Бронята и праговете са по-ниски, радиаторната решетка е черна, светлините са нови, а огледала са оцветени в червено.
Nissan
Автомобили

Още допинг за градския хулиган

Денислав Стоянов - вторник, 02-06-2015 - 21:37

Японците заредиха Nissan Juke Nismo с повече мощност и го окичиха с RS

Още с появата си Nissan Juke предизвика истински фурор на автомобилната сцена с очарователното си излъчване. Днес интересът към модела не намалява, а дори феновете му искат повече мощност в любимия си автомобил. През миналата година Nissan Juke претърпя свеж фейслифт, а сега на пазара е и новата най-мощна версия на градския хулиган, носеща името Nismo RS. С този спортен вариант на Juke японците от Nissan изразяват подхода си към динамичното шофиране. Новият Nismo RS е зареден с повече мощност, по-остра настройка на шасито, по-ефективни спирачки и допълнително оборудване, като по този начин се превръща в най-екстремната версия на кросоувъра.

На външен вид Nissan Juke Nismo RS се откроява с червени спирачни апарати и дискретни емблеми RS отпред и отзад. Аеродинамично оптимизираният екстериор на Nismo RS е с по-ниски предна и задна брони, по-широки калници и странични прагове, тъмна хромирана V-образна решетка и спойлер върху вратата на багажника за по-добър контрол на въздушния поток. Аеродинамичните нововъведения намаляват предното и задно повдигане, без да увеличават челното съпротивление. Дизайнерските решения в екстериора на Nismo RS включват червени капаци на страничните огледала и червена ивица, която обикаля долната част на автомобила. Най-очевидните външни промени включват горните светлини в бронята с променен дизайн, ревизирани задни светлини във формата на бумеранг и странични огледала, в които вече са вградени LED мигачи. Картината добива завършен вид с новите светодиодни дневни светлини, внедрени в декоративните предни решетки, докато специалните 18-инчови алуминиеви джанти подсилват дръзката стойка на новия Juke Nismo RS. Моделът се предлага в три външни цвята – перлено бяло,

метално черно или сребристо сиво.

Спортната визия логично продължава и в интериора на Nissan Juke Nismo RS, където откриваме спортни волан, педали, контролно измервателни уреди, скоростен лост и тапицерии на вратите. Специалните седалки Recaro са тапицирани с велур, съшит с червени шевове и предлагат допълнителна опора и комфорт за тялото по време на завиване. Фонът на оборотомера е червен, а на върха на волана, облицован с алкантара и кожа, има червен маркер, обозначаващ „правата посока”. Тапицерията на тавана на Juke Nismo RS е черна, а около вентилационните отвори и бутоните на аудиосистемата има матирано покритие от карбон. Тапицерията около скоростния лост е в опушено сив цвят. Педалите са с метално покритие, а върху спирачката е логото на Nismo. В списъка с опции на RS са включени система за 360-градусов обзор и асистенти за сигурност, които предупреждават водача със звукови и визуални сигнали, за да бъдат избегнати потенциални катастрофи. Независимо от динамичния си потенциал, Juke Nismo RS е още по-практичен, тъй като значително е увеличен товарният капацитет, благодарение на съществена промяна на формата на багажника. Повдигащият се на две нива под и сгъващите се задни седалки правят товарното пространство още по-гъвкаво.

За задвижването на Nissan Juke Nismo RS се използва познатият 1,6-литров бензинов турбодвигател, като сега мощността е увеличена до 214 к.с., а въртящият момент на версията със задвижване на четирите колела е 250 Нм. Моделът с 4х4 е оборудван стандартно с модерната система за разпределение на въртящия момент на Nissan. Безстепенната автоматична трансмисия Xtronic предлага стандартни пера на волана, от които да се сменят механично осемте виртуалните предавки. Пренастроената изпускателна система и монтираният заглушител с по-голям диаметър осигуряват

по-гърлен звук на двигателя при подаване на газ. Спирачна система е оптимизирана за още по-висока устойчивост на износване и повтарящо се интензивно използване. Диаметърът на предните дискови спирачки е увеличен от 296 на 320 мм, докато задните дискове вече са вентилирани. Промените по шасито включват по-твърди настройки на пружините и амортисьорите на окачването. Новият Juke Nismo RS се характеризира и със стратегическо заздравяване на каросерията, за да се увеличи здравината на усукване. С повече динамика, по-остра настройка на окачването, по-мощни спирачки и допълнително оборудване, новият Juke Nismo RS е още по-екстремна и фокусирана версия на всепризнатия компактен кросоувър на Nissan. Но за да изпитате наистина спортните възможности на автомобила, трябва да натиснете смело газта. Пикът на въртящия момент идва след 2500 об/мин., а моторът вече звучи като рев на хищник. Скоростта се увеличава изненадващо бързо. Веднъж само да усетите възможностите на двойното предаване и осъзнавате колко много сцепление в завоите има и как можете да се движите със скорост, характерна за спортен хечбек, без недозавиване, радвайки се на добре настроеното окачване. Като истински спортист Juke Nismo RS вози по-скоро твърдо, но колата се контролира отлично в завоите. При набиране на скорост лъсва хулиганското поведение, но се усеща огромния потенциал за вземането на завоите с висока скорост.