Трапецовидната каскадна решетка и скосените фарове оформят стилната предница на i30.
Снимки Hyundai

Hyundai i30 идва с амбиции да покори Европа

Денислав Стоянов - понеделник, 05-06-2017 - 09:17

Третото поколение блести със солидно качество и модерни технологии

Появилият се през 2007 г. хечбек Hyundai i30 беше първият модел на корейската марка, направен специално за Европа. Той дори е създаден в европейския технически център на Hyundai и се произвежда в Чехия. В продължение на 10 години вече са продадени над 400 000 екземпляра от този модел, а сега щафетата поема новото трето поколение на Hyundai i30. В новия модел са използвани най-съвременните тенденции на дизайна на европейските и японските премиум автомобили, при това съчетани по много успешен начин. Новият i30 притежава собствена индивидуалност с изразителна и запомняща се външност, като изглежда свежо и динамично от всички гледни точки. Благодарение красивия си дизайн, високото качество на материалите и изработката в салона, новият Hyundai i30 идва с амбиции да покори Европа.

Капковидните светлини се простират от калниците до багажната врата, покрита със стилен спойлер.

Новият Hyundai i30 е станал по-солиден и по-стилен на външен вид и сега изглежда като по-голям брат на Hyundai i20. Моделът е с дълъг преден капак и леко изместен назад салон. Дължината е увеличена до 4,34 м, но междуосието от 2,65 м е запазено. Хечбекът е малко по-широк и по-нисък. Твърдостта на каросерията е увеличена с 22%, а коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,30. Трапецовидната каскадна радиаторна решетка и наклонените скосени фарове оформят стилна и запомняща се предница. Страничната линия на прозорците е повдигната, а задните колони са по-полегати и масивни. Каросерията стои чудесно върху опционалните 17-инчови джанти. Капковидните светлини се простират от калниците до багажната врата, покрита със стилен спойлер с интегриран в него трети стоп.

На таблото се намира 8-инчовият цветен сензорен екран на мултимедийна система с навигация.

В салона на Hyundai i30 чувствително са подобрени облицовъчните материалите, а сглобката отново е на най-високо ниво. Предният панел е оформен с хоризонтални линии, а воланът е с по-малък диаметър и е много удобен за управление. В средата на таблото се намира цветният сензорен екран на мултимедийна система. В зависимост от нивото на оборудване, неговият диагонал е 5 или 8 инча. Благодарение на него, бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са много по-малко. Интелигентните функции за свързване, които повечето клиенти изискват, правят новото поколение Hyundai i30 умен и технологичен избор. Потребителите могат да избират между стандартната аудиосистема с 5-инчов капацитивен LCD сензорен екран с вградена динамична камера за обратно виждане, Bluetooth свързаност и функция My Music или опционалната навигационна система от ново поколение с 8-инчов капацитивен сензорен екран.

Водачите могат да свържат своя смартфон с навигационната система чрез Apple CarPlay и Android Auto.

За водачите, които желаят да свържат своя смартфон с 8-инчовата навигационна система, новият i30 осигурява както Apple CarPlay, така и Android Auto. И двете системи позволяват на потребителите да свързват устройствата си за възпроизвеждане и управление на музика, телефон или навигационни функции на екрана. За да е сигурно, че телефоните на пътниците са винаги заредени, моделът предлага също безжично индуктивно зареждане за мобилни телефони и USB вход, разположен в затворената централна конзола. Новата навигационна система е със 7-годишен безплатен абонамент за услуги TomTom Live и предлага актуализирана информация в реално време за прогнозата за времето, трафика, радарите за скоростта и онлайн търсене на интересни места. В новия Hyundai i30 лесно ще намерят удобната позиция зад волана всички водачи, благодарение на големите интервали за регулиране на волана и шофьорската седалка. Предните седалки са удобни и имат странични опора. Вътрешното пространство е обширно, като мястото за краката и главите е доста прилично за стандартите на С-сегмента. Обемът на багажника е увеличен до 395 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1301 литра и образува почти равен под.

