На външен вид новият Tiguan е станал много по-солиден и вече прилича на големия Touareg.
Снимки Volkswagen

Второ поколение на всестранния талант

Денислав Стоянов - понеделник, 02-05-2016 - 18:00

Volkswagen Tiguan щурмува града и магистралите, но се справя и с офроуд

Германците от Volkswagen започват първите опити за производство на автомобили с повишена проходимост още през 40-те години на ХХ век, но истинското развитие идва през новото хилядолетие. Първо през 2002 г. се появи Volkswagen Touareg, а 5 години по-късно беше представен и по-малкият му брат Tiguan. Компактният SUV беше много успешен и от него бяха произведени над 2,64 милиона автомобила. На автосалона във Франкфурт през миналата година германците представиха изцяло новото, второ поколение на Volkswagen Tiguan, който отново остава верен на философията си да бъде всестранен талант. Както своя предшественик, новият кросоувър е практичен в града, динамичен на магистралите и се справя отлично с предизвикателствата извън пътя, но го прави още по-добре и по-икономично.

Широката хромирана решетка е съчетана с големи правоъгълни фарове, а долната част е защитена с панели.

Компактният кросоувър е изграден върху модерната модулна платформа MQB, която също използват Volkswagen Golf VII и Passat B8. Новият модел е малко по-голям от своя предшественик, като дължината се увеличава с 60 мм до 4486 мм, а в междуосието са добавени 77 мм до 2681 мм. Вторият Volkswagen Tiguan е станал по-широк (1830 мм) и по-нисък (1643 мм). Въпреки порасналите размери, теглото му е намалено с 50 кг. Аеродинамиката също е подобрена и коефициентът на челно съпротивление е понижен до 0,31, което е много добра стойност за кросоувър.

Спойлерът на покрива е увеличен, а задната част е подчертана от Г-образните светлини.

На външен вид новият Tiguan е запазил познатия двуобемен силует, но е станал много по-солиден и сега още повече прилича на големия Touareg. Предният капак и стените са по-релефни, а арките на калниците са раздути. Широката хромирана решетка е съчетана с големи правоъгълни фарове. Светлините могат да бъдат напълно светодиодни. Долната част на каросерията е покрита с защитни панели от пластмаса, а над тях има хромирани лайсни. Спойлерът на покрива е пораснал на размери, а широчината на задната част е подчертана от Г-образните светлини.

Пред водача е новият 12,3-инчов LSD дисплей, а на централната конзола е 8-инчовият сензорен екран.

В салона на новия Volkswagen Tiguan значително са подобрени материалите и тапицериите. Пластмасите са по-качествени, има декорации от алуминий и черни лакирани детайли. Кръглите вентилационни отвори са отстъпили място на строгите прави линии. Осветлението се извършва с помощта на светодиоди. Воланът е с три спици и плоска долна част. Във високо оборудваните версии пред водача се намира 12,3-инчов дисплей с течни кристали, чиято конфигурация може да бъде променена, като на него може да се покаже дори картата на навигационната система. Като опция се предлага технология за проектиране на най-важните данни на предното стъкло.

Задните седалки могат да се местят назад със 180 мм, като се променя и ъгълът на техните облегалки.

Централната конзола е леко обърната към водача, а в средата е 8-инчовият сензорен екран на мултимедийна система. Може да се поръча и функция за разпознаване на жестове с пръсти. Електрониката интегрира всички съвременни смартфони на Apple и Android с мултимедийната система. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са малко, но големи и са подредени рационално. Предните седалки традиционно са доста еластични и удобни. Високата позиция на седене осигурява добра видимост във всички посоки. В централния подлакътник се намира кутия с контакт за 12-волта.

Обемът на багажника е 615 л в нормално състояние и 1655 л със сгънати задни седалки.

