Много красива е специалната версия на Fabia в червен цвят с бели джанти и покрив.
Снимки: Skoda

Skoda Fabia превръща града в рали

Денислав Стоянов - петък, 16-12-2016 - 08:30

Компактната кола си проправя път в трафика с турбодизел и автоматик

Движението в натоварения градски трафик много изнервя почти всички водачи, а особено в час пик ситуацията е отчайваща. Натискате съединителя, включвате първа предавка и пълзите в колоната. Толкова е досадно, а може дори и левият крак да ви заболи от натискане на педала на съединителя. Значително по-комфортно ще се движите в градската джунгла с компактна кола с автоматик. Един чудесен автомобил с компактни размери и автоматична трансмисия е Skoda Fabia. Колата с каросерия хечбек е с дължина 3,99 м, широчина 1,73 м, височина 1,45 м и междуосие от 2,46 м. Модернизирането на платформата MQB е довело до скъсяването на Fabia, а в конструкцията са използвани леки видове стомана, което намалява теглото.

Fabia е динамична както в града, така и на междуградски път, като е пъргава дори и на магистралата.

За тези, които обичат да карат динамично и да пестят гориво, най-ефективният двигател е 1,4-литровият 3-цилиндров турбодизелов мотор 1.4 TDI с мощност 90 к.с. Той не е шумен, не се усещат типичните вибрации, тегли отлично още от ниските обороти и е много еластичен при ускорение. С мощност 90 к.с. новата Fabia е динамична в града и на междуградски път, а с максимален въртящ момент от 230 Нм в интервала от 1750 до 2500 об/мин малката кола се представя достойно и на магистралата. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 11,1 секунди, а комбинираният разход на дизел е едва 3,6 л/100 км.

На централната конзола изпъква 6,5-инчовият сензорен дисплей на навигационната система.

Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG е много подходяща за града и с нея Skoda Fabia се изстрелва напред като стрела. Трансмисията реагира много бързо на желанието на водача, а в спортен режим предлага още по-пъргави реакции, благодарение на качването на предавките на по-високи обороти. С тази комбинация малкият хечбек се превръща в градски спринтьор, който много бързо си проправя път в задръстванията. Освен това Skoda Fabia вози комфортно и стегнато. Окачването отпред е независимо тип McPherson, а отзад е с торсионна греда, като деликатно поглъща неравностите.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,1 секунди, а средният разход на дизел е едва 3,6 л/100 км.

На пътя Skoda Fabia се контролира перфектно. Тя е маневрена, почти не се наклонява в завоите, бързо и точно реагира на действията на волана и най-изненадващото е, че не проявява явно недозавиване, характерно за автомобилите с предно предаване. Затова основна заслуга има електронното заключване на диференциала XDS+, съчетан с работата на системата ESC. Комбинацията осигурява неутрално поведение на автомобила в завоите, дори когато се шофира динамичното, както при ускорение, така и при спиране. Кормилният механизъм с нов електромеханичен усилвател за точно и информативно управление. Пониженият център на тежестта и намаленото тегло на автомобила помагат да се подобри контрола на управление. Шумовете са изолирани много добре, което става особено важно след 120 км/ч.

На втория ред седалки значително е нараснало мястото за краката и над главите на пътниците.

В салона Skoda Fabia разполага с място за петима пътници. В интериора са подобрени материалите и покритията. Воланът е мултифункционален с бутони за управление на аудиосистемата и телефона. Циферблатите на таблото са оформени класически стил. На централния панел изпъква 6,5-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Воланът се регулируема по височина и в дълбочина. Предните седалки се настройват по височината. Те са по-еластични и имат добри странични опори. Тънките колони на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. Под седалката на водача се е появила специална ниша, в която е скрита светлоотразяващата жилетка. На втория ред седалки значително е нараснало мястото за краката и над главите на пътниците, така че да е просторно дори за пасажери с ръст над 1,80 м. Салонът е станал по-широк в областта на раменете, така че отзад да бъде по-удобно за трима.

Обемът на багажника е 330 литра в нормално състояние и 1150 литра със сгънати задни седалки.

Гъвкавото багажно отделение е най-просторното в сегмента на малките автомобили. Обемът на багажника е 330 литра в нормално състояние и 1150 литра със сгънати задни седалки. Като опция за багажното отделение се предлагат и две мрежи за лесно подреждане на товарите. Оборудването на Skoda Fabia в най-високо ниво Style е много щедро, предлагат се и допълнителни опции. На разположение на водача са система за безключов достъп, климатроник, сензори за осветление и дъжд, круйз-контрол и др. Може да се поръча панорамен покрив, безжичен достъп до Интернет, система за автоматично спиране, отчитане на умората на водача и неутрализиране на кинетичната енергия при евентуален сблъсък.

Под капака е 1,4-литровият 3-цилиндров турбодизелов мотор съчетан със 7-степенeн автоматик DSG.

Skoda Fabia 1.4 TDI 7DSG

1,4-литров 3-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

90 к.с. максимална мощност при 3000-3250 об/мин

230 Нм макс. въртящ момент при 1750-2500 об/мин

11,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

3,6 л/100 км среден разход на дизел

94 г/км емисии на СО2

33 780 лева цена на модела

 

Fabia R5 спечели шампионската титла във WRC 2

Новата Skoda Fabia послужи за основа на състезателната Skoda Fabia R5, с която марката за първи път грабна титлата в Световния рали шампионат клас 2 (WRC 2). Новата Skoda Fabia R5 е истински технологичен рали автомобил. В съответствие с изискванията на ФИА, състезателната Skoda Fabia R5 е оборудвана с 1,6-литров бензинов турбодвигател, което е и най-значимата промяна в модела, в сравнение с 2,0-литровия атмосферен двигател при своя предшественик Skoda Super 2000. Новата Skoda Fabia R5 е със задвижване на четирите колела и разполага с 5-степенна секвенциална скоростна кутия и окачване McPherson. Теглото на автомобила е 1230 кг, отговарящо на минималните изисквания по регламент.

С новата Skoda Fabia R5 марката за първи път спечели титлата в Световния рали шампионат клас 2 (WRC 2).

Този наистина специален рали автомобил е разработен от екипа на Skoda Motorsport в продължение на 15 месеца на интензивна развойна дейност и фина настройка на автомобила, гарантирайки, че ултрамодерните компоненти в него си взаимодействат перфектно. С този невероятен състезателен автомобил „Летящите финландци” Есапека Лапи и Яне Ферм бяха короновани за световни шампиони, след своята убедителна победа в рали Австралия. Второто място в класирането при пилотите отива при финландеца Теему Сунинен, който този сезон се състезаваше с частна Skoda Fabia R5. Победата в шампионата е поредният крайъгълен камък за Skoda. През 2011 г. финландецът Юхо Ханинен със Skoda Fabia Super 2000 постигна победа в S-WRC, предшественика на сериите от WRC 2.

Skoda Fabia R5 е истински технологичен рали автомобил, оборудван с 1,6-литров бензинов турбомотор.

Тагове:  SkodaFabia

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.