Андроид приземи пътнически „Боинг“ в почти реални условия

Роботи заместват полицаите

Агенция Монитор - понеделник, 22-05-2017 - 14:19

Първият робот-полицай официално се присъедини към полицията на Дубай. Ръстът му е 170 см, а теглото 100 кг. Той е снабден с „детектор на емоциите”, като по този начин разпознава жестовете и сигналите на ръцете на разстояние до 1.5 метра. Също така той може да разпознава емоциите и израза на лицето на своя събеседник, съобщи РИА Новости.

Патрулиращите роботи-полицаи ще помагат на властите на реда да разкриват нарушители на реда и да предоставят съответно видеозаписи от престъпленията им. Те също така ще помагат на хората по улиците, на обществени места.

Робокопът има способността да се ориентира, благодарение на вътрешна навигация, да говори на шест езика, включително английски, арабски, както и предоставя възможност да се плащат глоби. Хората ще могат да му задават въпроси, да подават жалби и изобщо да взаимодействат с машините. Все пак функциите, които ще изпълнява роботът полицай ще бъдат предимно в помощ на действащите живи стражи на реда.

Дубай изобщо залага на футуристичните технологии и планира да представи самостоятелно летящи таксита още преди юли, съобщи агенцията по пътищата и транспорта на града тази седмица по време на конференцията World Government Summit.

Дроновете с четири "крака" и осем перки могат да превозват по един пътник, който тежи до 100 кг и да изминава разстояние от до 50 км с едно зареждане на батерията. Скоростта, която може да развие, е 160 км/ч. Направените в Китай дронове EHang 184 вече се тестват в небето над Дубай, заяви транспортният шеф на града Маттар ал-Тайер. Концепцията не е много по-различна от летящото такси, което Airbus планира да изпробва по-късно тази година. Дубай, който вече има безпилотна система на метрото, се опитва да постигне поставената висока цел за облекчаване на задръстванията в града. През април 2016 г. управникът на града – шейх Мохаммед бин Рашид ал-Мактум, заяви, че една четвърт от превозните средства в Дубай ще са безпилотни до 2030 г.

През ноември Дубай подписа сделка с Hyperloop One, за да проучи приложимостта на града-държава с Абу Даби чрез капсула, често наричана „самолет в тръба, но без крила“ - концепция, създадена от Илон Мъск. Пътниците в капсулата ще пътуват със скорост, близо до свръзвуковата, и ще стигат до крайната точка за 12 минути. Конкурентът ѝ – Hyperloop Transportation Technologies, също проучва създаването на подобна капсула между Абу Даби и град ал-Айн, като пътуването ще отнема само 10 минути.

Подобен проект на полицаите роботи в Дубай - на машина, която заменя служителите в работата им на пътя има в САЩ, като там идеята е да се опазят служителите от инциденти свързани с престъпността – стрелба, побой и т.н. Особеното при тази машина, наречена Sentinel (Часови) е че представлява робот, изработен чрез 3D принтиране. Замислен е като роботизирана кола с дистанционно управление, на 4 колела, снабден е с камера и сензори. Полицията спира нарушител и след това пуска Sentinel, роботът Часови се насочва към спряната кола. Специален дисплей служи за дистанционна комуникация между шофьора и полицая на принципа на Skype.

Служителят наблюдава случващото се, може да сканира номерата, да провери талона и личната карта и също да ги сканира дистанционно без да излиза от колата си. Роботът е оборудван да направи проверка за алкохол и наркотици. Авторите на проекта подчертават, че роботът е само за събиране на информация и комуникация и не е способен да взима самостоятелни решения.

Съвсем наскоро стана известно за друг робот, който ще се грижи за сигурността - руски учени създадоха робот, който може да предотвратява футболно хулиганство. Той е програмиран да говори на английски език и да води разговори по дипломатичен начин. Ако сензорите му уловят агресивно поведение обаче, веднага подава сигнал до полицията.

Първият сериозен тест за хуманоида ще е да опази английските запалянковци от руските ултраси по време на световното първенство в Русия догодина. Той ще следи са сигурността на футболните фенове около стадионите.

Също в Русия бе създаден и робот, който предава тактилни усещания на разстояние.

Екип от Тюменския държавен университет създаде андроид, който позволява на свързалия се с него човек не само да види изображение на местността, в която се намира устройството, но и да чуе звуци и да "почувства" разположените там обекти, съобщи ТАСС.

Устройството, кръстено "Аватар S", предава звуци, видео изображения и някои сетивни усещания в шлема на потребителя, които работят в опасна среда. По думите на автора на проекта Сергей Балаковцев, възможно е роботът да се ползва във всяка точка на планетата и да се осъществи връзка с него чрез интернет. "Всеки може да направи това с помощта на очила за виртуална реалност и да "присъства" на мястото, където се намира роботът, да слуша, да приема триизмерни изображения от там, да манипулира обекти в друга местност, да "почувства" какви са на допир", отбеляза Балаковцев.

Сериозно постижение в областта на роботиката е и успешните изпитания на системата ALIAS в САЩ – роботът успешно приземи самолет Boeing 737−800NG. Засега успехът е само с учебен тренажор в условия, близки до реалните. Роботът е изпълнявал ролята на втори пилот, поел е управлението и е довършил полета, като успешно е извършил кацане.

 

Машините все повече заместват хората в живота и работата

Все повече роботи изземват работните места на хората в заводите. Продажбите на индустриални роботи растат все по-бързо, показва статистика на Robotic Industries Association (RIA). Особено голям е скокът на продажби на роботи за заводи в Северна Америка. Продажбите там са скочили с 32% спрямо първото тримесечие на миналата година. Само за първите три месеца на тази година са купени общо 9773 индустриални робота на обща стойност 516 млн. долара. Това са и най-големите продажби в историята на сегмента.

Освен това статистиката отчита, че средната стойност на един индустриален робот се понижава с 3% и вече доближава 50 000 долара. Поевтиняването на индустриалните роботи допълнително мотивира компаниите да ги купуват. От една страна това има предимства за икономиката - някои производители предпочитат да останат в САЩ и да не местят производството си в други държави. Това обаче не се отразява особено добре на самата работна ръка, за която възможностите продължават да стават все по-малко.

Роботите увеличават производителността и намаляват разходите, включително и за заплати. Продължава и активната разработка на нови индустриални роботи. Според проучване на американското Бюро по национални икономически проучвания, всеки нов индустриален робот, който е бил добавен към работната сила в периода 1990 г. - 2007 г., е коствал 6 работни места.

В Сан Франциско, където роботи вече доставят храна и правят лате в МОЛ-а, един политик работи, за да е сигурен, че градът ще осъществи необходимите промени.Общинският съветник Джейн Ким проучва възможностите за облагане с данъци на роботите като решение, което да ограничи икономическите вреди, които машините могат да нанесат.

Идеята е компаниите, които използват роботи за дейности, които преди са били извършвани от хора, да плащат данък на града. Събраните средства от данъка ще могат да се използват за преквалифициране на хора, загубили работата си, или за финансиране на инициативи, свързани с базовия доход в града. Ким - една от 11 общински съветници в Сан Франциско, е разговаряла с технологични лидери, работнически организации и експерти по публична администрация с надеждата да формира работна група, която да проучи начините за въвеждане на „данък робот”.

Ако това се случи, Сан Франциско ще стане първият град в света, прокарал подобен данък, след като европейските законотворци отхвърлиха подобно предложение през февруари тази година.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.