Зам.-министър Деница Сачева връчи дипломи на успешно завършили курсистки
Авторът

Единен механизъм в ЕС ще следи дали децата ходят на училище

Ели Крумова - понеделник, 06-11-2017 - 13:07

Идеята, която още се обсъжда, може да бъде въведена по време на българското евро председателство

Единна европейска система, която да следи децата да не отпадат от училище, се обсъжда от експертите на МОН. Идеята може да бъде въведена в страните от ЕС по време на българското европредседателство. Причината е, че в рамките на евросъюза липсва механизъм, който да наблюдава децата, местейки се от една държава в друга, дали са обхванати от образователната система. Това съобщи в Пловдив зам.-министърът на образованието Деница Сачева. Тя уточни, че въвеждането на този механизъм ще е една от следващите ни големи задачи.

„Обсъждаме такива възможности да има европейски механизъм за наблюдение на децата дали ходят на училище и в коя държава ходят. Това се оказа проблем и в рамките на ЕС. За да може действително да сме сигурни, че при възможностите, които имаме като свобода на движение на хора, децата и тяхното ходене на училище, не са ощетени”, каза Сачева. По думите й от началото на процеса за връщането на отпадналите от класните стаи деца, са установени адресите на 170 000 ученици. 82% от тях обаче се оказали, че се намират със семействата си в чужбина. „Имаме нужда да намерим нужния механизъм, за да уточним дали тези деца, които са извън България, все пак са обхванати в образователната система на другата държава в ЕС”, поясни Сачева. Обратно в образователната система у нас са върнати около 17 000 деца.

Зам.кмет „Образование” Стефан Стоянов, зам.-министър Деница Сачева, зам.-кметът по спорт и социална политика Георги Титюков и Веселина Ботева, директор Дирекция „Социални политики” в община Пловдив (от дясно на ляво)

Деница Сачева бе в Пловдив, за да връчи дипломи за професионална квалификация на успешно положилите изпит жени в социалното предприятие „Шивашка работилница”, управлявано от Фондация "Национален алианс за работа с доброволци" (НАРД).

От създаването на предприятието през 2015 г. до момента професионалното си дуално обучение в социалното предприятие са завършили над 30 жени. Повечето от тях никога не са били работили през живота си преди да изкарат 6-месечния курс за шивачки и да си намерят работа в пловдивска фирма. Основна част от работата с ромските жени е доверието, подчертаха от НАРД. В повечето случаи, за да бъдат пуснати да се учат за шивачки и после да работят, ромките искат разрешение не само от мъжете си, но и от свекървите си. Социалното предприятие е създадено от Фондация НАРД като част от стратегията на организацията за подкрепа и развитие на социалното предприемачество в България с подкрепата на община Пловдив. Целта е хора с нисък социален статус и от уязвими групи да получат шанс за обучение и реализация на трудовия пазар чрез придобиване на социално-трудови и професионални умения по шивачество.

След края на церемонията завършили, обучаващи се и официални лица си направиха обща снимка

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.