Нова батерия увеличава пробега на електрическите автомобили

Агенция Монитор - вторник, 10-10-2017 - 14:17

Производителите на електрически автомобили (EV) се стремят да увеличат максимално обсега, който потребителите могат да получат със едно зареждане, затова новите технологии при батериите са от голямо значение. Toshiba е разработила нова бързо зареждаща се батерия, за която твърди, че може да позволи на EV да изминат три пъти по-дълго разстояние, отколкото сега, и след това да бъде отново напълно заредена за броени минути.

Toshiba SCiB (Super Charge ion Battery) е известна под различни форми още от 2007 г., като основната характеристика на батерията е способността да се зарежда до 90% от капацитета си само за пет минути, също така има 10 години живот и високи нива на безопасност Използвана е в редица забележителни елекромобили, като Mitsubishi MiEV и Honda Fit EV.
Настоящата версия на SCiB използва за анод литиев титанов оксид, но Toshiba е намерила по-добро решение. Новото поколение SCiB използва нов материал за анод, наречен титанов ниобиев оксид, чиято кристална структура може да съхранява литиевите йони по-ефективно. Толкова ефективно, че енергийната плътност е двойно по-голяма.


Toshiba е изпробвала 50-Ah версия на новата батерия, която е показал също отлична безопасност и дълъг жизнен цикъл, като запазва повече от 90% от капацитета си след 5 000 зареждания. Това означава, че ако се постави в компактен електрически автомобил, батерията ще позволява пробег от 320 км след само шест минути ултра бързо зареждане, което е около три пъти по-повече от пробега, предлаган от заредена по същия начин стандартна литиево- йонна батерия.

„Много сме развълнувани от потенциала на новия анод от титанов ниобиев оксид и следващото поколение SCiBTM", казва д-р Осаму Хори, директор на корпоративния изследователски център в Toshiba Corporation. „Вместо постепенни подобрения, това е голям напредък, който ще направи значителна промяна в пробега и производителността на електрическите автомобили. Ще продължим да подобряваме производителността на батерията и ще се стремим следващото поколение SCiBTM да намери практическо приложение през 2019 г.”

 
Тагове:  KToshibaSCiBTMSCiB

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.