Около широката радиаторна решетка с трилъчева звезда са големите фарове с LED светлини.
Снимки Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC наследи успешния GLK

Денислав Стоянов - четвъртък, 31-03-2016 - 12:00

Компактният всъдеход с ново име смени ръбестите форми с плавни линии

През 2008 година Mercedes-Benz обогати гамата си с компактния всъдеход GLK. Моделът се оказа много успешен и компанията реши да продължи развитието му, но с ново име. През есента на миналата година дебютира новият Mercedes-Benz GLC. Преименуването на модела е в съответствие с новата система на обозначение на германската марка. Освен това новото име още повече подчертава роднинската връзка с Mercedes-Benz C-Class. Наистина GLC и C-Class са изградени на една и съща платформа, но новият всъдеход е много по-голям от седана и комбито, и е пораснал в сравнение с предшественика си.

Дължината и междуосието са достигнали 4656 мм и 2873 мм съответно, а височината е намалена до 1639 мм.

Дължината и междуосието са увеличени със 120 мм и сега са съответно 4656 мм и 2873 мм. Широчината е запазена - 1890 мм, а височината е намалена до 1639 мм. Въпреки големите размери, теглото е намалено с 80 кг до 1735 кг в базовата версия, благодарение на това, че капакът, предните калници и покривът вече са изработени от алуминиеви сплави. Предната част на Mercedes-Benz GLC също малко напомня на C-Class. Правите линии, отсечените форми и ъгловатия стил на GLK са останали в миналото, а профилът е много по-стремителен. Това е допринесло за значително намаляване на коефициента на челно съпротивление до 0,31, което е добра стойност за всъдеход.

На багажната врата има спойлер, а в заоблените краищата на каросерията са интегрирани тесните светлини.

Широката радиаторна решетка е украсена в центъра с огромна трилъчева звезда, а от двете страни са разположени големите фарове с извити LED светлини. Отворите за въздух в предната броня са по-големи. Капакът и страничните повърхности са по-релефни, а линията на покрива сега е с формата на арка. На върха на багажната врата има спойлер, а в заоблените краищата на каросерията отзад са интегрирани тесните светлини.

На върха на централната конзола има таблет с 8,4-инчов дисплей на мултимедийна система Comand.

В салона на Mercedes-Benz GLC ръбовете също са отстъпили място на плавните линии. Във версията с AMG пакет воланът с три лъча е скосен в долната си част, като в зоната на захващане е обшит с перфорирана кожа. Седалките са облицовани в кожена тапицерия, която може да бъде двуцветна. На кормилната колона отдясно е поставен селекторът за режимите на трансмисията. Навсякъде се забелязват сребристи алуминиеви вложки и мека синкава светлина, осъществена с помощта на светодиоди. Водачът и пътникът до него са разделени от наклонена централна конзола, на върха на която има таблет с 8,4-инчов дисплей на мултимедийна система Comand. Движението в менюто се извършва с кръгъл джойстик или от сензорен панел, който разпознава буквите написани с пръсти.

Удобните и широки предни седалки с електрическо регулиране осигуряват добра странична опора.

В купето има много места за малки предмети - в жабката, в подлакътника, в джобове във вратите и в гърбовете на предните седалки. Седалките на първия ред са оборудвани с електрическо регулиране. Те са широки и удобни, а облегалките осигуряват добра странична опора. Високата позиция на седене и тънките колони на покрива осигуряват добра видимост. Отварящите се широко задни врати улесняват влизането и излизането.

На втория ред пространството за краката е увеличено, а салонът е станал по-широк в областта на раменете, така че да бъде много удобно за трима пътници. Променя се и ъгълът на облегалката на дивана.

Обемът на багажника се е увеличил до 550 литра в нормално състояние и достига 1600 л със сгънати задни седалки. Петата врата е оборудвана със сензорно електрическо отваряне, което сработва като придвижите крак под задната броня.

Един от най-балансираните двигатели за новия Mercedes-Benz GLC е 4-цилиндровият турбодизелов мотор с обем 2143 куб.см във версията 220d с мощност 170 к.с.  Въртящият момент от 400 Нм, наличен още от 1400 об/мин, дава на всъдехода достатъчно тяга за динамично ускорение от място и бързо изпреварване на пътя. Дизеловият двигател работи много тихо и без вибрации. Новата 9-степенна автоматична скоростна кутия редува предавките плавно, а при рязко натискане на педала на газта е в състояние светкавично да превключи от девета до пета предавка и да изстреля колата напред. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди. Двигателят е много икономичен и ако спазвате ограниченията по междуградските пътища GLC харчи не повече от 5 литра на 100 км.

Новият Mercedes-Benz GLC е със системата за задвижване на четирите колела 4Matic. Пакетът за висока проходимост включва промяна на настройките за различни видове пътна настилка и асистент за стръмно спускане. Моделът за офроуд е с увеличен с 20 мм просвет и по-силно наклонени брони, което увеличава ъглите на атака отпред и отзад. На лек пресечен терен автомобилът демонстрира завидна проходимост. На пътя двете задвижващи оси подобряват сцеплението. По-голямата част от тягата се предава на задните колела, за да може да се подобри управляемостта и да се намали недозавиването.

Традиционно за Mercedes-Benz на първо място е поставен комфортът. Новият GLC вози меко дори по пътища с лошо качество на настилката, а опционалното въздушно окачване изглажда буквално всички пътни неравности. Пътният просвет се променя, като в спортен режим се намалява с 15 мм, а в офроуд режим се увеличава с 50 мм. Благодарение на адаптивните амортисьори, страничните наклонявания на купето в завоите са минимални. Воланът се върти доста лесно, като при преминаване в режим Sport става по-остър. Шумоизолацията е подобрена, така че дори и при 140 км/ч в салона е много тихо.

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

2,2-литров 4-цилиндров турбодизел

170 к.с. макс. мощност при 3000-4200 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1400-2800 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на дизел

129 г/км емисии на СО2

81 558 лева цена на модела

Тагове:  Mercedes-BenzMercedes

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.