„Мото-Пфое” и БЧК събраха 94 000 лева за студенти без родители
Благородно

„С тениска на бала” изпрати 45 деца във ВУЗ

Денислав Стоянов - вторник, 06-10-2015 - 15:33

„Мото-Пфое” и БЧК събраха 94 000 лева за студенти без родители

Благотворителната инициатива „С тениска на бала” събра 93 898 лева, като 81 898 лева са даренията през 2015 г., а 12 000 лева е прехвърлената от миналата година неусвоена сума. Средствата бяха дарени на 45 социално слаби абитуриенти, за да продължат образованието си във висши учебни заведения в страната. На церемонията в София 12 от младежите получиха символичен чек на стойност 2000 лева, а останалите 33 бъдещи студенти ще получат средствата си в провинцията. За втора поредна година „Мото-Пфое” - официален вносител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover, с партньор Столичната организация на Български Червен Кръст набираха средства с помощта на абитуриенти от цялата страна. През тази година кампанията „С тениска на бала” събра близо два пъти повече средства от миналата, когато те бяха почти 49 000 лева.

Кампанията „С тениска на бала” стимулира участниците в инициативата да отидат на бала си, изпращането или годишнината от завършването си през 2015 г. с тениска, вместо да харчат пари за скъпоструващи тоалети. Всички участници в инициативата даряваха сума по своя преценка за обучението на деца без родители, вместо парите, които биха похарчили за бална рокля или костюм, за да могат техните социално слаби връстници да продължат образованието си във ВУЗ. През миналата година тениска на бала са облекли 553 абитуриенти, а тази година техният брой достигна близо 1200 човека. Поради факта, че за втора поредна година 100% от абитуриентите избират да продължат образованието си в университет, през 2015 г. центровете за професионално обучение отпадат като опция в програмата #steniskanabala. На специално създадения сайт www.steniskanabala.bg, всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент можеше да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители, а „Мото-Пфое” му предоставяше символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска.