В предната част изпъкват отличителните кръгли фарове и радиаторната решетка със 7 вертикални отвора.
Снимки Jeep

Jeep Renegade е всъдеход в компактен формат

Денислав Стоянов - сряда, 30-12-2015 - 17:00

Най-малкият модел на марката е маневрен в града и високопроходим извън пътя

Още с появата си американската марка Jeep се слави с високопроходимите си модели, които с времето са я превърнали в нарицателно име за всъдеходите и автомобилите за офроуд. Пазарът през последните години наложи известни промени в стратегията на Jeep. Отначало в гамата на марката се появиха градските модели Compass и Patriot, след това се промени и имиджа на Jeep Cherokee. През миналата година беше представен и компактният модел Jeep Renegade, който е маневрен в града и притежава най-добрите в класа си качества на пресечен терен. Той е плод на съвместната работа на Jeep и Fiat, и споделя платформа с Fiat 500X. Най-малкият модел на марката е с дължина 4236 мм, широчина 1806 мм, височина 1697 мм и междуосие 2570 мм. За да се намали теглото му до 1395 кг, капакът му е направен от алуминиеви сплави.

Долната част каросерията е покрита с черни защитни панели, а в задните светлини има X-образен елемент.

Макар Jeep Renegade да е по-малък от своите братя, още на пръв поглед ще разберете, че пред вас е един истински Jeep. Веднага се забелязват отличителните кръгли фарове и емблематичната радиаторна решетка със седем вертикални отвора, които напомнят за легендарния Willys Overland от 1941 г. Във външния вид на Renegade преобладават правите линии и ъглите. Предните и задните колони на покрива са почти вертикални, благодарение на което всъдеходът има класически двуобемен профил. Надвесите са малки за по-големи ъгли на атака, а калниците са сериозно раздути. Цялата каросерия в долната част е покрита с черни пластмасови защитни панели. Линията на прозорците прави извивка нагоре в задните врати, а на покрива има спойлер. Оригиналните квадратни задни светлини са допълнени от X-образен елемент.

На централната конзола е 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.

Вратите на Jeep Renegade се отварят почти под прав ъгъл, което облекчава качването и слизането. Интериорът е изпълнен с ярки акценти. Предният панел е релефен, а от страната на пътника върху него има широка дръжка. Воланът с три спици не е с голям диаметър, удобен е за захващане, а през зимата ще оцените колко е полезно да бъде снабден с подгряване. Във всички версии, освен в базовата, воланът е обшит с кожа и на него има бутони за управление на аудиосистемата, телефона и круйз-контрола. Скалите на приборите са разделени от цветния екран на бордовия компютър, на който също може да се дублират данните от навигационната система. Червената зона в оборотомера имитира пръски от кал. Изпъкналата централна конзола е украсена с надпис на върха Since 1941 ( От 1941), който подчертава над 70-годишната история на Jeep. Под него е поставен 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система Uconnect.

Предните седалки са меки и с леко изразени странични опори, отзад е по-удобно да пътуват двама човека.

Бутонът за режимите на системата 4х4 е голям и удобен за използване. Позицията на седене е висока, което осигурява добър обзор напред и настрани. Единствено широките задни колони пречат на видимостта при движение назад, за което помагат големите огледала и камерата за заден ход. Предните седалки на Jeep Renegade са меки и с леко изразени странични опори. Тъй като колата е висока, пространството над главите е голямо, но отзад мястото за краката не е толкова щедро. Капацитетът на багажника е 351 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки достига 1297 литра. Подът на багажното отделение е двустранен и е гумиран от едната страна.

Обемът на стандартния багажник е 351 литра, а със сгънати задни седалки достига 1297 литра.

В Европа Jeep Renegade се предлага с избор от шест двигателя. Базовият е 1,6-литров атмосферен бензинов мотор с мощност 110 к.с. Следва е 1,4-литровият турбобензинов агрегат MultiAir със 140 к.с. или 170 к.с. за версията с 4х4. Турбодизеловите двигатели са с обем 1,6 литра с мощност 120 к.с. за моделите с предно предаване и 2,0-литров с мощност от 140 или 170 к.с. за вариантите с 4х4. Първият развива 350 Нм въртящ момент на разположение от 1750 об/мин, така че има достатъчно тяга на пътя и извън него. При ускорение и на празен ход двигателят е малко шумен. Моторът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, която работи точно при превключване, а ходът на лоста е кратък. Като опция се предлага новата 9-степенна автоматична трансмисия.

Ъгълът на атака отпред е 30,5 градуса, отзад е 34,3 градуса, а ъгълът на рампа е 25,7 градуса.

Новият Jeep Renegade предлага най-добрите качества за движение на пресечен терен за този клас. Всъдеходът пренася легендарните офроуд качества на Jeep в най-малкия SUV сегмент, благодарение на новоразработената архитектура с независимо окачване на четирите колела, ход на пружините до 205 мм, както и пътен просвет до 220 мм. Ъгълът на атака отпред е 30,5 градуса, отзад е 34,3 градуса, а ъгълът на рампа е 25,7 градуса. Благодарение на своите офроуд качества Renegade може да гази водни препятствия с дълбочина до 480 мм и да тегли прикачен товар до 1,5 тона.

С пътен просвет до 220 мм Renegade може да гази водни препятствия с дълбочина до 480 мм.

Новият Renegade е снабден със система за задвижване на всички колела 4х4, която разпределя оптимално тягата на двигателя между двата моста, а в екстремен случай и до 100% на едно единствено колело. Само когато наистина е необходимо, системата превключва плавно от задвижване на предните колела към 4х4. При нужда се задейства електронната програма за понижаващи предавки Low, която се комбинира със система за контрол на сцеплението Selec-Terrain. Последната предлага четири режима за управление – автоматичен, спортен, сняг и пясък/кал, за оптимално движение на всякакъв терен и при всякакви метеорологични условия.

Има и асистент за помощ по стръмно спускане. На пътя всъдеходът вози комфортно, като повечето от неравностите на асфалта се преминават добре. Дългият ход на окачването и високата каросерия води до осезаемо наклоняване в завоите. Кормилното управление е точно, но му липсва пряка обратна връзка. Колата е доста маневрена с диаметър на завоя от 10,8 метра.

Jeep Renegade 2.0 MultiJet AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

6-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на гориво

134 г/км емисии на СО2

54 300 лева цена на модела

 
 
Тагове:  JeepFiat