Чрез новия си орган „Прас прес“

Фабриката за фалшиви новини с предизборна димка

Екип на Агенция "Монитор" - понеделник, 06-03-2017 - 19:32

Отвличат вниманието от катастрофалните резултати за Радан и Христо Иванов, давани от социолозите

Предизборна димка за отклоняване на вниманието пуснаха от фабриката за фалшиви новини чрез новия си орган вестник „Прас прес“. Тежката медийна машина на олигархичния кръг, създаден от Драгалевския лаборант Иван Костов, затрака чрез изданията от кръга „Капитал“, присъдружните им сайтове, а вече и чрез новия им орган вестник „Прас прес“. Олигарсите Иво Прокопиев, Огнян Донев и Цветан Василев, явно подплашени от срамния резултат, който социолозите вещаят на политическите им марионетки Христо Иванов и Радан Кънев, изфабрикуваха поредната фалшива новина, използвайки името Делян Пеевски, чрез която да отклонят вниманието на обществото. А истината е, че според проучванията на десните анализатори „Нова Република“ води с обиколка пред „Да(й), България“, надявайки се на не повече от 1,6% от вота на 26 март, докато левите шамани, вероятно заради общия произход в лицето на комунистическата номенклатура, който имат с Христо Иванов и компания, дават предимство на него, но прогнозният му резултат също е далеч от нужното, за да влезе в парламента, където ще може да служи ефективно на господарите си.

Схемата за отвличане на внимание е следната - скромна група от

карикатуристи, известни с пристрастията си,

ненадейно започват да издават вестник в разгара на предизборната кампания. Те сами избират коя разпространителска фирма да наемат за дистрибуцията му и започват да симулират спорове с тях още преди вестникът да отпътува за павилионите. През утвърдените информационни канали на фабриката за фалшиви новини, че даже и през някои национални телевизии новоизлюпените издатели твърдят, че вестникът им се крие от будките. (Виж по-долу позицията на самата фирма.)

„Монитор“ обаче се заинтересува дали наистина вестник „Прас прес“ липсва от павилионите за вестници, или това е само предизборна пушилка. Кратка обиколка из столицата, а също и на няколко от кореспондентите ни из страната установи, че в 8 от 10 проверени търговски обекта „Прас прес“ се предлага,

макар и да няма особено търсене вече пети ден.

Впечатление направи само притеснението, което изразиха няколко от продавачите. Издателите му също са разпитвали продавачите, при това не толкова възпитано като репортерите ни, а са държали сметка къде са изложени вестниците им, по колко бройки се продават и защо не се продават. В резултат на което на две места в столицата търговците признаха, че обмисля дали да откажат бъдещи доставки на този вестник, тъй като единственото, което печелят от него, са скандалите от издателите.

Справка в творчеството на един от издателите на „Прас прес“ - карикатуриста Христо Комарницки, който е слуга на олигарсите Сашо Дончев и Иво Прокопиев, показва, че има

любими обекти, който осмива, а други са пропуснати от четката му.

За последните шест месеца безспорен фаворит на Комарницки е бившият премиер Бойко Борисов, при чийто мандат издателят му Сашо Дончев загуби посредническата си роля при доставките на природен газ за България. Извън четката на Комарницки обаче остава Костов, който напълно отсъства от творчеството му, а олигарсите Цветан Василев и Иво Прокопиев присъстват в единични случаи и то в позитивен план. Идентичен е случаят и с техните политически протежета Радан Кънев и Христо Иванов. Главният прокурор Сотир Цацаров също е обект на карикатурите, но съдиите на Агнешките главички Лозан Панов и Калоян Топалов не са му толкова смешни. Така зад кулисите на хумористичната сцена, поддържана от „независимите карикатуристи“, остават точно пипалата на паралелната държава, която Фетхуллах Костов се опитва да изгражда по примера на Гюлен в Турция, а обект на сатирата им са основно неудобни политици, които пречат на тази олигархична групировка да овладее държавната власт. Хората обаче не приемат този олигархичен модел, създаден от Костов и прокарван чрез протежетата му Иво Прокопиев и Цветан Василев. Държавата е на народа, а не на олигархичния кръг. Тяхното време свършва и това ще стане ясно на изборите на 26 март.

Изпълнителният директор на „Национална дистрибуция“ Владимир Гергински:

Ако не са доволни, да си намерят друга фирма

- Г-н Гергински, какви са отношенията ви с издателите на „Прас прес“?

- Както вече неведнъж обясних, имаме договор с тях за разпространение на вестника им, каквито договори имаме с около 90% от периодичните печатни издания в страната. Спазваме този договор и си вършим работата, както винаги сме правили по отношение на всичките си клиенти. Договорите ни са типови за всички издания и в тях най-общо е записано, че получаваме изданието, разпространяваме го по начините, по които разпространяваме всички вестници. След което по указаните в договора срокове връщаме на издателите нереализираната продукция. Колегите от „Прас прес“ излизат в двуседмичен срок, което е доста неудобно за нас, но ако не се лъжа, срокът за отчет беше 30-дневен, след което връщаме нереализираната продукция, те ни издават документи за това и имаме една седмица да се разплатим. 

- Как върви продажбата на вестника, има ли недостиг?

- Вестникът им дали се е продал на едно място, а на друго са останали бройки, това най-вероятно е така, както се случва с всички вестници. Преди обаче да съберем информация и да се отчетем за продажбите към издателите, с които работим, няма как да имаме точна и обективна информация и всякакви други твърдения са догадки. Искам обаче да отбележа нещо - „Национална дистрибуция“ АД реализира 99,9% от приходите си от продажба на печатни издания. Ние нямаме по никакъв начин приходи от други стоки или други услуги. За нас винаги е добре, когато се продава някой вестник, защото печелим от това. Ние съществуваме от продажбата на вестници, не съществуваме от друго.

- Защо тогава ви обвиняват, че на някои обекти го има изданието, а на други не е доставено?

Единствената разлика, която може да се направи с другите издания, е, че тук става въпрос за първи брой. Тоест нямаме разчети как вървят продажбите на различни места, за да можем на базата на тях да си направим сметка къде да доставим повече и къде – по-малко. Затова гледаме да обхванем максимално много от нашите обекти сравнително равномерно. Но това са специфични неща и едва ли имат такова значение. Още повече, че издателите на „Прас прес“ сами дойдоха да ни предлагат продукта си, предполагам са ни предпочели, защото сме най-добрите в тази сфера. Щом са недоволни, по незнайно какви причини, обаче са свободни да потърсят друга разпространителска фирма. Още повече, че не можем да приемем негативната кампания, която правят на наш гръб. А разпространителски фирми в страната има достатъчно. Вижте, аз от опита си през годините съм се нагледал на достатъчно издатели, които, ако не са доволни нещо, обвиняват разпространението. Продуктът им не се продава добре – виновни са продавачите. Продуктът им се продава добре, ама може и още по-добре – виновни са пак продавачите. А не са малко и случаите, в които издателите ходят, правят си някакви справки по павилионите, недоволстват, а после като дойдат разчетите и се оказва, че не са били прави. Но това е част от бизнеса, има го и при другите разпространителски фирми, има го и при други издатели.

 

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.