Ново мобилно приложение зарибява децата с предсказания

„Маймунката Бонго“ помпа яки сметки с 4,80 лв. за SMS

Агенция Монитор - петък, 11-08-2017 - 16:16

Сумата се начислява дори и при входящо съобщение, операторите обаче нямат право да таксуват, обясни шефът на КРС Веселин Божков

Ново мобилно приложение с маймунката-гадател Бонго, насочено към децата, трупа телефонни сметки. То се промотира най-вече във Facebook, но общуването става с есемеси на цена от близо 5 лева. Според описанието в интернет страницата на маймунката, Бонго е „нахален, смешен, суперинтелигентен маймун. Той е роден в тропическите гори на Борнео”. 21-годишната Мария се среща с Бонго преди година. „Имаше реклами във Facebook и изглеждаше забавно. Имаше доста хора, които изпращат съобщение на Бонго и прецених, че и аз трябва да опитам”, разказва момичето. Тя изпраща името си и конкретен въпрос до Бонго, а той й „отговаря с предсказание”. Отговорът струва 2,40 лева. Отново чрез Facebook Бонго влиза и в живота и телефона на 11-годишната Юлия от София. “Съученичка ми предложи да си пиша с маймунката.Тя е писала и е казала, че е безплатно и ми хареса и аз го разпространих с мой приятелки”, разказа детето. Юлия получавала съобщения от Бонго дори в 3.00 часа през нощта. „Пишеше „Бонго е, ще ми изпратиш ли ново съобщение”, разказа Юлия пред Нова тв. „След като изпратиш първото съобщение, започваш всяка седмица да получаваш съобщения от Бонго, които ти се начисляват на сумата от 2,40 лева и следователно трупаш огромна сметка”, съобщи Мария по Нова тв.

В сайта на Бонго е описана дори цената на съобщението – 4,80 лева. Споменат е и фактът, че същата сума се трупа на сметката, дори когато не вие пишете на Бонго, а той на вас. Като адрес на фирмата, разработила приложението, е посочена Австралия.

На сайта на Бонго обаче има и български контакт. От българската фирма обясняват, че нямат нищо общо с Бонго, освен краткия номер за есемеси. Според собствениците на номера на Бонго в приложението няма нищо заблуждаващо. За да разпространят още повече славата на Бонго вече се заеха и български влогъри.
Председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков коментира казуса с измамната всезнаеща маймунка. 

"Операторите нямат право да таксуват входящия СМС. Когато използваш такива услуги, трябва да имаш право да се откажеш във всеки един момент и отказът да бъде уважен“, обясни Божков.

Според него аудиторията на деца не е случайно избрана и посочи, че бизнесът от улицата се е пренесъл в дигиталните пространства, тъй като гадатели и астролози, просто са намерили нов технологизиран израз - в СМС услуга.

"Не Бонго е маймунка, а тези които потребяват тези услуги, стават на маймунки“, категоричен бе председателят на КРС. Веселин Божков обеща да стартира проверка по случая и да коментира след детайлното проучване на проблема. Стана ясно, че част от нарушенията с измамната маймунка Бонго са от компетенцията на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и се очаква органът да се самосезира.

От КЗП уточниха, че е твърде рано да се говори по случая. След като се направи подробна проверка, според КЗП ще може да се говори какво нарушение е извършено, ако има изобщо такова. Според тях на този етап не може да се твърди нищо със сигурност. От началото на годината комисията не е разглеждала подобен случай. Засега не се знае дали СМС-ът с маймунката е подвеждащ. Ще разгледаме случая, дори и да не получим официално писмо от КРС. Тогава ще можем да кажем за какво става дума, обясниха от КЗП.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.