На втория ред пространството за краката е увеличено с 29 м, като има и повече място над главите. Задните седалки имат възможност да се местят хоризонтално назад със 180 мм, като се променя ъгълът на облегалките им. Салонът е станал по-широк, така че отзад да пътуват удобно трима възрастни. Значително се е увеличил и багажника, като обемът му сега е 615 л в нормално състояние и 1655 л със сгънати задни седалки. Отворът на багажната врата е по-широк, а като опция тя може да се оборудва с функция за електрическо отваряне с докосване.

Бензиновият двигател 2.0 TSI е с мощност 180 к.с. и въртящ момент от 320 Нм при 1500-3900 об/мин.

Всички двигатели за новия Volkswagen Tiguan имат турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система Start-Stop при спиране, както и отговарят на екологичните стандарти Евро 6. Повечето от тях са познати от новия Passat. Базов е 1,4-литровият бензинов турбомотор с мощност 125 и 150 к.с., а големият бензинов агрегат е 2,0-литров със 180 к.с. Той е много игрив, а въртящият момент от 320 Нм е на разположение още от 1500 чак до 3900 об/мин. Двигателят е тих дори при високи скорости. С него Volkswagen Tiguan ускорява от място до 100 км/ч за 7,7 секунди и развива 208 км/ч. По-късно ще се предлага и версия на двигателя 2.0 TSI с мощност 220 к.с. У нас по-голям ще бъде интересът към дизеловите мотори 2.0 TDI с мощност 150 и 190 к.с. Разбира се, по-мощната версия е по-динамична и еластична, и тегли по-добре. Високият въртящ момент от 400 Нм е на разположение от 1750 до 3000 об/мин, което позволява динамично ускорение и от място, и при изпреварване. Двигателят е изненадващо тих и няма вибрации. С него Tiguan е много икономичен и харчи около 7 л/100 км в града и 5 л извън него. Моторите са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична с два съединителя DSG.

Версията Off-road е с леко скосена предна броня и увеличен преден ъгъл на атака до 25,6 градуса.

В Европа новият Volkswagen Tiguan се предлага и с предно предаване, но у нас кросоувърът идва със задвижване на всички колела чрез съединител тип Haldex. Извън пътя помага новата технология 4MOTION Active Control с няколко режима за различни видове настилка, която позволява на водача да настройва системата за задвижване на четирите колела индивидуално и по-лесно спрямо всички терени. Например при движение по сняг, педалът на газта става по-малко чувствителен, а системата за стабилизация се намесва предварително. Благодарение на пътния си просвет от 20 см и системата 4х4 новият Tiguan се справя чудесно с пресечен терен, кални коловози, гърбици и странични наклони. По-практична извън пътя е версията с пакет Off-road с леко скосена предна броня, която увеличава предния ъгъл на атака до 25,6 градуса, който при уличната версия е 18,3 градуса.

Със системата 4х4 новият Tiguan се справя чудесно с пресечен терен, гърбици и странични наклони.

Благодарение на своето задвижване, Tiguan може да тегли ремарке с тегло до 2,5 тона. На пътя автомобилът демонстрира стабилно и сигурно поведение. Неговото кормилно управление с адаптивен електрически усилвател е станало все по-точно и информативно. Технологията XDS+ имитира диференциал с ограничено приплъзване и преодолява евентуалното недозавиване при динамична езда. Окачването е станало по-меко, отколкото в предшественика, което се е отразило много положително върху комфорта на возене. Въпреки това страничните наклонявания в завоите са минимални. Шумоизолацията в Tiguan е подобрена и в салона е още по-тихо. Моделът може да се оборудва с куп асистиращи системи, като разполага стандартно със система за аварийно спиране.

Второто поколение на Volkswagen Tiguan вече се продава у нас, а цените започват от 50 530 лева. Топ версията 2.0 TDI 4Motion DSG в ниво Highline струва 74 070 лева.

 

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. макс. мощност при 3500 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-3000 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

212 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

149 г/км емисии на СО2

68 675 лева цена на модела

Тагове:  Volkswagen

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.