С новият 1,6-литров турбодизелов мотор Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 секунди.
Снимки Honda

Honda Civic тръгва с подобрен турбодизел

Денислав Стоянов - събота, 19-08-2017 - 10:19

Новият модел получава и 9-степенен автоматик от следващата година

Десетото поколение на Honda Civic дебютира у нас през пролетта, но само с два бензинови турбомотора – 1.0 VTEC Turbo и 1.5 VTEC Turbo. Почитателите на дизела ще трябва да почакат до пролетта на следващата година, когато към двигателната гама ще се присъедини усъвършенствана версия на познатия дизелов агрегат 1.6 i-DTEC. Новият 1,6-литров турбодизелов мотор разполага с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент е 300 Нм при 2000 об/мин. С новия турбодизел Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 секунди. Подобреният двигател е и много икономичен, като от Honda обещават комбиниран разход от 3,7 л/100 км, което съответства на едва 99 г/км емисии на СО2. Стандартно новият мотор на Civic е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а от средата на 2018 г. ще се предлага и опцията за 9-степенна автоматична трансмисия, която за първи път ще бъде налична и за модел на Honda с предно предаване. Новият двигател ще се произвежда в завода на Honda в Суиндън, Великобритания и ще се предлага и за хечбека, и за седана.

От Honda обещават комбиниран разход от 3,7 л/100 км, което съответства на 99 г/км емисии на СО2.

Според информацията, разпространена от Honda, новият двигател с работен обем от 1597 куб.см ще предлага оптимално добра комбинация от високи динамични показатели, ниски нива на отработените газове и икономия на гориво. Промените в 1,6-литровия турбодизел включват намаляване на триенето в цилиндрите, за да се осигури по-плавно движение на буталата. В двигателя е използвана актуалната надеждна система на Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води до намаляване на шума и вибрациите. Инженерите на Honda са направили и редица значителни подобрения в двигателя и в ауспуховата система.

В двигателя 1.6 i-DTEC е използвана система за впръскване на горивото на Bosch, както и турбокомпресор.

Двигателят 1.6 i-DTEC на Honda е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди прецизно открива кога е наложителен цикълът за регенерация, като по този начин увеличава дълготрайността на изпускателната система. Първите произведени бройки от новия мотор вече преминаха официалните тестове съгласно новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии, които влизат в сила от тази година. Докато данните от обичайните европейски тестове се основават на теоретичен шофьорски профил, новите стандарти са разработени съгласно актуални данни от шофиране в различни точки от света. По този начин тестът дава възможно най-реални резултати.

Тагове:  HondaCivic

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.