Радиаторната решетка е с увеличен отвор, а в бронята са се появили допълнителни „хриле” и нов спойлер.
Монитор Архив

Спортист от изчезващ вид

Денислав Стоянов - вторник, 01-09-2015 - 21:39

Nissan 370Z Nismo е съвременна ракета по рецепта от старата школа

Разположен отпред атмосферен бензинов двигател, задно предаване, ръчна скоростна кутия и само две места в купето – все хубави неща, които карат маниаците на тема спортни автомобили да настръхват. В съвременните коли вече все по-рядко се среща това съчетание, но японците продължават да правят един спортист от изчезващ вид. Като наследник на знаменитата Z-серия, водеща своето начало още от 1969 година, Nissan продължава традициите със спортното купе 370Z. Още повече състезателна страст добавят инженерите от спортното подразделение Nismo, които са направили обновена версия на 370Z Nismo, обединяваща редица дизайнерски и технологични подобрения, които превръщат купето в най-вълнуващия 370Z до момента.

Новият Nissan 370Z Nismo е запазил атлетичните линии на каросерията, дългия преден капак и късите надвеси. Предните L-образни светлини с черни основи наподобяват бумеранги. Те са с биксенонови и адаптивни фарове, допълнени със светодиодни дневни светлини. Отворът на радиаторната решетка е с увеличен размер, а в бронята са се появили допълнителни „хриле” и нов спойлер. Запазени са традиционните за купето вертикални дръжки за отваряне на вратите. Зад вратите са разположени оригинални трапецовидни прозорци. На праговете са поставени аеродинамични елементи, а върху капака на багажника има спойлер с намален размер. Задните стойки на покрива са силно наклонени, а в краищата им са поставени извитите светлини. От задната броня се показват двете големи ауспухови тръби. Въпреки че промените са от чисто функционален характер, те са направили

дизайна на Z-серията като самурайски меч

Спортният Nissan 370Z Nismo е доста компактен автомобил с дължина 4,41 м, широчина 1,87 м, височина 1,31 м и междуосие от 2,55 м. Въпреки, че вратите и капака на двигателя са изработени от алуминиева сплав, теглото му е 1537 кг. В черно са боядисани новите стандартни 19-цолови лети джанти и страничните огледала.

Салонът е изпълнен в духа на Z-серията. Тапи-церията съчетава кожа и алкантара, а осветлението е яркочервено. Трилъчевият волан е малък, облицован е с алкантара в районите на хващане и има червен кожен маркер на върха, типичен за състезателните автомобили. На педалите и праговете има метални облицовки. На централната конзола се намира новият 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Кормилната колонка се регулира само във височина, но заедно с нея позицията си променя и арматурното табло. Новите спортни седалки Recaro предлагат по-добра странична опора. Те са оборудвани с електрическо задвижване и с подгряване. Между седалките се намира висок централен тунел, в него има отделение за малки предмети и две поставки за чаши, а още две са разположени във вратите. Зад седалките има място за багаж, което е едно добро допълнение към 235-литровия багажник.

Под предния капак на Nissan 370Z Nismo е поставен 3,7-литров V6 двигател със система за променливи фази на газоразпределение. След доработката експертите от Nismo са успели да увеличат максималната мощност до 344 к.с. при 7400 об./мин. Максимален въртящ момент е нараснал до 371 Нм при 5200 об./мин, но

90% от него са налични още от 2000 об./мин

което прави двигателя много гъвкав. Въпреки че моторът е много еластичен, той се чувства по-добре на високи обороти и реагира мигновено бързо при натискане на педала на газта. „Шестакът” енергично се развърта и лесно достига червената зона, започваща от 7500 об./мин. Звукът от спортната изпускателна система е гърлен и приятен. Купето се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и минава четвърт миля със старт от място за 13 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Механичната 6-степенна скоростна кутия е оборудвана с нова технология Synchro Rev Match, която регулира оборотите на двигателя за по-ефективно превключване. При смяна на предавките в зависимост от ситуацията има скок или спад на оборотите до необходимото ниво. Ходът на скоростния лост е кратък, а трансмисията работи точно. Може да превключите на по-висока предавка при скорост от 120 км/ч при 1900 об./мин. Според производителя комбинираният разход на гориво е 10,6 л/100 км, 15,3 л/100 км в градски цикъл и 7,8 л/100 км на извънградско.

Шасито на Nissan 370Z Nismo е получило допълнителни настройки, което е довело до по-изтънчен контрол. Кормилното управление е по-плътно и „тежко”, благодарение на което е точно и остро, като при завъртане

воланът прави едва 2,5 оборота от край до край

С висока скорост пътното поведение се усеща много директно от водача и при поднасяне може лесно и бързо да се коригира. С изключена система за стабилизация с лекота може да се предизвика занасяне на задната ос и да се влезе в контролиран дрифт, но по-добре изпробвайте това само на писта. За по-доброто управление са допринесли по-твърдата каросерия и пониженият център на тежестта. Подобреното окачване е намалило страничните наклони в завоите, но в същото време не е влошило комфорта на возене. Купето намалява скоростта перфектно, като спирачният път от 100 км/ч е едва 32,3 м. Отпред дисковете са вентилирани с диаметър 355 мм и с 4-бутални апарата, а отзад са 350-милиметрови с 2 бутала. Спирачният педал има кратък ход, но силата за натискане се дозира лесно.

Обновеният Nissan 370Z Nismo вече се продава и в България. Цената на купето е 101 600 лева с много богато серийно оборудване. Тя е малко по-висока от цената на стандартния вариант 370Z (84 030 лева), но подобренията го заслужават.