Светлините са с геометрични форми на кристален дизайн и решетка с хромирана рамка.
Снимки Skoda
Нов бензинов турбомотор за магистралата, 4х4 за разходки в планината

Skoda Karoq дойде като малкия брат на Kodiaq

Денислав Стоянов - събота, 04-11-2017 - 10:49

Наследникът на Yeti е по-солиден и е оборудван с множество удобства

Появилата се през 2009 година Skoda Yeti стана първият високопроходим модел на чешката марка. Автомобилът се възприе много добре и за времето от близо 8 години бяха произведени над половин милион коли. Още през миналата година Skoda обяви, че наследникът на Yeti ще има ново име и неотдавна чехите показаха новия Karoq. Очевидно е, че новото име е избрано в съзвучие с името на най-голямата Skoda Kodiaq. И двете думи са заимствани от езика на ескимосите, но ако Kodiaq е вид голяма кафява мечка, то Karoq в превод означава автомобил. В това решение няма нищо изненадващо, защото Karoq е позициониран като по-малък брат на Kodiaq в семейството на кросоувърите на Skoda.

Роднинската връзка е видима веднага в дизайна на автомобила за всички терени, който е по-солиден от Yeti. Предницата се отличава най-вече с геометричните форми на светлините и прецизните линии. Широката радиаторна решетка е с хромирана рамка, а в средата е логото на Skoda. Продълговатите фарове се допълват от LED дневни светлини. Под тях са разположени трапецовидните фарове за мъгла. Въздухозаборникът в бронята наподобява усмивка.

Плоските задни светлини са разделени на две, като една част е в страничната стена, а другата в задната врата.

Капакът, страничните стени и багажната врата са релефни, като по-изразени са и арките на колелата. На покрива има спойлер, а задните колони са с увеличен ъгъл на наклон. Задните светлини с кристален мотив и заострена форма изглеждат много оригинално.

Новата Skoda Karoq е много по-голяма от предшественика си Yeti с дължина 4382 мм, широчина 1841 мм и височина 1605 мм, а междуосието е 2638 мм. В основата на модела е модулната платформа MQB, която се използва и от Skoda Kodiaq. За своите размери високопроходимият модел е доста лек, като базовата версия с предно предаване тежи само 1340 кг.

За първи път в Skoda се предлага цифров панел с 12,3-инчов дигитален дисплей с избор от 4 различни дизайна.

В салона на новата Skoda Karoq преобладават стилни прави линии. Интериорът е богато декориран с черни лакирани детайли, а фоновото осветление се извършва с помощта на светодиоди. Воланът с три спици е познат от Skoda Octavia. В основната версия са инсталирани традиционни циферблати с инструменти с хромирани обръчи, а като опция - за първи път в историята на Skoda, се предлага 12,3-инчов дигитален приборен панел. Конфигурацията на дисплея може да се променя и на него да се показва например сателитна навигационна карта.

На широката централна конзола има сензорен дисплей на мултимедийната система, като в зависимост от нивото на оборудването, диагоналът му е 6,5, 8,0 или 9,2 инча. Бутоните за аудиосистемата и климатроника са рационално подредени и удобни за ползване. Воланът се регулира по височина и в дълбочина, седалката на водача има широк диапазон от настройки.

Предните седалки са удобни с изразителни странични опори, а между тях се намира подлакътник с кутия вътре.

Предните седалки са доста удобни и имат добри странични опори. Ръчната спирачка е електромеханична във всички версии на Karoq и на нейно място се е освободило повече пространство за поставки за чаши и подлакътник с кутия вътре. Тънките стойки на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. Под седалката на водача е разположена ниша със светлоотразителната жилетка.

На втория ред седалки могат да седят хора с ръст до 1,90 м, а при необходимост се събират и трима пътници.

На втория ред има повече място за краката, а над главата пространството е прилично. Салонът е станал по-широк в областта на раменете, така че отзад ще бъде по-удобно за трима пътници. Багажното отделение е с капацитет 521 литра, при задни седалки в нормално положение. При сгънати задни седалки, това пространство се увеличава на 1630 литра. Като опция седалките могат да се регулират в хоризонтална посока. В зависимост от тяхното положение, обемът на багажника варира от 479 до 588 литра, а при изваждане на задните седалки се отваря огромно товарно пространство от 1810 литра. В по-високото ниво на оборудване Style, багажната врата е снабдена с електрическо задвижване и се отваря сензорно с размахване на крак под бронята.

