Новини - менте с Гласа на Командира

Агенция Монитор - петък, 08-09-2017 - 15:28

Бившата говорителка на Иван Костов - Стояна Георгиева, макар и от години да е издател на сайт, продължава да е известна в публичното пространство като Гласа на Командира. Именно изданието на Майката на фалшивите новини - „Медиапул“, който е основоположна брънка във Фабриката за манипулации на олигархията, изградена около кръга „Капитал“, избълва само в рамките на 13 минути цели две откровени лъжи с една и съща мишена. Първа хронологично се пръкна фалшивата новина, че ДПС кадрува в държавните дружества под шапката на икономическия министър Емил Караниколов, който е в правителството от квотата на „Атака“. Авторите на манипулацията са хвърлили сизифовския труд да проверят смените в ръководствата на една камара държавни фирми с единствената надежда да намерят поне едно назначение, свързано с ДПС, което пък да припишат на депутата от тази партия и наш издател Делян Пеевски. Какъв е резултатът? Очевидно не в полза на задачата им.

Явно опитът се оказал твърде несполучлив, защото в търсенето на компромати около толкова много хора, от „Медиапул“ накрая така са се улисали, че са изброили няколко десетки имена на хора, работили в структурите на държавната администрация, които просто са си разменили позициите. Като цяло кадровата политика на министерството на икономиката е отговорност единствено и само на ръководството на това ведомство, а изнесените данни показват само разнородния произход на новите назначения, което пък е доказателство за обективността в тази посока. Фактите обаче не са на почит във фабриката за фалшиви новини и затова се изнасилват в посока, удобна на задкулисните им господари.

Такъв е и случаят с втората публикация, отново посветена на опорната точка - „Пеевски е виновен за всичко“. Този път шизофреничният сюжет е посветен на това, че изборът за нов шеф на Върховния административен съд е компрометиран. Причината била, че медия, близка до Пеевски, пуснала компромат срещу един от кандидатите, а после го изтрила. Вероятно името на медията не е споменато, за да си спестят от „Медиапул“ съдебно дело от истинския собственик, тъй като няма как да обосноват твърдението „близка до“ когото и да било. Логическите еквилибристики в самата статия са абсурдни, а фактите напълно отсъстват, но основната задача е постигната – да се намеси името на нашия издател в поредната интрига. А поводът е ясен – войната, която „Телеграф“, „Монитор“, Агенция „Монитор“ и „Политика“ обявихме на фалшивите новини и продължаваме да водим в защита на истината.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.