Радиаторната решетка на Arteon се слива с удължените LED светлини и предния капак.
Снимки Volkswagen
Германците пускат безпилотен електромобил до 2025 година

Volkswagen Arteon навлиза в зоната на лукса

Денислав Стоянов - петък, 17-03-2017 - 17:17

В Женева германците представят и 7-местния кросоувър Tiguan Allspace

Най-големият автомобилен производител Volkswagen представя в Женева за първи път в света своя нов модел в престижния клас, наречен Arteon. Първокласният автомобил с пет врати е позициониран над Passat в гамата на марката и съчетава стилистичните елементи на класическите спортни модели с елегантността и вътрешното пространство на каросерията Fastback. С дължина от 4,86 м, новият Arteon е един авангарден модел от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата. Големият Volkswagen заменя досегашния модел СС. Широката радиаторна решетка се слива с удължените предни LED светлини и предния капак, оформяйки изцяло нов облик на предницата. Дългото междуосие на фона на общата дължина на каросерията, спомага за постигане на огромен вътрешен простор с пет пълноценни места в салона. В салона вентилационните отвори са разпределени по цялата ширина на предния панел, монтиран е и стилен аналогов часовник. В най-скъпите версии на приборите са показани на инсталирания 9,2-инчов екран на мултимедийната система с управление с жестове. Зад големия заден капак се крие обширно и гъвкаво багажно пространство с обем от 563 до 1557 л.

Първокласният автомобил с пет врати е позициониран над Passat в гамата на марката и с каросерия Fastback.

За задвижването на Volkswagen Arteon се предлагат общо шест турбодвигателя с директно впръскване на горивото – бензиновите TSI и дизеловите TDI с диапазон на мощността от 150 к.с. до 280 к.с. Най-малкият бензинов двигател е напълно новият 1,5-литров турбомотор с мощност 150 к.с., а най-големият е 2,0-литров с цели 280 к.с. Дизеловите агрегати са с работен обем 2,0 литра в три различни мощности - със 150 и 190 к.с., както и с 240 к.с., благодарение на двоен турбокомпресор. Моделът е с предно предаване, а като опция ще предлага и със задвижване на всички колела от системата 4MOTION. Върховите версии на двигателите са съчетани серийно с автоматични трансмисии с два съединителя DSG. Новите електронни системи следят и реагират при ограничения на скоростта, завои и кръгови движения. Нивата на оборудване Elegance и R-Line предлагат разширени възможности за индивидуално оформление. В Германия цената на новия Volkswagen Arteon започва от 40 000 евро.

Безпилотният електромобил Cedric е със закачлив дизайн с вертикални колони и щедро остъкляване.

Също така в Женева Volkswagen показа безпилотния автомобил Cedric. Той се отличава с ъгловат дизайн с вертикални стойки на покрива и щедро остъкляване. Вратите му са плъзгащи се. Във Volkswagen Cedric няма волан, педали и табло. Предното стъкло може да се превърне в голям монитор. Пътниците седят един срещу друг, което е по-добре за разговорите. Интересното е, че в кабината са инсталирани дори стайни растения. Концептуалният Volkswagen Cedric е оборудван с изкуствен интелект и може да поддържа разговор с водача. Колата е оборудвана с електрически мотор, но неговите характеристики не са оповестени. Безпилотният автомобил на Volkswagen трябва да се появи в серийно производство до 2025 година.

Пътниците в безпилотния електромобил Cedric седят един срещу друг и могат да разговарят спокойно.

На автосалона в Женева Volkswagen представя и 7-местния вариант на Tiguan, наречен Allspace. В предната част новият кросоувър е с леко модифициран капак, радиаторна решетка и броня. Отстрани новият Tiguan Allspace е с по-широка задна колона, като в нея е вградено различно стъкло. Новият модел е с 215 мм по-дълъг от стандартния, като дължината на Allspace е 4701 мм, а междуосието е увеличено със 109 мм до 2790 мм. Това е осигурило допълнително пространството в областта на коленете на пътниците отзад. Обемът на багажника на при използване на 5 места е 760 литра, а при сгъване на облегалките на втория ред седалки нараства да 1920 л, което е със 145 л повече от товарния отсек на стандартния кросоувър.

Отстрани новият Tiguan Allspace е с по-широка задна колона, като в нея е вградено различно стъкло.

Новият Tiguan Allspace се предлага в три нива на оборудване - Trendline, Comfortline и Highline. Гамата от двигатели включва три бензинови двигателя - 1.4 TSI с мощност 150 к.с., както и 2.0 TSI със 180 и 220 к.с. Турбодизеловите мотори са разновидности на 2.0 TDI – със 150, 190 и 240 к.с. Моделът Tiguan Allspace със 150 к.с. е стандартно със задвижване само на предните колела, а двойното предаване 4MOTION се предлага като опция. По-мощните версии са оборудвани стандартно със задвижване на всички колела. Същото се отнася и за автоматичната скоростна кутия с двоен съединител DSG. Продажбите в Европа ще започнат още през май, като цената в Германия ще е около 30 000 евро, а първите бройки ще дойдат през септември.

Юбилейният модел „70 години Bulli” обединява чара на класическия ван с новите технологии и качество.

По случай 70-годишнината от създаването на легендарния микробус Volkswagen Bulli, на автосалона в Женева дебютира юбилейният микробус „70 години Bulli” с двуцветно лаково покритие в бяло и жълто, със съвременно вътрешно пространство. Специалният юбилеен модел обединява чара на класическия ван с напредничавите технологии и високото качество, характерни за съвременното автомобилостроене. Юбилейният модел представлява комбинация от различни елементи, взети от моделите Multivan Highline и California, като например пакета „хром” и имитиращия дървено покритие под. Юбилейният микробус е изграден на основата на Multivan Comfortline и идва опционално в свежо двуцветно лаково покритие от бяло и жълто металик. Наред със серийните 17-цолови джанти се предлагат и 18-цоловите алуминиеви джанти с класическа ретро визия с бял кръг, който по избор може да е изпълнен и в сребристо.

Интериорът е с преобразена тапицерия, която елегантно хармонира с пода, имитиращ дървено покритие.

Юбилейният модел се разпознава по характерните плакети Bulli и стикерите с надпис по повод юбилея „70 години Bulli” на задното стъкло. Микробусът изпъква с разнообразни хромирани лайсни и корпуси на външните странични огледала в хромирана оптика. Пътническото отделение е със затъмнени стъкла, които предпазват пасажерите от любопитни погледи, а в стъпалата са интегрирани надписи Bulli и елементи от неръждаема стомана. Интериорът се отличава с амбиентно осветление и преобразена тапицерия, която елегантно хармонира с пода, имитиращ дървено покритие. Юбилейният модел „70 Години Bulli” серийно е оборудван с кожен волан, мултифункционален дисплей, както и с декоративна лента около скоростния лост, която е налична само за луксозната версия на модела. Новият юбилеен модел ще се предлага и в България през лятото на тази година.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.