Предните фарове са тесни и стреловидни, капакът и стените са по-профилирани, а калниците са раздути.
Снимки BMW

BMW X1 смени задното предаване с предно

Денислав Стоянов - сряда, 06-01-2016 - 14:00

Второто поколение на най-малкия баварски кросоувър е по-широко отвътре

Засиленото търсене на компактни кросоувъри стимулира всички автомобилни производители да се заемат с разработката на подобни модели. Не закъсня и реакцията на германците от BMW, които влязоха в сегмента на компактните премиум всъдеходи с модела X1. От 2009 г. досега са произведени над 730 000 екземпляра от модела, което е отлично постижение за този сегмент. През миналата година дебютира второто поколение на BMW X1, което съществено е променило приоритетите си. Най-малкият модел от X-семейството е преориентирано към други ценности. Сега на първо място не е контролът на управление, а пространството в салона. Ето защо при новото BMW X1 предаването на тягата е на предните колела, както при минивана BMW Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. С дължина от 4,44 м той е малко по-къс от предшественика си, но в междуосието са добавени 90 мм и то достига 2,67 м. Освен това колата е станала по-широка - 1,82 м и е само 53 мм по-висока до 1,61 м. Теглото е намалено със 135 кг чрез използване на алуминиеви сплави в конструкцията, включително и за предния капак.

Петата врата е прикрита със спойлер, а в двата края на задницата се простират големите L-образни светлини.

Новото BMW X1 е станало по-солидно на външен вид. Компактният SUV още повече прилича на по-големите си братя Х3 и Х5. Фирмената двойна радиаторна решетка е съчетана с огромен отвор за въздух в бронята. Предните фарове са по-тесни и стреловидни, като всички светлини могат да бъдат напълно светодиодни. Капакът и стените сега са по-релефни, а калниците са раздути. Увеличен е размерът на пластмасовите облицовки за защита на долната част на каросерията. Задните стойки на покрива са силно наклонени, а петата врата е прикрита със спойлер. В двата края на задната част се простират големите L-образни светлини. Благодарение на по-добрата аеродинамика коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,29.

Многофункционалният волан с три спици е същият като в BMW Серия 2 Active Tourer и Серия 2 Gran Tourer.

Вътрешното разпределение в салона на BMW X1 е познато от други модели на марката. В интериора преобладават хоризонтални линии, като в салона има много сребристи и алуминиеви детайли, които допринасят за една премиум атмосфера. Пластмасовите елементи са с по-високо качество, отколкото в предишното X1. Многофункционалният волан с три спици е взет назаем от Серия 2 Active Tourer и Gran Tourer. Циферблатите са украсени със сребърни пръстени. Таблото на BMW Х1 е традиционно ориентирано към шофьора. Още в базовата версия на централната конзола е поставен 6,5-инчов дисплей на мултимедийна система iDrive, а в по-скъпите варианти той е 8,8-инчов.

Седалките на първия ред са доста удобни и имат добра странична опора, а позицията е по-висока с 36 мм.

Функциите на менюто се управляват с помощта на кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатика са малко, като блоковете им са отделени един от друг и са подредени рационално. В салона има множество отделения за малки предмети. Освен жабката във вратите има джобове за бутилки и вещи, кутия в подлакътника и чекмеджета под предните седалки. Седалките на първия ред са доста удобни и имат добра странична опора. Позицията на седене е по-висока с 36 мм, което е подобрило видимостта напред и настрани.

Задните седалки могат да се местят в хоризонтална посока с интервал на движение от 130 мм.

Вторият ред седалки в BMW X1 вече е поставен малко по-високо от първия. Пространство за краката се е увеличило с 37 мм, а над главата също е нараснало. Благодарение на това отзад вече могат да пътуват комфортно хора с ръст 1,85 м, както и двама възрастни с дете на столче. За повече гъвкавост като опция се предлага сгъваема облегалка на предната седалка до водача. Задните седалки могат да бъдат допълнени с хоризонтална корекция, която позволява да се местят със 130 мм. Обемът на багажника е увеличен с 85 л и достига 505 л, а със сгънати задни седалки е 1550 л.

Обемът на багажника е увеличен до 505 литра, а със сгънати задни седалки достига 1550 литра.

За задвижването на новото BMW X1 се предлагат три бензинови и четири дизелови 4-цилиндрови двигателя с мощност от 116 до 231 к.с. Те се комбинират с нова 6-степенна механична скоростна кутия или с опционалната 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, която също са нова разработка. Най-динамичен е 2,0-литровият бензинов мотор с турбокомпресор с индекс xDrive25i, който развива максимална мощност 231 к.с. и се съчетава само с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Трансмисията прави впечатление с плавното превключване и отлична работа при ускорение.

  За по-суров офроуд двойното задвижване е допълнено с асистент за помощ при стръмно спускане.

Максималният въртящ момент от 350 Нм се достига още при 1250 об/мин, което осигурява мощен прилив на тяга практически още със самото потегляне. На пътя с постоянна скорост двигателят е със спокоен характер и работи плавно и безшумно. При ускорение моторът издава сочен гърлен звук, който радва слуха на водача и напомня за славните 6-цилиндрови редови двигатели на BMW. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 6,5 секунди, а максималната скорост от 235 км/ч се достига с лекота на германските аутобани. Средният разход на гориво с пълна кола и в зимни условия е около 8 л/100 км, като в града достига 10 л/100 км.

  Със системата за двойно задвижване xDrive, Х1 се държи много по-сигурно на сняг в сравнение с предшественика.

Второто поколение на BMW X1 е със задвижване на четирите колела 4х4, като има и версии само с предно предаване. За разлика от останалите коли с предно предаване, при BMW X1 то е конструирано така, че на пътя осигурява типичната за марката динамика и прецизност на управлението. Благодарение на новото задвижване BMW X1 има по-добро сцепление с пътя, а управлението е точно и прецизно. При високи скорости воланът „натежава”, а при маневриране се върти с лекота. Интелигентната система за двойно задвижване xDrive при новото BMW X1 е модернизирана така, че да осигурява ефективно разпределение на тягата между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електрохидравлично управление. Кросоувърът се държи много по-сигурно на сняг и на черен път в сравнение с предишното поколение. За по-суров офроуд двойното задвижване е допълнено с асистент за помощ при стръмно спускане.

  

BMW X1 xDrive25i

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1250-4500 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

149 г/км емисии на СО2

83 300 лева цена на модела

 
 
Тагове:  BMW