Хромираната решетка прилича на усмивка, а в бронята има огромен въздухозаборник.
Снимки Peugeot

Peugeot 5008 се превърна от миниван във всъдеход

Денислав Стоянов - четвъртък, 15-09-2016 - 10:15

Наследникът минава през всякакви терени с режими за сняг, кал и пясък

Французите от Peugeot изглежда са решили сериозно да преобразят вановете си във всъдеходи. Съвсем наскоро показаха компактния кросоувър Peugeot 3008, който в първото си поколение беше компактен ван. След броени дни на автосалона в Париж ще се появи и големият брат - новото Peugeot 5008. И ако първото поколение на 5008 беше класически миниван, то сега пред нас е огромен всъдеход, който обаче няма да разполага със система за задвижване на всички колела, а вместо нея ще е оборудван с технологията Advanced Grip Control, която осигурява сцепление на всякакви терени с режими за сняг, кал и пясък. Новото Peugeot 5008 е построено върху модулната платформа EMP2, използвана и при 3008. Той е по-голям от своя предшественик и на дължина достига до 4,64 м, а междуосието е 2,84 м го прави най-удобният SUV в С-сегмента. Теглото е намалено с 95 кг.

На покрива има спойлер, задните стойки са наклонени, а фаровете наподобяват следи от нокти на хищник.

Новото Peugeot 5008 развива стилистиката на новото 3008, но изглежда по-солидно и сдържано. Хромираната решетка с ребра прилича на усмивка, а около нея са силно наклонените фарове, над които се простира хоризонталният капак. В предната броня има огромен въздухозаборник. Профилните стени са украсени с хромирани лайсни, а в долната част са поставени защитни пластмасови панели. Ъглите на наклон на задните стойки на покрива са значително по-малки. Релефната врата на багажника е прикрита със спойлер отгоре, а фаровете наподобяват следи от нокти на хищник. Предлага се избор на алуминиеви джанти с диаметър от 17 до 19 инча.

Воланът е плосък в горната и долната част, а на върха на централния панел се намира 8,0-инчовият екран.

В интериора на Peugeot 5008 виждаме най-новата версия на i-Cockpit, който изглежда много футуристично. Воланът е плосък в горната и долната част, а арматурното табло е разположено доста високо. В най-високите версии на оборудване, данните ще се показват на 12,3-инчов дисплей, а също ще могат да бъдат проектирани върху предното стъкло.

Данните ще се показват на 12,3-инчов дисплей, но ще могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло.

Централният панел е обърнат към водача, а на върха му се намира 8,0-инчовият екран на мултимедийната система. Водачът и пътникът до него са разделени от високия централен тунел, а техните седалки могат да бъдат допълнени с функция за масаж. Трите отделни, еднакви и сгъващи се седалки на втория ред са оборудвани с хоризонтална настройка по дължина и регулиране на ъгъла на наклон на облегалката.

Двете седалки на третия ред могат да бъдат прибрани в пода и багажният обем с 5 седалки е 780 литра.

Двете отделни седалки на третия ред могат да бъдат изцяло прибрани в пода. Товарният капацитет в конфигурацията с 5 седалки е 780 литра. Моделът 5008 може да има също сгъваща се седалка на пътника отпред за пренасяне на товари с дължина до 3,20 м и практична безконтактно отваряща се моторизирана задна врата.

5008 може да има сгъваща се седалка на пътника отпред за пренасяне на товари с дължина до 3,20 метра.

Сред опциите са автопилот за паркиране, камери за кръгов обзор, вграден освежител за въздух за салона, аудиосистема с мощност 515 вата, адаптивен круйз-контрол с функция на движение в трафик и др. Предлага се система за автоматично намаляване на скоростта, наблюдение на платното на движение, проследяване на „слепите” зони, разпознаване на пътните знаци и установяване на евентуална умора на водача.

Дългият хоризонтален преден капак и повдигната линия на каросерията внушават мощ и респект на профила.

За задвижването на новото Peugeot 5008 се предлага избор от два бензинови и два дизелови двигателя в десет конфигурации. Бензиновите турбомотори са 1.2 PureTech 130 с обем 1,2 литра и мощност 130 к.с., и 1.6 THP с 1,6 литра и запас от 165 к.с. Дизеловите варианти са 1,6-литров турбодизел BlueHDi с мощност 100 и 120 к.с., и 2,0-литров BlueHDi със 150 и 180 к.с. Всички те са оборудвани със система Start-stop за гасене на мотора при временно спиране. Двигателите за новото Peugeot 5008 могат да бъдат оборудвани с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижване на всички колела не се предлага, но има възможност за избор на системата Advanced Grip Control, която осигурява сцепление на всякакви терени с режими за пясък, кал и сняг. За проходимостта е от полза и големият пътен просвет от 236 мм.

Светлината нахлува в луксозния салон през голям панорамен стъклен покрив с възможност за отваряне.

Новото Peugeot 5008 е оборудвано със свръхмодерни системи в помощ на водача, които правят шофирането още по-безопасно. Системата за контрол на сцеплението включва функция за помощ при движение по наклон. 5008 е снабден с автоматична система за аварийно спиране, предупреждение за спазване на дистанция, активен асистент за придържане в лентата, предупреждение за бдителността на водача, интелигентен асистент за превключване на светлините, разпознаване на пътните знаци за ограничение на скоростта и предложение за скорост, адаптивен автопилот със стоп функция за автоматичните скоростни кутии, активно следене на мъртвата зона, помощ при паркиране и изглед от 360 градуса. Изцяло новото Peugeot 5008 ще се предлага в пет нива на оборудване, като три от тях са основните версии Access, Active и Allure, плюс спортните версии GT Line и GT. 5008 ще се произвежда в Рен, Франция и ще бъде лансирано на международните пазари от пролетта на 2017 г.

Тагове:  ПарижPeugeot

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.