Предната част изглежда по-семпло, но с нея Celerio е по-симпатичен и позитивен.
Монитор Архив

Градски самурай

Денислав Стоянов - петък, 08-05-2015 - 20:33

Suzuki Celerio постига оптимален синтез от компактни размери и просторен салон

Японците от Suzuki са доказани специалисти в конструирането на малки градски автомобили. През последните 35 години мъникът Alto спечели сърцата на милиони хора по света, движещи се основно в големите градове. През миналата година Suzuki представи новия си градски автомобил, наречен Celerio. Моделът е много практичен и функционален автомобил, който постига оптимален синтез между компактни размери и просторен салон. Новият градски мъник е маневрен, просторен и евтин за обслужване. Модели като Celerio са по-популярни сред дамите, които харесват малките и удобни за маневриране автомобили. Освен това моделът е много икономичен и екологичен.

В основата на новото Celerio стои прототипът Suzuki А:Wind, показан още през есента на 2013 г. От него новият модел е взел контурите на каросерията, платформата и двигателя. Предната част е значително унифицирана, изглежда по-семпло, но това не се е отразило негативно на външността на автомобила, а напротив – сега той е по-симпатичен и позитивен. Отзад Celerio е със спокоен дизайн, с по-опростена броня.

Интериорът на Suzuki Celerio е продължение на изчистения му външен вид. Салонът предвижда място за 5 пътника, вътрешното пространство е ергономично, оборудването е доста богато. Пред водача е функционалният приборен панел, улеснена система за вентилация, а органите за управление на мултимедията и климатика са разположени близо до дясната му ръка. Музика може да се слуша от радиото, от CD или от USB. Материалите в салона са с добро качество, а сглобката е доста солидна с еднакви фуги между детайлите. Качеството на интериора е на много добро ниво, но основното предимство на новото Suzuki Celerio е просторният салон. Въпреки скромната дължина от 3,60 м, междуосието е 2,43 м, благодарение на разположените в краищата колела. Широчината на колата е 1,60 м, а височината достига 1,54 м, така че на седалките

отпред и отзад има достатъчно място

за краката и главите на пасажери с ръст до 1,90 м. Багажният обем е 254 л, но ако се сгънат облегалките на задните седалки се увеличава до 1053 л. Новото Celerio разполага стандартно с 6 въздушни възглавници, ABS, ESP и система за следена на налягането в гумите. При най-високото ниво на оборудване има и асистент за подпомагане на потеглянето по наклон. Колата има пътен просвет от 145 мм, а собственото тегло в зависимост от оборудването варира от 810 до 830 кг.

Новото Suzuki Celerio се задвижва от 3-цилиндров бензинов двигател с обем 998 куб.см със система за многоточково впръскване на горивото. Моторът е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Двигателят развива максимална мощност 68 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 90 Нм при 3500 об/мин. Динамичните характеристики на автомобила не са впечатляващи, но за такъв размер и мощност те са напълно приемливи. Стрелката на скоростомера достига 100 км/ч за 13,5 секунди. На празен ход 3-цилиндровият двигател работи неспокойно, но с потеглянето се успокоява и влиза в оптимален работен режим. За да може двигателят да тегли бодро малката кола в града трябва да сменяте навреме предавките на 5-степенната ръчна скоростна кутия. На магистрала със скорост 120 км/ч двигателят остава в зоната на ефективните обороти на 5-а предавка без да вдига шум. Новото Celerio поразява с ниския разход на гориво, като в градски условия са му необходими не повече от 5 л за изминаването на 100 кмУправлението на малкото Suzuki не е особено директно, но е много подходящо за движението в града. Воланът на Celerio се върти с лекота, а за отличното маневриране спомага малкият радиус на завой от 4,7 м, който дава възможност за бързо обръщане на посоката на движение. Добре настроеното шаси с предно независимо окачване тип McPherson и задно с торсионна града достатъчно меко поглъща неравностите и минава леко през легналите полицаи в града, осигурявайки прилично ниво на комфорт. Даже на лоши настилки с много дупки Suzuki Celerio изолира неравностите от пътниците в салона. Всички колела са снабдени с дискови спирачни апарати, вентилирани отпред. Ниската цена, минималните разходи за данък и застраховки, и рядкото зареждане с гориво със сигурност ще натежат при избора от рационалните шофьори към Celerio.