странични прозорци потъват в предните арки на калниците.

Както водачът в Opel GT Concept, така и пътникът до него, имат достъп до неочаквано просторния интериор с докосване на сензорен панел за електрическите врати, интегриран в червената линия на покрива. Дори високите водачи разполагат с достатъчно място вътре. Когато са отворени, вратите потъват значително в предните арки на калниците. Това спестяващо място решение и патентованите закрепващи механизми позволяват постигането на голям ъгъл на отваряне, който е особено важен при паркиране в тесни пространства.

Моделът впечатлява с отсъствието на капак на багажника и двата изпускателни накрайника в средата.

Компактният атлет следователно е оптимизиран специално за градски зони. Две камери монтирани зад арките на калниците осигуряват безопасен обзор при шофиране в тесни улици. Осигурените от тях изображения се показват на два монитора от лявата и дясната страна на кокпита, изразявайки тенденцията, че външните огледала и слепите зони вече си отиват. Предното стъкло преминава в стъклен панорамен покрив позволяващ на пътниците да се наслаждават на шофиране подобно на това в купе със свалящ се панел на покрива.

Новият Opel GT Concept няма врати на дръжките, няма външни огледала или пък чистачки на предното стъкло.

Предните светлини на Opel GT Concept са с интегрирани мигачи. Благодарение на ултрамодерната прожекционна технология те светят триизмерно. В Opel GT Concept е въведена матричната технология IntelliLux LED, която позволява шофиране на дълги светлини без заслепяване. Дизайнът на предните светлини хармонизира с триизмерния дизайн на задните, правещ новия GT изразителен и през нощта.

GT Concept се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 145 к.с. и въртящ момент 205 Нм.

Под удължения преден капак се крие двигател, разположен зад предния мост. Центърът на тежестта следователно е нисък и изместен към геометричния център на автомобила, което осигурява спортно пътно поведение и отлична динамика в завои. Opel GT Concept се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с принудително турбо пълнене, базиран на ултрамодерния изцяло алуминиев агрегат използван в моделите Adam, Corsa и Astra. Ефективният високотехнологичен бензинов мотор развива мощност 145 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм в своята спортна версия.

Двуместният модел ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди и развива максимална скорост 215 км/ч.

Тягата на тази турбо машина се насочва към задния мост със самоблокиращ диференциал чрез 6-степенна секвенциална трансмисия, управлявана от лостчета на волана. По този начин Opel GT Concept разчита на традиционното задвижване на задния мост, което е толкова ценено от любителите на спортните автомобили. Двуместният модел е с тегло под 1000 килограма. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди и развива максимална скорост 215 км/ч.

Тагове:  Opel

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.