На пътя Insignia е много динамична, благодарение на впечатляващата тяга от 400 Нм.
Снимки Opel

Нова дизелова сила за Opel Insignia

Денислав Стоянов - събота, 21-11-2015 - 17:00

Флагманът тръгна с тих, балансиран и икономичен 2,0-литров двигател

Германците от Opel не спират да усъвършенстват флагмана си Insignia, като всяка година добавят по някоя интересна новост. Отскоро най-големият модел на Opel има напълно нов 2,0-литров турбодизелов двигател с увеличена мощност до 170 к.с. и намален разход на гориво. Новият мотор 2.0 CDTI се отличава с балансирана работа и с ниско ниво на шум и вибрации, като покрива нормите на екологичния стандарт Евро 6.

За да бъде успешен автомобил, както за целите на бизнеса, така и за семейните нужди, Insignia вече се задвижва от изцяло нов 2,0-литров турбодизел на Opel с мощност от 170 к.с. при 3750 об/мин, който заменя актуалния дизелов двигател 2.0 CDTI със 163 к.с. Новият агрегат развива завиден въртящ момент от 400 Нм. Този нов двигател предлага с почти 5% по-висока мощност и с 14% по-висок въртящ момент при намален разход на гориво и емисии на CO2. Моторът е много тих и работи балансирано в резултат от упоритата работа на инженерите за намаляване на шума и вибрациите.

В новия агрегат 2.0 CDTI са използвани нова горивна камера, всмукателните колектори са с променен профил, а системата за впръскване на горивото е с максимално налягане от 2000 бара и има възможност за осъществяване на до десет впръсквания за цикъл. Турбокомпресорът с променлива геометрия е оборудван с електрическо устройство за насочване на лопатките за контрол на потока на газовете, осигуряващо с 20% по-бърза реакция. Компактната конструкция на турбокомпресора и междинния охладител дава възможност за намаляване на обема на въздуха между компресора и двигателя, с което се намалява допълнително времето за нарастване на налягането. За подобряването на надеждността на турбокомпресора, агрегатът е с водно охлаждане и разполага с маслен филтър, монтиран на входа на маслената магистрала, така че да се намали триенето в лагера му. За постигане на по-висока ефективност турбокомпресорът и модулът на системата за рециркулация на отработилите газове са реализирани в обща конструкция.

Под предния капак на Insignia има нов 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност 170 к.с.

Новият мотор гарантира удоволствие от шофирането без това да се отразява негативно на бюджета. Още със старта Opel Insignia рязко се изстрелва напред, благодарение на впечатляващата тяга от 400 Нм, която е на разположение още при 1750 об/мин и остава постоянна до 2500 об/мин. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия двигателят е пъргав и осигурява бодро ускорение, като само трябва да изпълнявате указанията със стрелки за превключване на предавките. При ускорение няма никаква турбодупка, а на празен ход моторът е толкова тих, че по нищо не си личи, че това е дизелов двигател. По всичко личи, че дизеловата Insignia има отлична шумоизолация, не се чуват вибрации, няма тракане. Двигателят уверено тегли колата при изкачване по планински път, като през повечето време работи на ниски обороти на 4-а предавка.

Шофьорът може да изписва с пръст на тъчпад букви за да въведе търсената дестинация.

Когато имате нужда от динамика и трябва да се изстреляте бързо, върнете на трета и Insignia стремително се втурва напред. При старт от място стрелката достига 100 км/ч след 9,4 секунди. На магистралата със 140 км/ч усещането в колата е сякаш се движи с не повече от 80 км/ч. Новата Insignia е забележително стабилна на правите и в бързите завои. По острите завои лимузината демонстрира своите динамични способности, като остава толкова стабилна, сякаш е спортна кола. В завоите има отлично сцепление с асфалта. Воланът е информативен, реагира бързо и адекватно на движенията на водача. Флагманът на Opel следва точно зададената траектория, не досажда с наклонявания и не тревожи с недозавиване. Не се държи хазартно и не показва склонност към занасяне. В същото време реалният среден разход на Opel Insignia с новия агрегат 2.0 CDTI е под 5 л/100 км, а в града колата харчи около 6 на сто. С новия мотор Insignia се предлага на цени от 46 785 лева във варианти с 4 и 5 врати, както и комби версия Sports Tourer.