Системата за задвижване на четирите колела гарантира оптимално сцепление и стабилност.
Снимки Opel

Opel Insignia Country Tourer не се плаши от снежните пътища

Денислав Стоянов - сряда, 28-02-2018 - 14:35

Комбито със система 4x4 демонстрира оптимално сцепление и стабилност

През последните няколко дни пътищата са покрити със сняг, много от улиците са заледени, а преспите на места са непроходими. Почти никой водач не се чувства сигурен зад волана и мнозина от шофьорите пъплят с 30-40 км/ч. Ако не искате следващата зима да се озовете в плен на снежната блокада, а да се забавлявате на сняг и лед, се нуждаете от кола с интелигентна система за задвижване на четирите колела. Най-новото предложение идва от Opel в лицето на флагмана Insignia Country Tourer със система 4х4 Twinster и с технология TorqueVectoring. Модерното комби е идеалната семейна кола и чудесен бизнес автомобил, с който студените зимни условия и непочистените пътища няма да попречат на планираното пътуване.

Тези които търсят по-спортна настройка на ESP и двойното предаване, могат да изберат режим Sport.

Флагманът на Opel – Insignia Country Tourer, създава нови стандарти по отношение на динамиката и комфорта. С увеличения с 25 мм пътен просвет и защитни панели на каросерията, Opel Insignia Country Tourer събужда желанието за напускане на гладките асфалтови пътища и ви провокира да потърсите грубите трасета. Тайната на невероятното удоволствие от шофирането се крие под повърхността и се нарича система за задвижване на четирите колела Twinster с технология Torque Vectoring. Най-модерната система за двойно предаване на Opel се характеризира с много високо ниво на напречна и надлъжна стабилност, дори при наличие на екстремни условия по отношение на пътната повърхност. Иновативната система за задвижване на четирите колела е базирана на високотехнологично решение.

В режим Sport системата позволява по-силно завъртане на Insignia Country Tourer около вертикалната ос.

В системата Twinster с технология Torque Vectoring, два набора съединители заменят конвенционалния диференциал на задния мост. Те позволяват прилагане на въртящ момент в различна пропорция към всяко от колелата с реакция на промяна в рамките на частица от секундата. Това означава, че мощността се разпределя оптимално по всяко време. Twinster позволява широк диапазон на разлика в разпределението на въртящия момент вариращ от 0 към едното колело до 1500 Нм към другото. Разпределението на въртящия момент може да се променя независимо от пробуксуването на колелата или техните обороти.

В зависимост от избрания режим, ESP се задейства по-рано или по-късно и позволява контролирано занасяне.

Компактната конструкция се състои от два набора съединители от вътрешната страна на задвижващите валове, което позволява пълното отпадане на диференциала на задния мост, а това спестява обем и тегло. Технологията позволява на Insignia Country Tourer да бъде по-прецизна и динамична при шофиране в завой, да има по-добра надлъжна стабилност и осигурява оптимално сцепление на всякакви повърхности – дори заснежени и заледени. Принципно, по-високият въртящ момент се насочва към външното в завой задно колело, като по този начин автомобилът се стабилизира и изписва завоите с по-голяма прецизност и реагира по-спонтанно на командите на водача. Новата технология води и до повишаване на безопасността.

Ако системата Torque Vectoring се изключи, управлението е много сложно и никой не иска да му се случва.

Към всичко това се добавя и мехатронната ходова част FlexRide, която е в основата на оптималната управляемост, адаптираща се към всякаква ситуация. Тя променя характеристиките на амортисьорите, алгоритъма на връзката между педала за газта и двигателя и моментите за превключване на предавките при моделите с автоматични трансмисии в зависимост от активирания режим Tour и Sport, които се избират от водача. В зависимост от избрания режим, реакцията на кормилното управление спрямо завъртането на волана и на двигателя спрямо командите на педала за газта стават по-меки или по-директни, а ESP се задейства по-рано или по-късно.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.