Широката радиаторна решетка в предната част е характерна за новите модели.
Новото дизайнерско и технологично чудо на британците

Jaguar XF - дръзкият и елегантен хищник

Денислав Стоянов - четвъртък, 05-05-2016 - 17:00

Второто поколение на седана прави скок на много по-високо равнище

През последните няколко години цялата гама на Jaguar получи напълно нов облик. Първо се промени флагманът XJ, а след него последваха купето и кабриолет F-TYPE. Неотдавна се появи и най-малкият седан XE, а най-новото попълнение в гамата на британците е първият кросоувър на марката F-PACE. Междувременно от Jaguar представиха и второто поколение на седана XF, който се е развил на много по-високо равнище спрямо предшественика си. В профил новият Jaguar XF изглежда много по-голям от своя предшественик, но в действителност дължината му е намалена нищожно до 4,95 метра. Предният надвес на каросерията е скъсен значително, а в междуосието са добавени 5 см и сега то достига 2,96 м. Широчината от 1,88 м и височината от 1,46 м остават непроменени. В конструкцията на седана широко са използвани алуминиеви сплави и магнезий. Това е позволило да се намали теглото със 190 кг до 1495 кг в базовата версия. В същото време твърдостта на каросерията е увеличена с 28%, а коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,26.

Големите продълговати светлини отзад са свързани с хромирана лайсна.

Новият Jaguar XF запазва грациозния стил с елегантен издължен силует, напомнящ за хищника, чието име носи марката. Дългият преден капак, високата линя на прозорците, големият ъгъл на наклон на предното стъкло и полегатият силует на покрива като при купе несъмнено правят седана динамичен и пропорционален. В зависимост от версията широката радиаторна решетка е хромирана или е оцветена в черно. Тесните фарове със светодиодни светлини придават хищнически поглед на XF и подчертават връзката му с моделната гама.

В зависимост от версията решетката е хромирана или е оцветена в черно.

Капакът традиционно е изпъкнал, а страничните повърхности са много по-релефни, отколкото преди. Предните калници са украсени с малки отвори за вентилация, а задните са сериозно разширени. Те са подчертани от големите продълговати светлини, свързани с хромирана лайсна. Спортната версия XF S се различава по увеличените въздухозаборници в предната броня, аеродинамичния бодикит, задния спойлер и 19-инчови алуминиеви джанти.

Оформлението на салона на XF е типично за най-високия клас автомобили.

Оформлението на салона на Jaguar XF е типично за най-високия клас автомобили. Още в базовото оборудване интериорът е декориран с кожа и полиран алуминий, а като опция се предлага и детайли от естествено дърво. Салонът е осветен от нежно синя светлина с помощта на светодиоди, а нейният цвят може да се променя само с натискане на бутон. Педалите имат метална облицовка. Предният панел обгръща водача, а при стартиране на двигателя се отварят клапите на вентилационните отвори и се издига кръглият селектор на автоматичната трансмисия. Воланът с три спици е малък, а върху него има бутони за управление на функциите. В базовата версия са поставени аналогови циферблати, но в по-скъпите варианти данните се показват на 12,3-инчов TFT екран. Като опция се предлага и система за прожектиране на данните на предното стъкло.

На втория ред седалки има щедро място за двама пътници с ръст до 1,90 метра.

На широката централна конзола е поставен 10,2-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система InControl Touch Pro, който се управлява като смартфон. Има и функцията Dual View, която при различни ъгли на гледане на монитора показва различен образ. Това означава, че пътникът отпред може да гледа видео, без да разсейва водача. Чрез множеството регулировки на седалката и кормилната колона, зад волана на новия Jaguar XF могат да се настанят удобно хора с всякакво телосложение и ръст. Във версията XF S има спортни седалки с по-изразителни странични опори. Позицията зад волана е много ниска, което заедно с високия тунел на трансмисията създава усещане, че се намирате в кокпита на състезателен автомобил. Пространството на втория ред седалки е повече от щедро и пътниците с ръст до 1,90 м няма да са притеснени. Обемът на багажника е 540 литра.

Обемът на багажника от 540 литра е един от най-големите в този клас.

Новият Jaguar XF се предлага с изцяло новия 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел, който има две модификации със 163 и 180 к.с. По-мощната версия е напълно достатъчна за динамично шофиране, като средният разход дори във варианта със задвижване 4х4 не надвишава 5 л/100 км, ако се спазват ограниченията на скоростта. На водачите, които обичат да се състезават на пътя, със сигурност ще се хареса повече 3,0-литровият битурбодизелов мотор V6 с мощност 300 к.с. Той впечатлява с огромния си въртящ момент от 700 Нм, който се постига при 2000 об/мин. При него тягата е в изобилие, а ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 6,2 секунди. Освен, че е много по-мощен, по-големият мотор е по-тих и работи по-гладко от 2,0-литровия. Разходът на гориво в града е 6,6 л/100 км, а извън него - 4,8 л/100 км. За 2,0-литровия дизел стандартна е 6-степенната механична скоростна кутия, докато всички други версии на XF са оборудвани с 8-степенната автоматична трансмисия. Тя впечатлява с плавна работа при спокойно шофиране, а в спортен режим превключва пъргаво. Като опция се предлага и задвижване на всички колела. Бензиновите двигатели за новия Jaguar XF са 3,0-литров компресорен V6 с мощност от 340 и 380 к.с., както и 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с мощност 240 к.с.

Електрическото кормилно управление е информативно и перфектно за спортно шофиране.

На пътя новият Jaguar XF е изключително комфортен автомобил. Неговото окачване гладко поглъща всички пътни неравности. В същото време лимузината впечатлява със стабилното си пътно поведение. Седанът вози по-стегнато с опционалните 19-инчови джанти с нископрофилни гуми, а за по-мека возия са полезни опционалните адаптивни амортисьори, особено в комфортен режим. В същото време е подобрен и контролът на управление на автомобила. Равномерното разпределение на тежестта върху осите, задният мост с интегрални лостове и ниският център на тежестта са допринесли за по-стабилното пътно поведение в завои по планински пътища и са допринесли да се намалят страничните наклонявания на каросерията. Системата за векторно управление на въртящия момент помага за преодоляване на недозавиването. Електрическото кормилно управление е станало много по-информативно, което го прави перфектно настроено за спортно шофиране.

Двойното предаване 4х4 подобрява сцеплението на мокра и хлъзгава настилка.

Проходимостта също е подобрена с усъвършенстваната система за контрол, която осигурява задно задвижване с производителността и предимствата на сцеплението при двойното предаване AWD. При варианта със задно задвижване системата All-Surface Progress Control, разработена за шофиране с ниска скорост при лоши метеорологични условия, автоматично управлява спирачките и подаването на газ, за да осигури най-доброто възможно сцепление и позволява на автомобила да потегля плавно и без проблеми.

Новият Jaguar XF вече се предлага у нас от „Мото-Пфое”, а цените започват от 83 690 лева.

Новият Jaguar XF вече се предлага у нас, а цените започват от 83 690 лева. Всеки, който желае да види и да разгледа новата британска лимузина, може да го направи в търговските центрове на „Мото-Пфое” - официален вносител на Jaguar у нас.

 

Jaguar XF 3.0 TDV6

3,0-литров 6-цилиндров битурбодизелов мотор

8-степенна автоматична трансмисия

300 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

700 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

6,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на дизел

144 г/км емисии на СО2

122 030 лева цена модела с ДДС

Тагове:  Jaguar

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.