Автоматизираната трансмисия Easytronic 3.0 се предлага в малките модели ADAM, Corsa и KARL.
Снимки Opel

Без съединител в малките модели на Opel

Денислав Стоянов - неделя, 20-03-2016 - 12:55

Автоматизирани скоростни кутии получават KARL, ADAM, Corsa и новата Astra

По-малките модели автомобили са много популярни в големите градове, където уличното движение е натоварено, а местата за паркиране са малко и тесни. Но ентусиазмът и на най-горещия почитател на малките автомобили може да охладнее след няколко часа, прекарани в задръстванията. След цялата тази работа с педала на съединителя и превключване на първа и втора предавка водачите много често си пожелават да разполагат с лукса на автоматичната скоростна кутия. Автоматичните предавателни кутии, които подбират винаги подходящата предавка без необходимост от намеса от страна на водача, са извънредно комфортни и много лесни за употреба. В същото време обаче те често са твърде скъпи за повечето собственици на автомобили от малките класове. Разликата в цената на автомобил с механична и такъв с автоматична предавателна кутия може да възлезе на няколко хиляди лева.

Автоматичният режим предлага и възможност за ръчна смяна на предавките с леко преместване на лоста.

За щастие собствениците и водачите на малки автомобили не са принудени да се лишат изцяло от този малък лукс. Aвтоматизираните трансмисии, използващи основата на механични предавателни кутии с допълнителен автоматизиран механизъм за смяна на предавките, са достъпна, икономична и високоефективна алтернатива на класическите автоматични трансмисии при автомобилите в малкия и компактния клас. Въпреки че автоматизираните механични трансмисии не достигат напълно най-високите нива на комфорт на класическите автоматични предавателни кутии, работата с тях е значително по-лека в сравнение с механичните трансмисии с ръчно превключване благодарение на автоматизираната смяна на предавките. Този вид трансмисии дават възможност и за намаляване на разхода на гориво.

Широкият обхват на петте предавателни числа спомага за намаляване на оборотите на двигателя и понижаване на шума.

Последното поколение автоматизирани механични трансмисии като Easytronic 3.0 на германския автомобилен производител Opel са особено усъвършенствани в техническо отношение и предлагат не само подобрен комфорт при смяна на предавките и употреба при движение, но и оптимизирани функционални режими за бавно движение и за динамичен старт. В сравнение с предходните поколения автоматизирани механични трансмисии Easytronic 3.0 впечатлява с по-плавна смяна на предавките и намалени времена за реакция. Към изцяло автоматичния режим, Easytronic 3.0 предлага и възможност за ръчна смяна на предавките посредством леко преместване на скоростния лост. Широкият обхват на петте предавателни числа спомага за намаляване на оборотите на двигателя и снижаване на нивата на шума в купето преди всичко при движение с по-висока скорост. Режимът за извършване на маневри с ниска скорост е подобен на този при автоматичните трансмисии, a специалната функция Start/Stop функция позволява бързо стартиране и ускорение.

Новата бензинова Astra 1.0 ecoFLEX В с трансмисията Easytronic 3.0 постига среден разход на гориво от едва 4,2 л/100 км.

За да постигне оптимално ниски показатели на разхода на гориво, трансмисията Easytronic 3.0 автоматично подбира най-икономичната предавка и работи съвместно с технологията Start/Stop, която снижава допълнително разхода на гориво особено при движение в градски условия. В съчетание с трансмисията Easytronic 3.0, новият Opel Astra 1.0 ecoFLEX заема позицията на един от най-икономичните бензинови автомобили в своя клас със среден разход на гориво от едва 4,2 литра на 100 километра в комбиниран режим на движение, а вредните емисии СО2 са само 96 грама на километър. Марката Opel предлага автоматизираната механична трансмисия Easytronic 3.0 в своите семейни и малки модели KARL, ADAM и Corsa, както и при новата Astra, избрана за „Кола на годината 2016” в Европа.

Тагове:  OpelAstraCorsaAdam

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.