В нормално положение багажното отделение е с обем 521 л, а при свалени седалки се увеличава на 1630 литра.

Новата Skoda Karoq е оборудване значително по-богато от Yeti. Още в базовата версия има електрически прозорци и огледала за обратно виждане, двузонов климатик, аудиосистема, Bluetooth, сензори за паркиране, 17-инчови лети джанти. Има минимум 7 въздушни възглавници, стабилизационна система и технология за автоматично спиране. В най-скъпата версия Style с пакет от опции са осигурени система за достъп без ключ, сензори за дъжд и светлина, отопление на волана и задните седалки, сателитна навигация. Списъкът от опции включва Wi-Fi, автопилот за паркиране, безжично зареждане за смартфони, система за полуавтономно движение в трафик, наблюдение на слепите зони и спазване на избраната лента за движение.

Новият бензинов турбомотор 1.5 TSI със система за изключване на два от цилиндрите ускорява бодро Karoq.

Новата Skoda Karoq се предлага с избор от пет двигателя – два бензинови и три дизелови, като всички те са подсилени с турбокомпресор и система за гасене при спиране. Базовият двигател е 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 115 к.с., като се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия и 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Този мотор е подходящ за Karoq, ако шофирате основно в града, но не се комбинира със задвижване 4х4.

Доста по-добър е новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със система за изключване на два от цилиндрите, което намалява консумацията на гориво до 6,8 л/100 км в града и 5,0 л/100 км в извънградски цикъл. Този двигател от ново поколение развива максимална мощност от 150 к.с. и ще ви зарадва с бодрия характер и приличната тяга в средния диапазон от обороти, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен още при 1500 об/мин и се запазва до 3500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди.

Режимът Off-road за моделите със задвижване 4х4 помага за още по-сигурно шофиране извън пътя.

Турбодизеловите мотори са 1,6-литров със 115 к.с. и 2,0-литров с два варианта на мощност от 150 и 190 к.с. Много приятно върви версията със 150 к.с., която разполага с максимален въртящ момент 340 Нм, наличен при 1750 об/мин. Това е напълно достатъчно, за да се тегли ремарке с тегло 2 тона. В същото време двигателят работи изненадващо тихо и гладко, като става дрезгав само при рязко ускорение. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 195 км/ч. В същото време разходът на гориво е само 5,7 л/100 км в града и 4,9 л/100 км - на извънградско. Механичната 6-степенна трансмисия демонстрира прецизно превключване, а 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя DSG чевръсто превключва предавките и при необходимост от пъргаво ускорение сваля до четири предавки.

Късите надвеси отпред и отзад, и големият просвет от 172 мм разширяват офроуд възможностите на Karoq.

Ако често ще се катерите в планината, то задвижването на четирите колела 4х4 е задължително. Двойното предаване се предлага за моторите с мощност 150 и 190 к.с. То има специален офроуд режим за извън пътя и система за помощ при стръмно спускане. На пътя задвижването на четирите колела осигурява по-добро сцепление. Има и система за векторно разпределение на тягата XDS+, която помага да се преодолее недозавиването.

Окачването с дълъг ход на амортисьорите е допринесло за много по-комфортното возене от Yeti, като в същото време наклоняванията на каросерията в острите завои са леко намалени в сравнение с Kodiaq. Адаптивните амортисьори се предлагат срещу допълнително заплащане. Управлението е точно и сравнително информативно. Шумоизолацията на салона е по-добра от тази в Yeti и при скорост от 140 км/ч в колата е много тихо.

Цената на базовия модел започва от 38 860 лева, а най-високо оборудваната версия струва 61 640 лева с ДДС.

Новата Skoda Karoq беше представена у нас на Автомобилния салон в София, от 14 до 22 октомври. Цената на базовия модел с бензинов турбомотор 1.0 TSI в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия и предно предаване е 38 860 лева, а моделът с новия бензинов турбодвигател 1.5 TSI със 7-степенна автоматична трансмисия и задвижване 4х4 в най-високото ниво на оборудване Style струва 55 580 лева.

Skoda Karoq 1.5 TSI 7DSG 4x4 Style

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

203 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на бензин

123 г/км емисии на СО2

55 580 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.