Композицията няма печат за медицинска годност

13 от цистерните в Хитрино без регистрация

Агенция Монитор - понеделник, 18-12-2017 - 17:46

В кабината на първия локомотив са открити два пътни листа с едни и същи данни за един и същи влак

Министерството на транспорта и комисията за разследване от спецзвеното за влакови произшествия установиха нередности около товарната композиция, която дерайлира в Хитрино миналата година, съобщи БНТ.

Независимият разследващ орган откри, че машинистите са с нередовен пътен лист и без печат за медицинска годност на композицията. В доклада се посочва, че 13 вагона са без налична регистрация във Виртуалния европейски регистър на возилата. В кабината на първия локомотив са открити два пътни листа, като


 

и в двата фигурират едни и същи данни за един и същи влак.

 

„И в двата са разписани едни и същи фактологични данни за един и същи влак за едно и също време", обясни пред БНТ д-р инж. Бойчо Скробански, държавен инстектор по разследване в Министерството на трансторта. Пътният лист се връчва в офиса на фирмата превозвач в гара Русе-север, след като на локомотивната бригада е проведен инструктаж и проверка с дрегер преди дежурството. Той трябва да има и печат от дежурния депомайстор, че машинистите са годни за работа. „Там им се предлага пътен лист без той да бъде регистриран, и без да има печат, който да гарантира, че тези машинисти са здрави и че могат да управляват локомотив", каза инспекторът.

Пътният лист съдържа цялата важна информация, свързана с композицията - като например имената на машинистите, времето на движение и тонажът. Пътният лист е предаден в офиса на фирмата-превозвач на гара Русе-север. Локомотивната бригада е преминала инструктаж и проверка с дрегер. Пътният лист обаче


 

не съдържа необходимия печат, който гарантира, че


 

машинистите са в кондиция.

Другото нарушение е, че към датата на инцидента при справка в европейския виртуален регистър разследващите са установили нередности в регистрацията на 13-те цистерни. Те са румънска собственост, не фигурират в регистъра и не е посочено лице, отговорно за поддръжката им."Освен че не фигурират във виртуалния регистър, което не им дава право да се движат и на румънската жп инфраструктура, а какво остава и да пресичат граница, тук се установи и една разлика в цифровите кодове", обсяни д-р инж. Скробянски. Според него оказва се, че серийният номер на 16 броя цистерни започва с 84. Това означава, че могат да се движат само във вътрешността на железопътната администрация, в която са регистрирани. Това не позволява на този вагон да преминава през граница.Той може


 

да оперира само на румънската инфраструктура.


 

„Дори румънският орган по безопасност явно не е проявил достатъчно контрол," каза той.

В крайна сметка това не им дава право да се движат на територията на Румъния и на международна територия. Запитването до румънските власти остава без отговор. В доклада е уточнено, че все пак цистерните са били технически изправни.

От фирмата собственик на композицията отказват коментар преди началото на съдебния процес. Те уточниха, че водят собствено паралелно разследване, за което са ангажирали чуждестранни специалисти. Тяхната версия изключва тази на прокуратурата, според която причината е превишена скорост.


 


 


 


 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.