Огромната хромирана решетка е комбинирана с извити LED светлини, а капакът е релефен.
Снимки Volkswagen

Volkswagen Arteon - авангарден Gran Turismo с пет врати

Денислав Стоянов - понеделник, 15-01-2018 - 10:00

Новият флагман на германците е функционален модел от бизнес класа

Volkswagen разшири своята гама с автомобил за хората, които търсят спортно изглеждащ модел с елегантен дизайн и прогресивни технологии. Новият Arteon е един авангарден Gran Turismo от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата. Петместният Arteon съчетава стилистичните елементи на класическите спортни автомобили с елегантността и вътрешното пространство на каросерията фастбек, като се превръща в идеалната авангардна алтернатива на класически бизнес седан или семейно комби. Зад атлетичния дизайн на Arteon се крие функционален интериор. За разлика от седаните, концепцията Gran Turismo предлага повече пространство и гъвкави възможности, благодарение на дългото междуосие и големия заден капак, наподобяващ задната част на спортните купета с каросерия фастбек.

Капакът на багажника завършва със спойлер, а задната част е визуално разширена с продълговати светлини.

Новият Volkswagen Arteon използва модулната платформа MQB. Дължината достига 4862 мм, широчината е 1871 мм, височината - 1427 мм, а междуосието е 2841 мм. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на челно съпротивление е само 0,265. Според консервативните стандарти на Volkswagen, дизайнът на Arteon е много смел. Автомобилът съвсем малко се отличава от прототипа Volkswagen Sport Coupe GTE. Той е със стремителен профил със заоблен покрив и висока линия на прозорците, но не е седан, а лифтбек. Огромната хромирана решетка е комбинирана с извити LED светлини, а капакът е релефен. Капакът на багажника е завършва със спойлер, а задната част е визуално разширена с продълговатите светлини. Версията R-Line изпъква с аеродинамичен бодикит и 19-инчови колела вместо стандартните 17-инчови.

На централния панел е 9,2-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с управление с жестове.

Салонът на Volkswagen Arteon изглежда по-сдържано и е направен в стила на Passat. Забелязват се познатите вентилационни дефлектори по цялата ширина на предния панел и стилният аналогов часовник. Воланът с три лъча с плоско дъно също е заимстван от Passat. Интериорното покритие обаче е доста по-добро - кожата е комбинирана с полирани алуминиеви и черни лакирани вложки. Педалите са украсени с метални пластини. Всички версии на Volkswagen Arteon са оборудвани с

цифров инструментален панел с 12,3-инчов дисплей

с течни кристали. Най-важните данни също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На наклонения централен панел на Arteon е инсталиран огромен 9,2-инчов сензорен екран на мултимедийната система с управление с жестове. Големите бутони на климатичната система са украсени с хром и са подредени рационално. Воланът се регулира по височина и в дълбочина.

На задните седалки мястото за краката е достатъчно, но покривът „краде” от пространството над главата.

Предните седалки с отопление са доста удобни и държат перфектно тялото на водача. Версията R-Line има спортни седалки с още по-добри странични опори. Позицията на седене може да се настрои ниско. Между водача и пътника до него е разположен подлакътник, в който се крие доста обемна кутия. На втория ред в Arteon мястото за краката е повече от достатъчно, но ниско падащият покрив „краде” част от пространството над главата. Задните седалки са оформени за комфортното пътуване на двама пътници. Багажникът е огромен – в нормално състояние обемът му е 563 литра, а със сгънати задни седалки - 1557 литра.

Спортната версия R-Line изпъква с аеродинамичен бодикит и 19-инчови колела вместо стандартните 17-инчови.

Стандартното оборудване на Volkswagen Arteon е по-богат от Passat и включва електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатроник, аудиосистема, Bluetooth, адаптивен круиз контрол с режим за задръствания. Също така има 7 въздушни възглавници, системи за стабилизация и автоматично спиране. В най-скъпата версия R-Line са добавени система за безключов достъп, сензори за светлина и дъжд, автопилот за паркиране, електрически предни седалки, системи за следене на лентата на движение и слепите зони. Като опции са налични панорамен покрив, седалки с вентилация и функция за масаж, камери за 360-градусов обзор, Wi-Fi и много други.

Спортните настройки и пониженият център на тежестта намаляват значително наклоняването в завоите.

Един от най-динамичните варианти за задвижването на Volkswagen Arteon е 2,0-литровият 4-цилиндров дизелов двигател с два турбокомпресора с мощност 240 к.с. Огромният въртящ момент от 500 Нм е на разположение още от ниските обороти и дава възможност да ускорите пъргаво и да изпреварите бързо. Във високите обороти двигателят радва с приятен звук, който наподобява 6-цилиндров мотор. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, а максималната скорост е 245 км/ч. Освен това Arteon е относително икономичен и в града харчи 7,1 л/100 км, а извън него - 5,1 л/100 км. Автоматичната 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител демонстрира много бързо превключване на скоростите. Системата за двойно задвижване 4х4 допринася за по-доброто сцепление с пътя.

Опционалните адаптивни амортисьори подобряват комфорта на возене, особено по настилка с неравности.

Volkswagen Arteon е настроен за активно шофиране и окачването е по-стегнато, отколкото в Passat. Спортните настройки, съчетани с понижения център на тежестта намаляват значително наклоняването в завоите и дават възможност за динамична езда. Опционалните адаптивни амортисьори подобряват комфорта на возене. С недозавиването се бори технологията XDS, имитираща диференциал с повишено триене. Воланът е отзивчив, а при високи скорости натежава приятно. Качествената шумоизолация допринася за приятната атмосфера в салона дори при висока скорост. Новият Volkswagen Arteon вече се продава в България. Цените започват от 57 785 лева за базовата версия с новия 1,5-литров турбобензинов двигател 1.5 TSI.

Под предния капак е скрит 2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател с мощност 240 конски сили.

Volkswagen Arteon 2.0 TDI 4Motion DSG7 R-Line

2,0-литров 4-цилиндров битурбо дизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

240 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

500 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

245 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на дизел

152 г/км емисии на СО2

102 500 лева цена на тествания модел

Тагове:  GolfPassatArteonPoloT-Roc

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.