Максималният пробег в електрически режим е 45 км, преди отново да се премине в хибриден.
Снимки Тони Тончев
Бензиновият Plug-in хибрид е динамичен и върви на ток в града

Volvo XC60 е най-безопасният автомобил, създаван някога

Денислав Стоянов - вторник, 05-09-2017 - 16:55

С въздушно окачване високопроходимият модел вози меко и комфортно

Новото Volvo XC60 е най-безопасният автомобил, създаван някога и един от най-сигурните в световен мащаб. Динамичният шведски SUV е напълно оборудван с най-модерните технологии за сигурност и автоматично спасява от опасностите на пътя. Системата за безопасност City Safety засича други автомобили, хора, велосипедисти и дори животни на пътя. В новото Volvo ХС60 системата City Safety е подобрена с функция за подпомагане на кормилното управление, която се активира, когато автоматичното задействане на спирачката не е достатъчно да предотврати сблъсък. Нова функция помага на водачите да избягват удари с коли в насрещното платно. Водач, който неволно се е отклонил от лентата, получава предупреждение, а функцията за автоматично подпомагане на кормилното управление насочва колата обратно в собствената лента. Информационната система, която предупреждава водачите за автомобили в мъртвата точка на видимост - BLIS, също е обновена. Тя не само предупреждава, но и насочва колата обратно в собствената лента и далеч от опасността. Като опция в новото ХС60 сега е налична и системата на Volvo за полуавтономно шофиране, която контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч.

Бензиновият Plug-in хибрид T8 Twin Engine е зареден с 407 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди.

На пътя новото Volvo XC60 вози много по-комфортно, както от предшественика си, така и преките си конкуренти. Окачването му плавно поглъща почти всички гънки и неравности на пътя. В стандартния модел пътният просвет е цели 216 мм. Ако желаете, можете да си поръчате още по-мекото въздушно окачване, което ви позволява да регулирате височината на пътния просвет в рамките на 189 до 249 мм. Въздушното окачване осигурява плавна возия върху всякаква пътна настилка и гарантира комфорт и контрол над управлението. Новото Volvo ХС60 може да се справи с всякакви пътища – от високоскоростни магистрали, през извънградски терени до малки градски улици. Моделът е стабилен на пътя, не се наклонява много в завоите, а задвижването на четирите колела осигурява добро сцепление с настилката. Воланът е доста лек, въпреки че в спортен режим се променя и става по-тежък и прецизен, за да може водачът да получи по-добра обратна връзка. Шумоизолацията е подобрена, поради което в салона е станало много по-тихо.

Истински лукс цари в салона на хибрида, а скоростният лост е направен от шведския кристал Orrefors.

Ако динамиката на Volvo XC60 D5 2.0 Power Pulse не е достатъчна, ще трябва да се насочите към хибрида T8 Twin Engine. Бензиновият Plug-in хибрид разполага със сумарна мощност от цели 407 к.с. При нормално шофиране автомобилът се ускорява в режим Hybrid, при който предните колела се задвижват от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател, оборудван с механичен турбокомпресор, а задните колела се задвижват от електрически мотор с мощност 88 к.с. С едно натискане на бутона шофьорът може да превключи изцяло на електричество, което е от огромна полза в натоварения градски трафик. Максималният пробег в електрически режим е 45 км, преди отново да се премине на стандартния хибриден режим. За да се движите само на ток в града, трябва да зареждате батериите на предвидените за тази цел станции или в краен случай може да почерпите ток и от контакт на битовата електрическа мрежа.

При динамично шофиране хибридът харчи малко над 10 л/100 км, а на извънградски път - около 6,5 л/100 км.

Хибридният двигател на Volvo ХС60 намалява въздействието върху околната среда, като осигурява нисък разход на гориво от 2,1 л/100 км и вредни емисии от едва 49 г/км. Така собствениците на новото Volvo ХС60 вече могат разчитат на мощен двигател и в същото време да бъдат спокойни, че се грижат за околната среда. Двигателят работи тихо и гладко, има спокоен характер и отлична тяга от 640 Нм в средния оборотен диапазон. С него ускорението от място до 100 км/ч отнема 5,3 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. При динамично шофиране хибридът харчи малко над 10 л/100 км, а на извънградски път разходът е в рамките на 6,5-7,0 л/100 км. Всички версии на новото Volvo XC60 са оборудвани с автоматична 8-степенна трансмисия, която работи много гладко, макар и не особено бързо. Цените на Plug-in хибрида Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD започват от 126 870 лева, а разкошно оборудваният тестови автомобил с всички допълнителни опции достига 153 830 лева с ДДС.

Под предния капак е скрит 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с механичен турбокомпресор.

Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

407 к.с. сумарна максимална мощност

640 Нм сумарен максимален въртящ момент

5,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

2,1 л/100 км среден разход на бензин

49 г/км емисии на СО2

126 870 лева базова цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.