На външен вид новият IONIQ се отличава със зашеметяващ силует и ултрамодерен аеродинамичен дизайн.
Снимки Hyundai

Hyundai IONIQ щади природата с чисто задвижване

Денислав Стоянов - вторник, 12-01-2016 - 14:58

За първи път в света един модел се предлага с електрическа, plug-in и хибридна система

Корейците от Hyundai ще покажат новия си модел IONIQ, който прави скок напред за хибридните автомобили. Новият модел предлага избор между три ефективни задвижващи системи с много ниски емисии на СО2 и символизира чистотата на щадящ околната среда автомобил. За първи път в света досега един-единствен модел ще предлага избор от изцяло електрическа, plug-in хибридна и хибридна система за задвижването на новия Hyundai IONIQ. Хибридът съчетава нов 1,6-литров бензинов двигател Kappa GDi, съчетан с електромотор с постоянни магнити. В двигателя е постигната водеща в класа си топлинна ефективност от 40%, като в същото време блокът и главата са разделени за оптимално охлаждане. Към всичко това е добавен инжектор за директно впръскване под високо налягане с шест отвора, който допълнително намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Литиево-йонната полимерна акумулаторна батерия осигурява висока ефективност на зареждане и разреждане, като оптимизира мощността от високоволтовия електромотор и позволява бърза регенерация. Регулиращото разпределение на мощността е наличната само при хибридите с автоматична трансмисия с двоен съединител (DCT).

Ефективно използваното пространство в салона е съчетано с логично оформление на функциите за управление.

Водещата в класа си ефективност на пренасяне на мощността от 95,7% осигурява бърза реакция, пъргаво ускорение и плавна смяна на предавките, която ще очарова шофьорите с лекотата на управлението и ефективността на хибрида. Новият модел е с намалено тегло чрез лята каросерия от алуминий, каквито са предният и задният капак и компонентите на окачването. В зоните, в които се изисква устойчивост на удар и поглъщане на енергията, конструкцията включва подобрена стомана с висока якост, която може да издържи на значителни сили на въздействие при сблъсък. Новият IONIQ се различава от останалите хибридни автомобили с динамичното си пътно поведение и управление. Позиционирането на акумулаторната батерия напред в долната част осигурява нисък център на тежестта, който позволява висока динамика и устойчивост в завоите, характерни за спортните модели. За умелото управление на IONIQ му помага многораменното окачване с двойно долно рамо в задната част, което дава възможност за динамично шофиране на автомобила.

Предницата се отличава с шестоъгълна решетка, като ярките сини и бели цветове се сливат с фаровете.

Екстериорът на Hyundai IONIQ е разпознаваем, благодарение на опростените, но извити контури. Силуетът наподобява този на двуместно купе. Линиите свеждат до минимум въздушното съпротивление, като спомагат за ефективното направляване на въздушния поток. Предницата на модела се отличава с познатия дизайн на Hyundai с шестоъгълна решетка, като ярките сини и бели цветове се сливат с предните фарове. Плавният и елегантен дизайн продължава и във футуристичния интериор на IONIQ. Опростените и стилни повърхности използват екологично чисти материали, които създават технологична, но и топла атмосфера в купето. Новият IONIQ ще бъде представен на автомобилно изложение в Женева през март, а на пазара ще бъде пуснат по-късно през 2016 г.

 
Тагове:  Hyundai