Новата Arona изпъква със съчетание от няколко геометрични форми с изобилие от аспекти.
Снимки SEAT
Пъргав на старта и динамичен при изпреварване със 115 конски сили

Горещ испански хит

Денислав Стоянов - сряда, 14-02-2018 - 16:36

SEAT Arona е ярък кросоувър за градския трафик и уикенда в планината

Подобно на повечето автомобилни производители, през последните години марката SEAT се активизира в разработката на коли за всички терени, които наричаме SUV и кросоувъри. Първоначално в гамата на SEAT се появи Ateca, а в края на миналата година дебютира и новата Arona. В процес на разработка е голям 7-местен модел и високопроходимо купе. В действителност SEAT Arona е съвсем компактен модел – дължината му достига едва 4138 мм, което е със 78 мм повече от новата Ibiza. Освен това Arona е с 99 мм по-висока от малкия хечбек. SEAT Arona е изграден на новата модулна платформа MQB-A0, като междуосието при него е 2564 мм. Колата е доста лека и базовата версия тежи едва 1165 кг.

Долната част е покрита с черни защитни панели, а задницата е с триъгълни LED светлини и спойлера.

Благодарение на компактните си външни размери и големият просвет от 19 см, новият SEAT Arona съчетава предимствата на малките коли за града с качествата на кросоувър за шофиране по планински пътища. Новият SEAT Arona е елегантен, широк и удобен за шофиране през седмицата, но в същото време е мощен, спортен и готов за приключения през уикенда. Всичко това, съчетано с технологиите за обезопасяване и за мобилна връзка, плюс отличителния и атрактивен дизайн на марката SEAT, превръщат Arona в горещ испански хит, на който цялото семейство ще се радва и възхищава. Подобно на всички модели на SEAT, новата Arona изпъква със съчетание от няколко геометрични форми с изобилие от аспекти.

Отпред трапецовидната решетка е съчетана с триъгълни LED фарове, а под тях са кръглите светлини за мъгла.

Отпред традиционната трапецовидна решетка е комбинирана с триъгълни фарове, а около големия въздухозаборник в бронята, също с формата на трапец, са разположени секциите с кръгли светлини за мъгла. В по-скъпите версии FR и Excellence фаровете са изцяло LED, а спортната версия FR е със 17-инчови лети джанти и аеродинамичен комплект за каросерията. Долната част е покрита с черни защитни панели. Профилните стени са релефни с няколко щампи, а задна част е характерна с триъгълните LED светлини и спойлера на покрива. Моделът може да се персонализира с двуцветна каросерия, която в случая съчетава страстно червен цвят за основната част с колони и покрив в черен цвят.

Във вариант FR интериорът е обшит с яркочервени шевове, а воланът с плоско дъно е с перфорирана кожа.

В салона на новия SEAT Arona се усеща роднинската връзка със Ibiza, от която са заимствани воланът и предния панел. Големите циферблати на скоростомера и оборотомера са разделени от екрана на бордовия компютър. Централният панел е леко обърнат към водача. Върху него е поставен 8-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудването, може да бъде и 5-инчов. Бутоните за аудиосистемата и климатроника са много удобно разположени и с тях се борави лесно и интуитивно. Под централния панел има ниша за безжично зареждане за смартфони. Осветлението е емоционално, яркочервено.

Широчината на салона позволява отзад удобно да се разположат двама възрастни пътници и едно дете.

Воланът се регулира в дълбочина и по ъгъла на наклон, а обхватът на седалката на водача може да се регулира и по височина. Предните седалки са много удобни, като дори и на дълги разстояния не изморяват тялото на водача. В подлакътника между седалките има кутия задребни вещи. Стойките на покрива са тънки и поради това видимостта е добра във всички посоки. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главата на пътниците, в съответствие със стандартите на класа. Широчината на салона позволява отзад удобно да седнат двама възрастни пътници и едно дете. Обемът на багажника е 400 литра, което е добър показател за сегмента, а със сгънати задни седалки се увеличава до 1280 литра.

Обемът на багажника е 400 литра, а със сгънати задни седалки се увеличава до над три пъти до 1280 литра.

