Най-големият успех в модерния гейминг

Близард продава по 68 хиляди копия на ден от Overwatch

ГЕОРГИ СЛАВОВ - петък, 01-12-2017 - 14:57

Комбинацията между шуутър и MOBA игра е продала над 35 милиона копия

На ден се продават по над 68 600 бройки от играта феномен Overwatch, показа справка на „Монитор“. Звездата в гейминг рубриката е пусната на пазара през юли миналата година и от тогава е продала над 35 милиона копия, което е прави играта на годината за 2016.

Новата рожба на Близард е най-големият успех в модерния гейминг, тъй като за първи път се комбинират два жанра – шутър като Team Fortress 2 и Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) като Dota 2 или League of Legends.

Въпреки че Overwatch не е първата такава игра, тя вече определя жанра и всяка игра ще бъде сравнявана с нея. Причините за главозамайващия успех са много. Може би най-важната е името Близард. Въпреки че в каталога си има само 3 интелектуални собствености – Warcraft, Starcraft и Diablo- името тежи изключително много в гейминг средите. Така фактът, че играта е пусната на пазара й осигурява много фенове само защото е разработена от Близард. Това е първото нововеведение от Близард като нова концепция от 17 години. От компанията са известни с това, че не прибързват да пускат нови заглавия на пазара – мeжду Diablo II и Diablo III стои дупка от 17 години- и това доказва, че това е правилният подход в гейм индустрията. На журналистически въпроси като кога ще е готова играта, от Близард отговорят с „когато е готова, тогава“. Специалстите дори определят Overwatch като „iPhone-а на гейминга“.

Друга причина е, че за да се създаде перфектното онлайн шуутър преживяване, са наети професионални играчи, които да тестват Overwatch преди официалното й пускане на пазара. Освен това играта не е само за компютри, а и за конзоли от следващото поколение като Xbox One и Playstation 4.

Overwatch се предлага чрез два варианта – нормалният струва 40 долара и предоставя пълното гейминг преживяване, а Origins срещу 60 долара Ви предлага допълнителни скинове и подаръци, които не влияят на баланса на играта. 

Въпреки че Overwatch е смесица между два жанра, той е различен. Не можете да гледате през прицевите на оръжията, а се целите само с кръстчето по средата, както в класическите 3д шутъри. Мунициите никога не свършват. Вярно, че повечето герои все пак презареждат оръжията си, но запасът от патрони е безкраен. Лиспва карта. Разпръснати са аптечки с “кръв” така че да може да се възстановявате от понесените щети.

Играчите могат да избират между 22 уникални героя разпределени в 4 класа. Броят на персонажите непрекъснато ще расте точно както в Дота например.

Четирите класа носят имената Офенс, Дифенс, Танк и Съппорт. Офенс са бързи и нанасят много щети, но са с малко точки живот. Дифенс са най-ефективни в тесни пространства, които да защитават. Танковете носят на най-много поражения и могат да пазят съотборниците си с щитове или като противниците фокусират тях. Съпортите или правят техния отбор по-силен или вражеския по-слаб. 

Във всички гейм ревюта Overwatch получава почти перфектни оценки, като може би единственият минус на играта е, че няма сингълплейър кампания.

Гейминг журналистите се обединяват около мнението, че в основата на Overwatch стои един базов принцип – игрите трябва да са забавни и тя прави точно това – кара те да се чувстваш по-добре.

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.