Обемът на багажника е увеличен до 395 литра, а със сгънати задни седалки нараства до 1301 литра.

За задвижването на новия Hyundai i30 се предлагат общо шест различни двигателя. Базовият в най-бюджетната версия на модела е 4-цилиндров атмосферен бензинов мотор с обем от 1,4 литра и мощност 100 к.с. Следва новият 1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател с мощност 120 к.с. Специално внимание заслужава новият 1,4-литров бензинов турбодвигател със 140 к.с. Той работи гладко и е много гъвкав. Благодарение на максималния въртящ момент от 242 Нм, налични още при 1500 об/мин, новият турбомотор тегли отлично хечбека още с потеглянето. В комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT, ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди, а трансмисията превключва бързо и гладко. Въпреки добрата динамика, новият турбомотор е много тих въобще не е лаком. В града новият i30 харчи не повече от 7 л/100 км, а на извънградско разходът пада под 5 л/100 км. Със скорост от 140 км/ч на магистралата, консумацията е в рамките на 6,5 л/100 км. За тези, които изминават голям пробег, се предлагат и три варианта на 1,6-литровия турбодизел с мощност от 95, 110 и 136 к.с. При най-мощния тягата от 300 Нм при 1750 об/мин осигурява много бодро ускорение, а в същото време средният разход на дизел е в рамките на 4 л/100 км. Двата по-мощни дизелови мотора се предлагат серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция потребителите могат да изберат 7-степенен автоматик с два съединителя.

В завоите новият Hyundai i30 е стабилен и предсказуем, а страничните наклонявания са неосезаеми.

Новият Hyundai i30 с автоматик е много удобен за града, където, като облекчава водача с плавното придвижване в задръстванията. Ако трябва бързо да се изстреля напред, маниерите му се променят веднага с по-сериозно натискане на газта в режим Sport. На планински път с много завои, хечбекът показва спортните си заложби и със стабилното си пътно поведение и прецизно управление, подтиква към динамично шофиране. В завоите новият модел е предсказуем, а страничните наклонявания са неосезаеми. На магистралата Hyundai i30 се носи плавно, като автомобил от по-висок клас. Новото многоточково задно окачване с лекота се справя с неравностите на пътя и колата вози плавно. Благодарение на подобрената шумоизолация в салона е тихо дори и при високи скорости. Хечбекът спира отлично и забавя дозирано скоростта, тъй като диаметърът на предните спирачни дискове е увеличен до 288 мм.

Системата за автономно аварийно спиране има и функция за предупреждение от челен сблъсък.

Новото поколение на Hyundai i30 съдържа най-новите функции за активна безопасност. За да отговори на най-високите европейски стандарти, моделът е оборудван с автономно аварийно задействане на спирачките с предупреждение за челен сблъсък, интелигентен круйз-контрол, предупреждение за автомобил в сляпата зона, предупреждение за пресичащи отзад автомобили, активна система за придържане в лентата, информация за ограничението на скоростта и асистент за автоматично превключване между дълги и къси светлини. Всичко това, заедно с новата функция за следене на вниманието на водача, превръща новото поколение на i30 в автомобила с най-модерен пакет функции за безопасност и показва колко близо е Hyundai до автономните коли от бъдещето. В новия i30 са монтирани общо 7 въздушни възглавници, включително и за коленете на водача, която предпазва краката му в случай на челен удар. Третото поколение на Hyundai i30 дебютира неотдавна у нас. Базовата версия струва 31 990 лева, а вариантът с бензинов турбомотор и автоматик започва от 33 990 лева.

Новият 1,4-литров бензинов турбодвигател със 140 к.с. работи гладко и ускорява динамично хечбека.

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7DCT Comfort

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

242 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

120 г/км емисии на СО2

44 990 лева цена на модела

Тагове:  Hyundaii30

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.