Базовата версия Reference на SEAT Arona е оборудвана с електрически стъкла и огледала, климатик, сензор за светлина, връзка Bluetooth, ограничител на скоростта, 6 въздушни възглавници и стабилизираща система ESP. Вариантът Xcellence добавя система за безключов достъп, климатроник, сензор за дъжд, адаптивен круиз контрол с функция автоматична спирачка, парктроник, CD-плейър, сателитна навигация и др. Срещу доплащане се предлагат пакет от и висококачествена камера за обратно виждане плюс асистент за прецизно автономно паркиране, премиум аудиосистема Beats с шест високоговорителя и 300-ватов 8-канален усилвател, и високоговорител за ниските тонове в багажника, технология за наблюдение на „слепите” зони и проследяване на умората на водача, а за зимата е подходящ пакетът от отопляеми предни седалки и отопление на дюзите за измиване на предното стъкло. За по-добра свързаност, Arona е оборудвана с Apple Car Play, Android Auto и Mirror Link.

Много полезно удобство е асистентът за автономно паркиране, който управлява волана без водача.

За задвижването на SEAT Arona първоначално се предлагат пет варианта, като всеки от тях е с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и автоматична система старт-стоп, която гаси мотора при временно спиране. Бензиновите двигатели са три, всички с алуминиев блок. Първият е 1,0-литров 3-цилиндров 1.0 TSI с мощност 95 конски сили, съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Следващият е същият двигател 1.0 TSI, но със 115 к.с., който е комбиниран стандартно с 6-степенна ръчна скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. С този мотор и ръчната кутия, новата Arona развива максимален въртящ момент от 200 Нм в интервала от 2000-3500 об/минута.

Профилните стени са релефни с няколко щампи, а спортната версия FR е със 17-инчови лети джанти.

Тягата е напълно достатъчна за пъргав старт от място и динамично ускорение при изпреварване. Двигателят работи тихо и без вибрациите, характерни за 3-цилиндровите мотори на други производители. В натовареният градски трафик разходът на гориво е сравнително малък – 5,9 л/100 км, а при спокойно пътуване по провинциален път с около 90 км/ч е едва 4,3 л/100 км. При динамична езда по планински път и при 140 км/ч на магистралата, максимумът е 7,3 л/100 км. Третият бензинов двигател е новият 1,5-литров 4-цилиндров агрегат 1.5 TSI със 150 к.с., който задвижва версията FR. Той е свързан с 6-степенна механична скоростна кутия и е снабден с технология за активно изключване на цилиндрите.

Двуцветната каросерия съчетава страстно червен цвят за основната част с колони и покрив в черен цвят.

Колкото до дизеловите двигатели, ефективният и надежден 1,6-литров 4-цилиндров агрегат 1.6 TDI е наличен във варианти с 95 или 115 к.с., като първият може да бъде свързан с 5-степенна ръчна скоростна кутия или със 7-степенен автоматик DSG, докато този със 115 к.с. е съчетан само с 6-степенна механична скоростна кутия.

За стандартите на кросоувърите, новият SEAT Arona демонстрира доста добро пътно поведение и позволява прецизен контрол. Системата XDS имитира диференциал с повишено триене и благодарение на нея много рядко се проявява характерното за колите с предно предаване недозавиване. Управлението е точно, а в града е леко. Колата демонстрира добро сцепление с пътя. Окачването е доста еластично, но не позволява на кросоувъра да се наклонява осезаемо в завоите. Трябва да се отбележи и добрата шумоизолация. При шофиране по магистралата вятърът и гумите се чуват много по-малко, отколкото в конкурентни модели от същия сегмент.

Новият SEAT Arona вече се продава у нас, като цената на базовия модел започва от достъпните 29 700 лева и достига до 41 530 лева в най-високото на оборудване FR.

Новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.5 TSI със 150 к.с. задвижва спортната версия FR.

SEAT Arona 1.0 TSI (115) 6МТ

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

113 г/км емисии на СО2

36 330 лева цена на модела Xcellence

Тагове:  SeatIbizaAtecaArona

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.