Днес гамата на подразделението за суперспортни автомобили M GmbH наброява 10 модела.
Снимки BMW Group България

Суперспортисти за ежедневно шофиране

Денислав Стоянов - четвъртък, 30-06-2016 - 17:00

М-моделите на BMW съчетават върхова динамика с емоционален дизайн

Амбициите на BMW за постигане на върхова динамика на управлението, най-висока пъргавина и оптимален контрол на автомобила датират от преди повече от четири десетилетия. Началото е поставено през 1972 г. когато BMW създава дъщерно дружество BMW Motorsport GmbH, което фокусира в своята дейност активностите свързани с моторните спортове. Начело на дружеството застава бившият пилот и шеф на екипа на BMW Motorsport Йохен Неерпаш, който създава състезателен екип и в следващите години печели за BMW многобройни отличия. Част от дейността на компанията е конструирането на суперспортни автомобили за ежедневна употреба в обществената пътната мрежа.

В задния капак на M4 е интегриран спойлер от карбон, долу са четирите изпускателни тръби.

През 1978 г. своя дебют прави BMW M1 - първият суперспортен автомобил на BMW Motorsport, който полага основните елементи на една традиция, която продължава и до днес. От началото на 1990 г. компанията приема ново име, което по-точно отразява широкият спектър от ексклузивни автомобили, които тя предлага - BMW M, BMW Individual и BMW Driver Training. Подразделението M GmbH превръща буквата „М” в „най-мощната буква в света”, станала символ на възхищение и радост от шофирането във върхова форма.

Суперспортното BMW М4 Cabriolet е машина за вълнуващи пътешествия под открито небе.

Днес гамата на подразделението за суперспортни автомобили M GmbH наброява 10 модела, като всеки от тях предоставя най-голяма мощност и най-добра динамика в съответната си серия. Моделите обозначени с „най-мощната буква в света“ съчетават върхово представяне с емоционален дизайн. При разработването им инженерите от BMW M GmbH не се ограничават до постигане на рекордна мощност и висока максимална скорост, а целят перфектен баланс и прецизна управляемост. За целта те са оборудвани с редица иновации, съобразно модела.

3,0-литровият редови 6-цилиндров битурбо двигател ускорява M3 от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди.

Отличителна ценност на автомобилите BMW M е автентичността – всеки елемент от техния дизайн и конструкция е базиран на техническа функция. Многообразието от предлагани модели има за цел да отговори на нуждите на разнообразни целеви групи, като им даде възможност да изпитат суперспортно усещане в ежедневието, без да е необходимо да жертват комфорт и функционалност. Не случайно през последните години тяхното пазарно представяне в България бележи значителен ръст, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения.

Най-популярният М-модел на българския пазар е кросоувърът BMW X6 M с 37 % от доставките.

Най-популярният модел на българския пазар е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 %. И двата модела се задвижват от 8-цилиндров бензинов двигател с двойно турбо M TwinPower Turbo с работен обем 4,4 литра, от който са извлечени 575 к.с. Благодарение на внушителния въртящ момент от 750 Нм, BMW X6 M и BMW X5 M с лекота се ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди.

BMW M6 Gran Coupe с пакет Competition е най-спортната версия на модела с 4 врати с мощност 575 к.с.

На трите версии на BMW M6 – Coupe, Gran Coupe и Cabriolet се пада общо 16% пазарен дял у нас. Задвижването на М6 е поверено на 8-цилиндровия бензинов мотор с двоен турбокомпресор, който развива мощност 560 к.с., а с опционалния пакет Competition тя може да бъде увеличена до 575 к.с. Пълната тяга от 680 Нм е на разположение още от 1500 об/мин.

Издутината на предния капак издава мощния двигател, а в предната броня има три големи отвора.

Над 16% от продажбите се падат на моделите BMW M4 Coupe и M4 Cabriolet, а М3 са предпочели 10% от клиентите у нас. И трите модела се задвижват от 3,0-литров M TwinPower Turbo редови 6-цилиндров двигател, който съчетава най-доброто от двата свята. Неговата мощност достига 431 к.с. в интервала от 5500-7300 об/мин и въртящ момент от 550 Нм. Моторът ускорява M3 и M4 от 0 до 100 км/ч за само 4,1 секунди. Зад волана на BMW М4 водачът директно усеща възможностите на мощния двигател. Тягата се дозира фино, дори и при най-високи обороти. Технологиите от моторните спортове като активния М-диференциал пренасят мощта на двигателя директно до пътя и осигуряват сигурен и максимален контрол в завоите.

Под капака на BMW M5 има 8-цилиндров бензинов битурбо двигател с мощност 575 к.с.

Един от най-практичните спортни модели е BMW M5, избран от 5% от клиентите. С чудовищната мощност от 575 к.с. на 8-цилиндровият бензинов двигател TwinPower Turbo и максималния въртящ момент от 680 Нм, BMW М5 спринтира от място до 100 км/ч за 4,2 секунди. Високият въртящ момент е на разположение в широкия диапазон от 1500 до 5750 об/мин и осигурява неудържимо ускорение още от празен ход до зоната на най-високите обороти. Спонтанното ускорение е комбинирано с линейно разгръщане на мощността и екстремна тяга, благодарение на двата турбокомпресора. Благодарение на светкавичните си реакции двигателят винаги реагира устремно на всяко докосване на педала на газта.

Мускулестите арки на калниците и изпъкналите повърхностите подчертават динамиката на BMW M4.

От март 2016 г. гамата от върхови модели на BMW е разширена с първото М2 Coupe, което вече завоюва челна позиция в търсенето на клиентите на суперспортни автомобили.

Тагове:  BMW

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.