Леката гимнастика подобрява кръвоображ.щението
Yandex
Пътуването със самолет след 7-я месец опасно

Дископатии и отоци мъчат бременните

СИЛВИЯ НИКОЛОВА - сряда, 21-06-2017 - 21:00

На плажа само под чадър, плуването е рисково

Дископатии и отоци измъчват бъдещите майки с напредването на бременността. След 5-я месец започва и наддаването на тегло на бъдещата майка. Това е времето, в което гръбначният стълб, особено в долната част към кръста, се натоварва повече. Ако жената е качила повече от оптималните за състоянието си 8-10 кг, костите и прешлените се обременяват твърде много. В такива случаи дископатичните болки са неизбежни, както и болките в горната част на гърба. Нерядко започват да болят коленните стави особено след 4-я месец, когато заради бременността в организма започват да се задържат повече течности, с което и килограмите се увеличават. Отоците обикновено се проявяват повече в следобедните часове. През деня уринирането е слабо за сметка на нощта.

С напредването на бременността се увеличава подпухналостта, пред последните три месеца тя е най-голяма. Диуретиците в този момент са неизбежни, но преди да започне да ги приема, бъдещата майка трябва да се консултира с наблюдаващия акушер-гинеколог. Това се налага, тъй като някои от тях действат твърде бързо и обилно. Така, те могат да предизвикат другата крайност – обезводняването.

За да се избегнат тези рискове, повечето лекари препоръчват различни хранителни добавки, с които изобилства аптечната мрежа. С тяхна помощ водата от организма се изхвърля постепенно, като не се стига до драстични състояния. Някои плодове и зеленчуци, например касис и тиквички, също се препоръчват като естествени диуретични средства. С едно необходимо уточнение, тиквичките трябва да се консумират сурови.

Отводняването е необходимо, тъй като със задържането на течности в организма се натрупване минерала натрий. За да облекчи състоянието си бъдещата майка не бива да консумира много солена храна. Прекомерното количество вода в организма обикновено води до разширени вени. За да не бъдат те големи и трайни е необходимо да се носят свободни дрехи, в никакъв случай стегнати клинове и панталони, обувките също да са удобни с ток не повече от 3 см., да се правят студени душове и фрикции на краката в следобедните часове.

Движението и дори леката гимнастика вкъщи се препоръчват на бременните. Не бива обаче да се стига до претоварване. Бъдещата майка е най-добре да избере упражненията заедно със своя наблюдаващ акушер-гиноколог.

Уролозите препоръчват бременните да спят или да си почиват легнали на левия хълбок

 

- в това положение дейността на бъбреците е оптимална. Дихателните упражнения пък,позволяват да се подобрят биохимичните реакции на организма, а също се явяват и добра профилактика срещу отоците. След такива занимания се наблюдава по-добро самочувствие и приятна лекота в тялото.

Много млади жени трудно могат да си представят, че ще пропуснат една, че и две години море заради своята бременност и отглеждане на детето през първата му годинка. То е добър вариант, но не и в последните месеци. Плажът в това състояние не е желателен, освен ако не е час-два рано сутрин под чадър. Плуването в морската вода не се препоръчва. Ако се налага пътуване след 7-я месец, то не бива да е със самолет. След този период е добре да се избягва продължителният път независимо с какъв транспорт е.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.