"Прес Авто Клуб България“ представиха тазгодишните финалисти в конкурса „Автомобил на годината.
БТА
Компактни кросоувъри заемат все по-голяма част от пазара

Избират Кола на колите

Агенция Монитор - понеделник, 15-01-2018 - 17:46

Новата Fiesta отново е фаворит в две категории

Журналисти избират за 21-ви път най-добрите на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски. Финалистите в конкурса "Автомобил на годината" в България бяха обявени от организаторите от „Прес Авто Клуб България“.

За пръв път тази година

ще има един автомобил на годината, който може да е от всяка категория. Абсолютният победител ще се избере на официалната церемония на връчване на наградите, като това ще стане на живо на церемония на 18 януари. Тогава ще се разбере и кои модели ще имат право да ползват запазената марка и лого на Конкурса през цялата 2018 година.

В същото време победител ще има и във всеки клас. Общо 25 модела стигнаха до финалната битка в отделните категории, като те са избрани от близо 90 автомобила, излезли на българския пазар през миналата година. Оценката ще става на база дизайн, задвижване, пътно поведение, функционалност, безопасност и цена/предлагане. Във всяка категория те имат различна тежест. "До този момент давахме титли на атомобили в три основни категории - леки, кросоувъри и многофункционални, и три подкатегории - градски, еко и премиум, то от тази година тежестта на тези шест класа се изравнява", отбелязаха организаторите.

Малките и компактни кросоувъри заемат все по-голямо парче от автомобилния пазар и те се определят като

най-бързо развиващия се сегмент

Бързо настъпват и екологичните коли – електрически, плъгин хибриди и хибриди. Безспорно обаче най-важният въпрос си остава какви коли ще караме през новата 2018 г., коментираха организаторите. Данните от статистиката показват, че ръстът на новите возила през 2017 г. спрямо предишната е с 25 на сто, доста по-голям от европейския. Очакванията и тенденцията е той да продължи. Ако през 2016 на всяка нова продадена кола се падаха 11 сделки с автомобили втора употреба, то през 2017 г. това съотношение е 1:8. Бавно и полека

обновяването на автопарка започва

обобщават организаторите на конкурса. От 3,5 млн. превозни средства най-големият дял се пада на старите над 20 години – 1,34 млн. Още 1,4 млн. са над 15 годишна възраст. Ръстът при реализираните нови с чисто електрическо задвижване е 1260%. Plug-in хибридите също нарастват с внушителните 375%. Повече от два пъти скачат и хибридите, които достигат вече почти 1200 броя за година.

Тазгодишните финалисти

За градски автомобил на годината Ford Fiesta ще се бори за първото място с Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift и Volkswagen Polo. Новият компактен модел е в надпреварата и в категорията лек автомобил заедно с BMW 5-Series, Honda Civic, Hyundai i30 и Opel Insignia.

При кросоувърите финалисти са BMW X3, Dacia Duster, Hyundai Kona, Peugeot 5008 и Skoda Karoq, при многофункционален автомобил - Isuzu D-MAX и Mitsubishi L200. Фаворитите при екоавтомобилите са BMW i3, Hyundai и Ionig PHEV Mini Countryman S E, Renault Zoe Z.E. 40 и Volkswagen e-Golf, а при премиум автомобилите - ВMW 5-Series, BMW 6 Gran Turismo и Infiniti Q 60, Mercedes-Benz E-Class Coupe и Range Rover Velar. От журито увериха, че критериите са подбрани прецизно, елиминирайки индивидуалните предпочитания.
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.