Предните светлини преливат в радиаторната решетка, а лайсната се свърза визуално с тях.
Снимки Opel
7-местният миниван запазва силните си страни и добавя модерни функции

Opel Zafira - бестселър от изчезващ вид

Денислав Стоянов - понеделник, 31-07-2017 - 08:45

Моделът е с по-свеж външен вид, повече удобства и по-ефективни мотори

Предпочитанията на хората постоянно променят автомобилните тенденции и стават причина за нарастващия интерес към кросоувърите. В същото време все по-малко потребители купуват миниванове, като според някои експерти те са на изчезване. Доказателство за това е спирането на модели като Mitsubishi Grandis и Mazda 5, и преобразяването на Peugeot 5008 от миниван в кросоувър. Много от съществуващите все още на пазара миниванове не се предлагат у нас, а от наличните се продават по няколко бройки годишно. На фона на този нерадостен пейзаж през миналата година дебютира обновеният Opel Zafira, който запазва прословутия си гъвкав интериор и огромно пространство в салона, като добавя по-свеж външен вид, повече удобства на борда и по-ефективни двигатели, с което остава най-атрактивният миниван на пазара.

Колелата са покрити с мускулести арки на калниците, а в задните врати се открояват характерните „крила”.

Новата Zafira е фейслифт на третото поколение, което дебютира през 2011 г. Тези, които не харесваха предницата с формите на бумеранг, които свързваха фаровете и светлините за мъгла в предходната Zafira, със сигурност ще останат доволни от промяната на предната част. Новата Zafira е проектирана в унисон със стилистиката на новите модели на марката и носи модерните линии и изчистени контури на Opel. Промените във външния вид са новите многоъгълни фарове, в които е вградена декоративна ивица, минаваща през изцяло новата радиаторна решетка. Дневните LED светлини в стил двойно крило придават оригинален изглед на предните фарове.

Салонът е с изцяло ново арматурното табло - по-стилно, с по-малко бутони, ясно и функционално за водача.

В интериора на Zafira е променено таблото. Неговата форма и основните стилистични мотиви са запазени, но в детайли изглежда по различен начин. Съществени промени има в централната част, която сега е много по-опростена и по-лесна за употреба. В центъра на таблото се намира 7-инчовият сензорен екран с висока чувствителност, от който могат да се използват всички функции и услуги на мултимедийната система. Например Wi-Fi модулът с Интернет 4G може да обслужва до 7 устройства. Водачът има пред себе си нов волан и нова комбинация от прибори.

На втория ред има три отделни седалки, като всяка тях може да се плъзга надлъжно независимо от другите.

Таблото изглежда по-стилно в сравнение с предшественика и намеква за другите модели на Opel. Целият кокпит е по-интересен и опростен. Запазени са регулируемата централна конзола, оригиналните и полезни решения. В интериора е запазено качеството на материалите, приятните пластмаси, добре сглобените елементи и изисканите детайли. Съхранена е и функционалността на салона, в който има три реда седалки за 7 човека със система за гъвкаво подреждане на седалките и обем на багажника от 152 л. В конфигурацията с 5 места, обемът е 710 литра, а при сгъване на втория ред седалки нараства до 1860 л и се образува ревен под.

При сгъване на третия ред седалки към пода в конфигурация с 5 места багажникът е с обем от 710 литра.

Под капака на тестовия Opel Zafira работи 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. В съчетание с 6-степенната автоматична скоростна кутия, новата Zafira стартира от място до 100 км/ч за 10 секунди и ако шофирате в Германия, може да достигнете и максималната скорост от 205 км/ч. Двигателят бързо набира обороти и тегли добре колата още с потеглянето. При изпреварване само трябва да настъпите рязко газта и приятно ще се изненадате колко бързо ще се озовете отпред без никакво напрежение. На извънградско разходът на дизел е под 5 л/100 км, но в града и с включен климатик, семейният автомобил харчи 9 л/100 км. На магистралата с четири човека на борда и багаж, при поддържане на постоянна скорост от 120 км/ч, разходът е 6 литра на сто километра, което е един много приличен резултат за семейния миниван.

Обновеният Opel Zafira осигурява много добър комфорт на возене с правилно настроено шаси.

Обновеният Opel Zafira има много пространство в салона, удобни седалки и осигурява много добър комфорт на возене, за което голяма заслуга има ефективната шумоизолация на пътническата клетка и правилно настроеното шаси. Окачването на колата не е много твърдо и дори вози стегнато на некачествените пътни настилки. Реакцията на кормилното управление не е особено бърза и директна, но за семеен миниван прецизността на управление е добра.

Реакцията на кормилното управление не е особено бърза и директна, но е прилична за семеен миниван.

Модернизираният Opel Zafira може да се похвали с редица решения и удобства, съпътстващи водача, които се грижат за безопасността на движение. Сред тях са адаптивните светодиодни фарове AFL+, системата OnStar, адаптивно регулиране на скоростта и дистанцията, асистент за пътната лента, системата за мониторинг на слепите зони, система за разпознаване на пътните знаци, камера за обратно виждане и адаптивно окачване FlexRide. Вземайки най-доброто от своя предшественик и добавяйки елементи, които днес са почти задължителни в този клас автомобили, Opel засилва привлекателността на Zafira и нейната позиция спрямо конкурентите си. Ако планирате покупката на такава кола, изберете версията с по-мощния дизелов мотор и ще се радвате на комфортно и икономично пътуване, съпроводено с най-съвременна свързаност.

Opel Zafira 2.0 CDTI Innovation

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

170 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

10,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км смесен разход на дизел

161 г/км емисии на СО2

53 530 лева цена на модела

Тагове:  OpelZafiraминиван

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.