Моделът е с червено контрастно лаково покритие на покрива и корпусите на огледалата.
Снимки Георги Павлов
В модела са внедрени 8-степенен автоматик и двойно задвижване 4х4

MINI Clubman John Cooper Works - светкавично бързо и практично

Денислав Стоянов - неделя, 07-05-2017 - 12:32

Спортното комби разпалва състезателна страст и крие голям багажник

Автомобилите MINI от серията John Cooper Works са известни сред познавачите със спортната си динамика и състезателна страст, постигната благодарение на мощните двигатели, директното кормилно управление и безкомпромисното пътно поведение. Обновяването и разширяването на моделната гама на MINI включва всеки нов модел да получава върхова спортна версия с обозначението John Cooper Works. Моделното семейството на John Cooper Works се разшири с новото MINI с 3 врати и с откритото MINI Cabrio. Най-новият член на спортната фамилия е Clubman, който предлага характерните за John Cooper Works спортни характеристики в съчетание с повече място на задните седалки и по-голям багажник, което го прави едновременно бързо и практично, пригодно за всекидневието и дълги пътувания. Благодарение на серийната система за задвижване на всички колела ALL4 и гъвкавия интериор, моделът комбинира състезателна динамика с функционалност на комби.

Отзад моделът с две врати се отличава със спойлер и спортна изпускателна система с два накрайника.

Дизайнерите от John Cooper Works са успели по най-добрия начин да интерпретират уникалната в компактния сегмент концепция Shooting-Brake в предизвикателна спортна кола с динамично издължен силует с дълга линия на покрива, 4 странични врати и вертикална задница с характерните застъпващи се двойни врати. Във външния вид на MINI Clubman John Cooper Works изпъкват типичните за спортната серия дизайнерски елементи за оптимизиране на аеродинамиката. Предната част е с особено големи странични отвори за охлаждащ въздух вместо габаритните светлини и фаровете за мъгла. Страничните прагове са по-ниски, в широката задна броня са интегрирани скосени ауспухови накрайници на двойната спортна изпускателна система, а в задната част покривът завършва с характерния издаден спойлер.

Интериорът е оформен с типичните кръгли уреди, подчертани с яркочервени вложки и червени шефове.

В салона на MINI Clubman John Cooper Works има 5 пълноценни места за седене. Зад двойните застъпващи се врати на багажника, които се отварят безконтактно, се крие вместимост от 360 литра, като при сгъване на опционалната облегалка на задната седалка в съотношение 40:20:40 товарният обем се увеличава до 1250 литра. Интериорът на Clubman JCW е оформен с типичните за марката кръгли уреди, като тук те са допълнително подчертани с яркочервени вложки и изображения на състезателен кариран флаг, а педалите и праговете са от неръждаема стомана. Салонът на модела е декориран с кожа и алкантара. Коженият волан с три спици и мултифункционални бутони е малък и удобен за захващане.

Зад двойните застъпващи се врати се крие багажник вместимост от 360 литра, който се увеличава до 1250 л.

Полезна опция е системата за прожектиране на данните със специфични индикации на екран точно пред погледа на водача. На централната конзола в кръгъл светодиоден пръстен е поставен 8,8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Под него рационално са подредени превключвателите, напомнящи на авиационни прекъсвачи. Спортните седалки с интегрирани в тях подглавници са удобни и в същото време осигуряват отлична опора. Позицията зад волана е ниска и спортна. На втория ред има обособени три места, като пространството за краката и главите е по-голямо, отколкото в хечбека, а салонът е по-широк в областта на раменете.

Под предния капак на Clubman JCW е 2,0-литровият 4-цилиндров турбодвигател с директно впръскване.

Под предния капак на MINI Clubman John Cooper Works е познатият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото. Тук обаче той е с подобрени характеристики. Мощността отново е 231 к.с., но максималният въртящ момент е нараснал до 350 Нм и е на разположение още от 1450 чак до 4500 об/мин. Още с натискането на бутона за стартиране моторът изръмжава, за да каже, че е готов за брутално ускорение. Двигателят е много пъргав изстрелва колата напред още с потеглянето, като я ускорява от място до 100 км/ч за едва 6,3 секунди. В режим Sport при ускорение моторът издава страховит гърлен звук, а при отнемане на газта, специално настроената спортна изпускателна система припуква и радва слуха с музиката от гърнетата. За първи път в MINI Clubman John Cooper Works моторът се комбинира с 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия на ZF. Тя работи много бързо и при необходимост от бързо ускорение, сваля до пет предавки.

На пътя Clubman John Cooper Works радва с директното управление, наподобяващо усещането за картинг.

На пътя MINI Clubman John Cooper Works радва спортните натури с директното управление, наподобяващо усещането за контрол на картинг. Спортната кола завива остро и точно, като е много стабилна в завоите. За оптималното сцепление допринася и системата за двойно задвижване ALL4, която подава тягата към четирите колела. Основното задвижване е на предните колела, но при нужда тягата се прехвърля и към задните. Новото MINI Clubman John Cooper Works буквално захапва асфалта и кара водача да се чувства като рали пилот и с всеки завой да увеличава скоростта. Благодарение на спортното окачване със стабилизатори за напречна устойчивост и адаптивните амортисьори, страничните наклонявания в завоите са неосезаеми за водача. Макар амортисьорите да са много стегнати, благодарение на новите пружини в окачването, комбито вози изненадващо комфортно по павирана настилка и с лекота минава през легналите полицай, но заради 19-инчовите нископрофилни гуми преминаването през дупки и пукнатини по асфалта предизвиква друсане и неприятно чувство за страх. При нужда комбито спира отлично благодарение на спирачните дискове Brembo.

Комбито вози изненадващо комфортно по павирана настилка и с лекота минава през легналите полицай.

MINI Clubman John Cooper Works All4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1450-4500 об/мин

6,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

238 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на гориво

154 г/км емисии на СО2

69 900 лева базова цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.