Нина и Димитр бяха поканени да свирят на японски барабан тайко след едно от представленията.

Театър „Кредо“ премина като тайфун през Япония

Монитор - понеделник, 31-10-2016 - 16:33

Нина Димитрова и нейните колеги от Театър „Кредо” Стелиан Радев и Димитр Несторов се завърнаха от едномесечно турне в Япония. В Страната на изгряващото слънце българите изиграха 11 представления на „Шинел” по Гогол и „Каквото направи дядо...” по Андерсен – в Токио, Сапоро, Нагоя, Кагава, Иида, Кобе. Те стигнаха и до живописния остров Ошима с красива природа, изригнал за последен път преди 30 години вулкан, минерални извори и прочутите японски „онсен” минерални бани, в които си отдъхнаха след последното представление от турнето и след дългите пътешествия от един остров до друг. Представленията на формацията се радваха на възторжения прием на японската публика вече за 10-и път.

Зрителите в далечна Азия са били силно впечатлени от факта, че театралното вълшебство се случва пред очите им на японски език, който тримата българи не разбират, но на който играят толкова убедително, та никой не може да повярва, че наистина не го знаят. След Токио „Кредо” спечели зрителите в Иида, Нагоя и Кобе. На път за Кобе организаторът на турнето Харухико Ии подарил на артистите един незабравим ден в Киото – града, известен със своите над 1700 будистки храма и 300 шинтоистки светилища. Актьорите посетили Каменната градина в храма Рьоанджи, известна с уникално разположените 15 камъка върху перфектно изравнен пясък, които, откъдето и да се наблюдават, винаги изглеждат само 14. В деня на представлението в Кобе пък се очаквал тайфун, но бедствието в последния момент се отклонило и подминало града. Но в анкетната карта, която публиката попълва след всеки спектакъл, зрителка споделила: „През Кобе премина тайфун. Но не навън, а в театралната зала на градския театър. „Каквото направи дядо...” е най-прекрасният духовен тайфун, който съм преживявала. Благодаря на актьорите за зашеметяваща игра!“.

За работата си с японците Нина Димитрова казва: „Всеки път се възхищавам на таланта на тези кротки, деликатни хора да те накарат да се почувстваш специален. Възхищавам се на организираността, стриктността и трудолюбието им, на тихата им постоянност и удивителна коректност, както и на вечната усмивка, която не слиза от лицата им дори в критични моменти. Работата ми с японците винаги е професионален и човешки празник за мен“.

След завръщането си от Япония Театър „Кредо” стартира театралния си сезон в България на 8 ноември със спектакъла „Дневникът на един луд” по Гогол на сцената на Театър 199, копродуцент на постановката.


 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.