Тандемът Росен Даскалов (вляво) и Иван Влъчков вече има първо място в GT4 сериите на Европа.
Снимка Крум Стоев
След победата в Словакия за Европейските GT4 серии

Росен Даскалов: Влъчков е хладнокръвен като Райконен

Денислав Стоянов - понеделник, 17-07-2017 - 17:45

Българският болид Sin Car R1 тръгна от полпозишън и спечели

Иван Влъчков е спокоен и хладнокръвен като Кими Райконен. Това заяви шефът на тима „София Кар Моторспорт” Росен Даскалов на пресконференцията по повод успешния дебют на младия пилот с българския болид Sin Car R1 в Европейските GT4 серии.

Влъчков кара в кръга от шампионата на пистата „Словакия Ринг” в класа на аматьорите и завърши втори след старт от полпозишън. След наказание на първия - Роми Далантониа (Ит), пък беше обявен за победител. Страхотно постижение, като се има предвид, че досега не е карал състезателен автомобил със задно предаване.

Иван Влъчков на подиума (вляво) като втори, преди да дисквалифицират първия - Роми Далантониа.

 

Влъчков е дългогодишен картинг пилот и шампион в клас „Ротакс Джуниър”. От 2016 г. кара основно на писта, спечели и титлата в серия „Туринг”.Този сезон е убедителен водач на затворен маршрут с 2 победи от 2 старта.

„Супер щастлив съм, коментира конструкторът на българския болид Sin Car R1 Росен Даскалов. - Познавам Иван от картинга и съм го виждал как кара. Гледах го и на писта „Русе” тази година и се убедих във възможностите му. Исках да има български пилот в нашия тим. Досега в него караха германци и румънци. След разговор с баща му Стамен при посещението на Жан Тод у нас, той се съгласи да дойде при нас. Влъчков слуша това, което му се казва и не прави нещата на своя глава, затова успя.”

„Благодаря на Росен Даскалов за поканата да осъществя тази моя мечта - да карам на една истинска писта с един истински автомобил, заяви Иван. – Той през цялото време беше до мен и ми помагаше. Следяхме внимателно всички мои грешки и се опитвах като излязла следващия път, да ги поправя. С общи усилия постигнахме поставената от него цел - да сме на подиума”.

Даскалов разкри, че останалите хора в екипа на Иван – бащата Стамен и механика Ивелин Терзиев-Фичо, не са вярвали, че пилотът може да се класира на подиума още в първото си участие. Той обясни още, че за успеха е помогнало и използването на системата Race Navigator. Тя записва всяка обиколка от борда на колата и после позволява те да бъдат пряко сравнени с тази на водещите пилоти. Чрез нея Иван е успял да навакса над 2 сек. на обиколка и да се доближи до времето на професионалистите. Засега не е ясно дали Влъчков ще участва в някой от оставащите 2 кръга - на „Зандвоорт” и „Нюрбургринг”. Това зависи до голяма степен от намирането на средства и спонсори. Самият пилот има голямо желание да продължи.

Влъчков се пуска идния уикенд за първи път в планинско състезание - на „Шипка – Дамасцена“ със своята „Хонда Сивик“.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.