Централният панел е леко наклонен, а на него се намира 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.
Монитор Архив

Лукс по корейска рецепта

Денислав Стоянов - петък, 24-04-2015 - 19:01

Третото поколение на Sorento е премиум не само отвън, но и отвътре

При проектирането на третото поколение на Sorento инженерите от KIA са изхождали от един водещ принцип – да направят премиум автомобил, който да се конкурира със скъпите германски кросоувъри. И наистина - новото Sorento изглежда премиум не само отвън, но и отвътре. Корейците са използвали всички съставки, които притежава един луксозен всъдеход, за да променят статута на новия си модел. Той е една сполучлива комбинация от стил, практичност и модерни технологии. Третото поколение на KIA Sorento много бързо ще измести второто издание, пуснато в производство през 2009 година. Новият средно голям кросоувър дължи успеха си на своя предшественик, но прави впечатлите с повече пространство както за пътниците, така и за багажа, а също е оборудван с множество иновативни технологии. В основата на третото поколение на всъдехода лежи усъвършенстваната платформа на предшественика. Дължината е увеличена с 95 мм до 4,78 м, а междуосието е пораснало с 80 мм и сега достига 2,78 м. Автомобилът е малко по-широк (1,89 м) и по-нисък (1,68 м). Здравината на каросерията е повишена с 14% благодарение на използваните високоякостни стомани.

Цялостният облик на трето поколение Sorento е разработен основно в дизайнерското студио на KIA в Южна Корея със съдействието на творческите екипи в Германия и САЩ. Дизайнът на новата KIA Sorento е станал по-солиден и стегнат. Ъглите във външния вид сега са по-малко и са заменени с по-плавни форми, но въпреки това, силуетът остава разпознаваем. Фирмената радиаторна решетка тип „тигров нос” е станала още по-голяма, с триизмерна ромбоидна хромирана рамка. От двете страни на решетката са наклонените удължени фарове с LED флуоресцентни лампи. В бронята се е появил отличителен широк отвор за въздух. Предният капак и страничните стени са релефни, а арките на калниците са раздути. Линята на прозорците е малко по-висока отпреди. Скосеният покрив, мускулеста стойка и заоблените задни рамене придават на модела динамична външност. В най-скъпите версии праговете, рамките на прозорците, дръжките на вратите и релсите на покрива са сребристи. Петата врата отгоре е покрита със спойлер, а големите светлини визуално разширява колата.

Влизайки в новата KIA Sorento ще се озовете в един
уютен салон с висококачествени материали,

а в по-скъпите версии седалките и вратите са тапицирани с кожа. Меките на допир материи и коженият салон създават истинска премиум атмосфера и усещане за лукс и комфорт. Воланът с три спици е с намален размер. Арматурното табло обгръща интериора и преминава в облицовките на вратите. Приборите са с обемни контролно измервателни уреди, а централно място заема огромният скоростомер с екрана на бордовия компютър вътре. Централният панел на KIA Sorento е леко наклонен, а на него се намира 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Както и преди, Sorento се предлага във варианти с 5 или 7 места. Салонът е станал по-просторен, а обемът на багажното отделение в 5-месната версия е пораснал до 605 л. Появило се е и допълнително отделение под пода. Новото Sorento е оборудвано с редица технологии за подобряване комфорта на пътниците и водача. Нововъведенията включват монитор с 360-градусов обзор от 4 камери, които помагат на шофьора да маневрира лесно при паркиране. За по-голямо удобство, ако ръцете на водача са заети с покупки, само с леко движение на крака под задна броня, вратата на багажника се отваря автоматично.

У нас клиентите на новата KIA Sorento имат възможност да избират между 2,4-литров бензинов двигател с директно впръскване (GDI) с мощност 188 к.с. и 2,2-литров турбодизелов мотор с 200 к.с. Двигателите се комбинират с 6-степенна механична или с 6-степенна автоматична скоростна кутия, а задвижването е на четирите колела 4х4. По-добрият избор е

2,2-литровият турбодизел с мощност 200 к.с.

и 440 Нм въртящ момент. Ускорението от място до 100 км/ч става за 9,6 секунди, като максималната тяга е на разположение в зоната от 1750 до 2750 об/мин. Педалът на газта реагира отзивчиво, автоматикът превключва плавно и своевременно, а на пътя Sorento се превръща в истински лайнер, като разходът на гориво не превишава 9 л/100 км.

В новото Sorento инженерите на KIA са постигнали по-високо ниво на комфорт, по-голяма стабилност при управление с висока скорост и адекватно пътно поведение. Новият модел добре филтрира малките неравности и преминава с лекота през легналите полицаи, без да причинява неудобство и дискомфорт на пътниците. Срещата с големите дупки също не е проблем за напълно независимото окачване тип McPherson отпред и многораменно отзад, което запазва формата от предходния модел, но се отличава с допълнителни модификации. Уголемените амортисьори в новия модел са монтирани вертикално зад осевата линия за по-добър контрол върху стабилността на купето. Тези промени, заедно с удълженото междуосие, осигуряват по-комфортно управление и адекватно поведение на неравности по пътната настилка, което превръща новото Sorento в уютно място за дълги пътешествия. Колата не предполага спортно шофиране, а пътният просвет и високата проходимост са достатъчни за преодоляването на преспи в града или за свободно изкачване на леки пресечени местности.

Потребителите на новото Sorento могат да избират между богат набор от активни технологии за сигурност и системи за безопасност, като система за автоматичен контрол на скоростта, за предупреждение при напускане на лентата, за предупреждение при челен сблъсък, за контрол на мъртвата зона, за предупреждение за опасност при смяна на лентата за движение, за предупреждение за пресичащи отзад автомобили, която установява наличието на напречно движещи се коли при излизане на заден ход на път с натоварен трафик и функция за превишена скорост, която показва на контролните уреди ограниченията в скоростта според камера, която сканира пътните знаци.

KIA Sorento 2.2 CRDi
2,2-литров 4-цилиндров турбодизел

6-степенна автоматична трансмисия200 к.с. максимална мощност при 3800 об/мин440 Нм въртящ момент при 1750-2750 об/мин9,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч203 км/ч максимална скорост6,7 л/100 км среден разход на дизел177 г/км емисии на СО266 980 лева базова цена на модела96 900 лева цена на тествания модел